Kogels om een Ural te bevestigen

Janenjoep

MF veteraan
21 jun 2010
2.988
1.049
Sittard
Hoi,

heb een Ural bak gekocht, alleen zitten daar geen kogels bij; heeft iemand "toevallig" nog kogels liggen en die er niets mee doet? Vroeger kon je ze bij de Ural Zentrale in Duitsland bestellen, maar daar zie ik ze niet meer staan. Bedankt alvast!
 
Ik heb heel lang geleden een Matchless G3L gehad. Die had de lugs (bevestigingsogen) voor een zijpan standaard aan het frame zitten. Bij een kennis een hoop reserve-onderdelen opgehaald waar een zijspan omheen zat, die kon ik gratis meenemen *O*

Toendertijd had je in H.I. Ambacht nog scheepssloperijen. Daar een paar kogels uit een groot rollager gehaald die de juiste diameter hadden en de plaatselijke smid deze op de kop van passende bouten laten lassen. Heeft een jaar lang prima dienst gedaan :}
 
Gaat dat echt allemaal zo lichter worden/sturen dan je BMW span was/deed?

Ik denk dat het wel een stuk rustiger rijdt; de Beemer was toegerust om vooral grote reizen te gaan maken, vertegenwoordigde ook best wel een leuk bedrag. Ik wil verder met m'n leven, grote reizen per motor gaat niet meer maar reizen wil ik wél blijven doen; oplossing is dan per campertje. Het bedrag wat de BMW heeft opgebracht kan ik gebruiken om: a. autorijbewijs halen (rijlessen in een aangepaste auto is 'n stuk duurder dan normaal!), b. een autootje kopen en aanpassen aan beperking én inrichten als campertje, en c. een simpel span kopen.
 
Ja, zo kan het ook.
Ik dacht eigenlijk begrepen te hebben dat je vooral een licht span wilde. My bad !
 
Dat had ook mijn voorkeur maar die waren niet op de markt; en ik kan gewoon niet zonder enig vervoer dus enige spoed was geboden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan