Kofferset op YZF600R Thundercat?

gpz500

MF'er
12 dec 2002
50
0
Rotterdam-Centrum
Howdy! Ik hoop dat dit het goede forum is....

Ik wil volgende week dan uiteindelijk mijn eigen Thundercat aanschaffen, en nu wilde ik daar gelijk maar een alarm, osco oiler en een kofferset bijkopen (hopelijk met wat extra korting).

Maar nu het probleem, ik kan niet precies achterhalen of er uberhaupt wel een kofferset op past. Zijn er hier Thundercatrijders die mij kunnen vertellen of er koffersets mogelijk zijn? Of andere tips om bagage goed mee te krijgen (incl. vriendin, daar kom ik niet onderuit ;) )

Andere tips bij aanschaf (bijv. omtrend het alarm) ook van harte welkom!

Nog een laatste vraagje: Nieuw (Eur 8990) of \'01/7100km voor Eur 7300?
En ik mis op die 2e hands wat striping (overgespoten?)) of hoorde dat zo in 2001?
http://www.vanvuurenmotoren.nl/sportief/images/pic0010.jpg
 
mdi en hepco en becker leveren bagagerekjes voor een topkoffer

deze heb ik zelf namelijk ook in mijn bezit

kleur van de cat op jouw foto lijkt inderdaad niet origineel, ik mis ook wat witte elementen? kan ook gebrek aan kennis van mijn kant zijn natuurlijk :)

succes en veel plezier ermee :)
 
Ik had een topkofferset op mijn T-Cat, als je wil mag je de bevestigingsijzers komen afhalen (wel zonder kofferplaat, die zit nl. op mijn Fazer).

btw. enkel een topkoffer is mogelijk voor de T-Cat.
 
btw. enkel een topkoffer is mogelijk voor de T-Cat.

Waarom alleen een topkoffer? Te veel plastic op de zijkant of te hoge uitlaat?

Overigens weet ik niet of een kofferset wel zo mooi zal staan... maar ik denk wel dat er merken zijn die zijkoffers kunnen leveren voor de T-cat.
 
Ik had een topkofferset op mijn T-Cat, als je wil mag je de bevestigingsijzers komen afhalen (wel zonder kofferplaat, die zit nl. op mijn Fazer).

btw. enkel een topkoffer is mogelijk voor de T-Cat.


Op vrijdag 10 januari 2003 09:33 schreef Benthemen het volgende:
Er mist inderdaad striping op die cat

Mocht je twijfelen aan de eerlijkheid van de motor zonder stripping, dan heb ik wellicht ook een thundercat te koop die je onder de topkoffer kunt bevestigen :P

(Moet je wel van grijs zwart geel houden)
 
Op vrijdag 10 januari 2003 11:10 schreef Fastcruiser het volgende:Waarom alleen een topkoffer? Te veel plastic op de zijkant of te hoge uitlaat?

Geen idee, maar was niet mogelijk volgens de dealer en ik heb er zelf niet verder naar gezocht aangezien een topkoffer voldoende was.
Ik denk dat er voor de meeste sportmotoren inderdaad geen betaalbare zijkoffers bestaan, oa door de hoge uitlaat (ook door de te kleine afzetmarkt?).
Je zal ze wel vinden (zie bvb. Sjaak Lucassen zijn R1) maar waarschijnlijk niet van de gekende merken GIVI, Kappa en zo. Dus duur.

Overigens weet ik niet of een kofferset wel zo mooi zal staan... maar ik denk wel dat er merken zijn die zijkoffers kunnen leveren voor de T-cat.

Kofferset staat inderdaad niet mooi op een sportmotor, maar is wel handig als het je enige vervoersmiddel is en je wil snel iets droog meenemen.
 
Bedankt voor jullie reakties... Wat is MF toch altijd snel met een goed antwoord!

Ik ben uiteraard wel geinteresseerd in de \"bevestigingsijzers\"!

Wat houd dat precies in, en wat moet ik er dan nog bijkopen (de koffer neem ik aan, en dan nog een plaat? En van welk merk, of maakt dat niet uit?)
 
Bedankt voor jullie reakties... Wat is MF toch altijd snel met een goed antwoord!

Ik ben uiteraard wel geinteresseerd in de \"bevestigingsijzers\"!

Wat houd dat precies in, en wat moet ik er dan nog bijkopen (de koffer neem ik aan, en dan nog een plaat? En van welk merk, of maakt dat niet uit?)
Als je er een ritje naar Belgenland voor over hebt, heb je ze maar op te halen.

Ik bedoel het volgende: je koffer wordt vastgeklikt op een bodemplaat (heb je waarschijnlijk al gezien bij een motor waar de topkoffer van verwijderd is). Deze plaat is aan je motor bevestigd mbv. 2 \"stangen\" die ik dus de bevestigingsijzers noemde.
Hetgeen je er nog zou moeten bijkopen is dus die bodemplaat en de topkoffer (het merk is Kappa maar ik dacht dat GIVI ook wel zou passen. En misschien nog wat vijzen en zo.

Het gaat dus over het volgende (wel van Kappa):
http://www.alpin.ru/accs/givi/monorack.htm
Ik heb de side arms voor het monorack liggen (hopelijk volledig), de plate niet.

Je bekijkt maar of het sop de kool waard is.
 
Zelf heb ik ook naar koffers gezoecht, maar het enige wat ik kon vinden was idd. een topkoffersetje van Givi. Ik ben daarom voor Oxford tassen gegaan. Wat je zou kunnen doen is een rek voor een andere motor pas maken op de Cat. Ik heb dat iemand voor een Cat zien doen met een Bandit rek.

Die striping is wel origineel hoor, kijk maar naar m\'n icoontje. Het 2000 model had niet van die witte blokstrepen. Ik vindt zonder wel mooier maar da\'s heel persoonlijk.
 
En deze zijn niet goed genoeg ofzo :? ?
Over het algemeen vinnik koffers op een ss ontzettend :r staan! Maar deze kunnen er mee door....

full


Suc6 met de koop van je Cat, is idd een leuke fiets.
Btw, voor het meenemen van een hoop bagage is er ook iets van een net verkrijgbaar, deze ken je vasmaken aan de 2 \"beugeltjes\" die aan je undertail zitten. Is echter niet waterdicht :9 .
 
Laatst bewerkt:
En deze zijn niet goed genoeg ofzo :? ?
Over het algemeen vinnik koffers op een ss ontzettend :r staan! Maar deze kunnen er mee door....

Welk merk is dat en is die speciaal voor de Thundercat of heb je wat moeten aanpassen? Ik heb destijds bij een aantal zaken op het het internet geinformeerd, maar kon niets vinden (behalve die topkoffer dan).
 
Op de site staat:

€ 221.25 voor de topkoffer
€ 451.80 voor de zijkoffers


en dan zal er nog wel het rekje bijkomen :? .

Mailadres staat er ook bij dus stuur em n berichtje zou ik zeggen...
 
ik had er sidebags op en een toolbag achterop (wel met een \'bagagedragert\') met een tanktas. lelijk eigelijk..
 
Zijn helemaal waterdicht dus dat is wel prima :) , topkoffer kan 48 liter (2 helmen) hebben en zijkoffer 40. Hieronder nog n picture:

full


Kheb ze zelf trouwens niet hoor, gewoon info van het net....
 
Terug
Bovenaan Onderaan