Koffers op een Stelvio

Bluestrotter

Rookie
13 jan 2013
10
0
Zundert,NB
Als je met 2 personen op 1 motor veel kilometers maakt en redelijke vakantietrips maakt (3000-5000 km) moet je ervan op aan kunnen dat die brommer doet wat ie doen moet.
Dus ben ik op zoek naar een vervanger. Niet gemakkelijk:ik kan geen geschikt model vinden met genoeg cc's en pk's.
Nu vind ik die Guzzi Stelvio wel wat maar het grootste tekort lijkt me de kofferruimte.
Op de Honda hangen 3 degelijke Krausers. Zouden die ook op een Stelvio passen?
Ben benieuwd of iemand me dit objectief kan vertellen.
En wie tips heeft over een toermotor,anders dan de Stelvio,waar Krausers op passen,met meer dan 1000 cc en 100 pk...laat maar weten!

Greetz van de Bluestrotter
 
stelvio met koffers:
050_stelvio12004V.JPG


Dus ja, het kan.
Of JOUW koffers ook passen is afhankelijk van het merk van de koffers (bv Givi zal best een passend rek hebben voor zijn koffers) of aan je eigen handigheid om wat te fabrieken.
 
Als je met 2 personen op 1 motor veel kilometers maakt en redelijke vakantietrips maakt (3000-5000 km) moet je ervan op aan kunnen dat die brommer doet wat ie doen moet.
Dus ben ik op zoek naar een vervanger. Niet gemakkelijk:ik kan geen geschikt model vinden met genoeg cc's en pk's.
Nu vind ik die Guzzi Stelvio wel wat maar het grootste tekort lijkt me de kofferruimte.
Op de Honda hangen 3 degelijke Krausers. Zouden die ook op een Stelvio passen?
Ben benieuwd of iemand me dit objectief kan vertellen.
En wie tips heeft over een toermotor,anders dan de Stelvio,waar Krausers op passen,met meer dan 1000 cc en 100 pk...laat maar weten!

Greetz van de Bluestrotter
Euhm wat? Lastig? Enige segment waar nu echt elke fabrikant iets in heeft?

BMW R1200GS
Kawasaki Versys
Triumph Explorer
Yamaha Super Tenere
KTM Adventure 1190
Honda Crosstourer
Suzuki Vstrom 1000 (nog ff wachten)

Edit: Ducati Multistrada
Aprilia Caponord

Of anders
BMW K1600
Triumph trophy 1200
Honda Pan
Yamaha FJR
Kawasaki GTR
 
Laatst bewerkt:
Euhm wat? Lastig? Enige segment waar nu echt elke fabrikant iets in heeft?
BMW R1200GS
Kawasaki Versys
Triumph Explorer
Yamaha Super Tenere
KTM Adventure 1190
Honda Crosstourer
Suzuki Vstrom 1000 (nog ff wachten)
Of anders
BMW K1600
Triumph trophy 1200
Honda Pan
Yamaha FJR
Kawasaki GTR

Ja, dat viel me ook al meteen op, als er één type motor is waar álle fabrikanten zich druk voor maken dan is het dit wel. Hoezo moeilijk?
 
fazer 1000
Z1000....heb beide ....ook lekkere toermotoren hoor en met koffers

Ik had een Fazer 1000 en heb nu een Z1000SX. Beide prima toerfietsen, zonder de logheid die veel échte toerfietsen kenmerkt en voor beiden is zo'n beetje elk alternatief qua bagage te koop.
 
Ik had een Fazer 1000 en heb nu een Z1000SX. Beide prima toerfietsen, zonder de logheid die veel échte toerfietsen kenmerkt en voor beiden is zo'n beetje elk alternatief qua bagage te koop.
Ja, geweldige fietsen, zeker die SX, maar ik kan me voorstellen dat die voor iemand met een Stelvio in zijn hoofd een beetje te sportief zijn..
 
De stelvio ziet er uit of je morgen wegrijd naar Dakar. Maar dat zal ik er maar niet mee doen. Ik heb een nieuwe gehad uit 2010 en er nederlandse 7000km mee gereden. Ok, mooi ding, mooi geluid, maar ik heb er van alles mee gehad... En bij de 7000km een vastloper. Toen nog ff 5 weken gewacht op juiste onderdelen...en toen konden ze het even niet vinden bij de dealer... Ik was er klaar mee. Nu weer een wat saaiere Suzuki, maar wel in 2012 op de Noordkaap gestaan en over vijf maanden naar cabo da roca bij Lissabon. Voor mij geen guzzies meer,, voor meer info, mailen mag altijd.
 
De stelvio ziet er uit of je morgen wegrijd naar Dakar. Maar dat zal ik er maar niet mee doen. Ik heb een nieuwe gehad uit 2010 en er nederlandse 7000km mee gereden. Ok, mooi ding, mooi geluid, maar ik heb er van alles mee gehad... En bij de 7000km een vastloper. Toen nog ff 5 weken gewacht op juiste onderdelen...en toen konden ze het even niet vinden bij de dealer... Ik was er klaar mee. Nu weer een wat saaiere Suzuki, maar wel in 2012 op de Noordkaap gestaan en over vijf maanden naar cabo da roca bij Lissabon. Voor mij geen guzzies meer,, voor meer info, mailen mag altijd.


duidelijk verhaal , Italiaans fiasco op z,n best
 
Heb zelf een bmw k1200rs gehad, en heb deze weg gedaan omdat ik hem te comfortabel vond. Ik rij nu een gsx1400 (m'n 3de), en heb geen behoefte aan een topkuip of iets dergelijks. Voor niet al teveel geld heb je topkuipjes of een ruitje.

Voor veel motoren kun je idd een krauser, h&b of give kofferset aanschaffen.
 
Voor veel motoren kun je idd een krauser, h&b of give kofferset aanschaffen.

Daarnaast zijn de ophangsystemen voor de koffers per merk vaak universeel. Dwz, dat de koffers van bijvoorbeeld H&B op alle H&B rekken passen. Investeer je dus nu in een goed koffersysteem, dan kan je tegen die tijd dat je de motor eventueel weg wil doen voor je nieuwe motor een passend rek aanschaffen en je huidige koffers blijven gebruiken.
 
De stelvio ziet er uit of je morgen wegrijd naar Dakar. Maar dat zal ik er maar niet mee doen. Ik heb een nieuwe gehad uit 2010 en er nederlandse 7000km mee gereden. Ok, mooi ding, mooi geluid, maar ik heb er van alles mee gehad... En bij de 7000km een vastloper. Toen nog ff 5 weken gewacht op juiste onderdelen...en toen konden ze het even niet vinden bij de dealer... Ik was er klaar mee. Nu weer een wat saaiere Suzuki, maar wel in 2012 op de Noordkaap gestaan en over vijf maanden naar cabo da roca bij Lissabon. Voor mij geen guzzies meer,, voor meer info, mailen mag altijd.

Dat dacht ik ook al toen ik de OP las. Motormaat van me heeft ook een Stelvio. Dat ding staat meer bij de dealer dan op de weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan