kokende radiator shadow vt 700 2

shadowboy

MF'er
19 jul 2006
35
0
Landen
wie herinnert zich nog mijn topic van een tijdje geleden!!!
Daar heb ik uitgelegd dat ik dus problemen had met de koeling van mijn fiets.Het probleem was dat hij heel snel de vloeistof ging uitbraken na het starten .De temperatuurnaald bleef in het normale gebied staan.Enkel tijdens het rijden in de hete juli maanden ,ging de naald in de rode zone.Heb toen verschillende reacties gehad met o.a mogelijke oorzaken. Wel mijn fiets bevind zich nog altijd bij de reparateur ,en deze zit bij wijze van spreken met de handen in het haar.
Wat heeft hij tot nu al geprobeerd:
1)voeler vervangen die er voor zorgt dat ventilator aanslaat. Deze was defect.
2)hals,waar stop van radiator opzit,afgedraaid met draaibank,zodat de stop het systeem weer onder druk kon zetten.
3)waterpomp nagekeken,deze was niet defect.
4)het koelsysteem onder druk gezet om te controleren of er geen lek was (koppakking ),het systeem bleef onder druk.
5)de radiator getest op een verstopping. Volgens de reparateur liep het water er even snel terug uit als hij het ingoot. Dus geen verstopping.
6)Toen hij nakeek hoe het gesteld was met de termostaat,bleek deze er niet meer in te zitten. Dit verwees naar eerdere problemen met de koeling volgens hem.Ge weet ook nog allemaal dat ik mijn fietsje dus tweedehands kocht en het probleem pas ondekte tijdens de hete dagen in juli.
Toen hij de motor terug opstartte,bleek deze zijn koelwater terug uit te braken zoals weleeer. Toen heeft hij de temperatuur gemeten in de radiator. Wat bleek nu dat de temperatuur onder in de radiator normale waarden geeft,en de ventilator dus niet aanslaat,omdat de voeler zich dus onderaan op in de radiator bevindt. Bovenaan in de radiator loopt de temperatuur al snel op tot te hoge waarden ,waardoor hij overkookt. De reparateur heeft zoiets nog nooit tegengekomen en heeft mijn fiets voorlopig aan de kant gezet. Weet iemand hiet een oplossing voor,of heeft iemand al iets dergelijks meegemaakt. Wie kan helpen :} :} . We zijn radeloos.
 
Heb een poosje geleden hetzelfde probleem gehad (Honda VF1100C). Pas als de motor warm werd begon hij koelvloeistof uit het systeem te gooien.
De druktest wees uit dat de koppakking in orde was. Maar het verhaal was onoplosbaar Als eerste: Nwe thermostaat, nwe radiatordop maar nix hielp Toen Begon iedereen zich ermee te bemoeien maar toch eigenwijs als ik ben heb ik de kop erafgehaald en een van de koppakkingen was beschadigd. De stalen ring dat normaalgesproken de compressieruimte afsluit was doorgeroest in de lengterichting. Dus bij koude motor nix aan de hand maar als hij warmer werd begon hij te lekken.
Probleem met druktest is dat de druktester ca. 3 bar is en compressiedruk 10bar dus reken maar uit. Je hebt in principe alles al uitgesloten behalve de koppakking dus dit is de volgende logische stap.

SUCCES
 
koppakking zo idd wel es waar kunnen zijn, wat ik wel raar vind is dat je zegt dat de radiateur bovenin warm/heet wordt maar onderin normaal temperatuur is. klinkt mij als defecte pomp..ook al is geconstateerd dat de pomp werkt..

koppie lichten en pakking(gen) vervangen blijven de problemen de pomp vervangen
 
Heb je gekeken of dat de pomp heel is of dat deze draait?

Heb het wel eens meegemaakt dat de pomp "intact" was aan de buitenzijde maar binnenin was het schoepenwieltje afgeroest/gebroken van de as. Dus van buiten zag alles er ok uit ketting en tandwieltje helemaal ok en draaide ook nog soepel maar hij pompte nix.

Andres toch koppakking -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan