Koffers passen niet op mijn bagage rek..

Gijs R

Rookie
5 dec 2023
12
44
Venlo
Hallo allemaal! :W

Ik heb recent op mijn motor een bagage rekje van hepco en becker gezet. Nu ging ik er na een klein beetje internet onderzoek vanuit dat de meeste koffersets van hepco en becker ook wel op een kofferrek van hetzelfde merk zouden moeten passen.
Dit bleek dus niet zo te zijn haha, ik heb 2 zijkoffers van de junior serie met 40 liter 2ehands gekocht, maar deze blijken niet te passen.

Nu was mijn vraag dus eigenlijk; hoe kan ik weten welk koffersetje wèl op mijn motor past, voor ik overal van hot naar her rijd om te passen.😅😅 Kan het zijn dat de junior serie van 30 liter wel zou passen bijvoorbeeld?
Of zijn er misschien koppelstukken of iets dergelijks die mij kunnen helpen?

Alvast bedankt en groetjes,
Gijs :)
(Excuses als dit in het foute deel van het forum is overigens, maar ik vond touren en reizen het best passen
bij bagage gerelateerde vragen.)😃
WhatsApp Image 2024-01-23 at 12.44.47 a2.jpeg
 
Wat paste er precies niet? H&B heeft wel verschillende slotplaatjes die je nog achter op het rek moet schroeven. Dat is dat ding waar het slot in grijpt.
 
WhatsApp Image 2024-01-25 at 14.38.06(3).jpeg
WhatsApp Image 2024-01-25 at 14.38.06(2).jpeg
WhatsApp Image 2024-01-25 at 14.38.06(1).jpeg
Zo zit de koffer erop, het gouden plaatje steekt een centimeter of 2-3 uit ten opzichte van het rekje..




Enige dat ik over heb kwa onderdelen is onderstaande. De boutjes en moertjes die over zijn, zijn over omdat die op sommige plekken al in de motor zaten.
WhatsApp Image 2024-01-25 at 14.38.06.jpeg
 
Super! Dankjewel :):}
Heb de koffers 2ehands gehaald dus daar ligt het probleem dan haha.
Dan ga ik even op MDI kijken! :D
 
Samenvattend @Gijs R :
Koppelstang/verbindingsstang op de juiste plaats monteren, zoals @Frazer al aangaf in één van de commentaren hierboven;
2 van deze kofferadapters kopen bij MDI
Monteren met de 4 M6 boutjes en zelfborgende moertjes die je nog over hebt uit het zakje

En je kunt genieten van je Junior zijkoffers..

Overigens kun je minimaal de junior 30 ltr serie ook gewoon plaatsen op jouw rekje, of een combi van beide systemen. Bij veel allroads zag je in het verleden dat ze 1 40 ltr en 1 30 ltr zijkoffer combineerden (ivm de hooggeplaatste uitlaat).
Ik heb zelf beide sets liggen (30 en 40 ltr), en al naar gelang mijn bagagebehoefte kan ik tussen de varianten wisselen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan