Kom jij maar eens even mee..

Als je op een supersport had gereden had je WEL een boete gehad voor te hard rijden...tssk :P
 
Thanks for the support mannen en vrouwen.

Wellicht zal ik meer van mijn avonturen hier op het MF plaatsen, vooralsnog ben ik wel af en toe te lezen op m'n Hyves: Hyves Games
 
Je bent druk aan het werk, je telefoon gaat en je hoort dat je moeder gevallen is: "Het leek in eerste instantie niets ernstigs maar na een paar uur toch maar besloten naar de HAP te gaan. Die stuurden haar door naar het ziekenhuis voor foto's en daar zitten we nu..."
"Wat, shit, ja, eeeh, okay ik kom eraan, ..., Eindhoven, ja, tuurlijk, geen probleem, goed uur dan ben ik er..."

Paniek, daar ben ik niet zo goed in, ik zou niet weten hoe te handelen als je in paniek bent... ;) Dus we doen het gewoon op het normale tempo, pak aantrekken, muziekje pakken voor onderweg, doppies in, helmpie op, nog even het viziertje wassen voor het optimale zicht. Nog even op het filenieuws kijken, nope geen files en ook geen flitsmeldingen onderweg! Mama, ik kom eraan...

Ik loop naar beneden naar m'n verse gele bolide en heb een fris en lekker stampie-stampie muziekje op de Ipod, ik heb er zin an. Na het dorp uitgereden te zijn zegt Wanda de alwetende Wegwijsmuts op m'n fiets dat ik linksaf naar de N11 moet, die route ken ik onderhand wel daar hebbik geen zin in. Ik besluit m'n paardjes eerst binnendoor naar de A12 te sturen zodat ze wat meer op het gemakkie warm kan draaien...

Na wat rek en strek oefeningen (vooral van gas- en remhendels) geef ik haar zodra ik op de A12 kom de vrije teugel. Ze zoekt als is het haar tweede natuur de linkerbaan op en de kruissnelheid (de rest van m'n lichaam ging net zo hard trouwens) van 140-150 km/h is weer vertrouwd.

De A12 is redelijk leeg, althans het eerste stuk en de meeste onzinnig linksplakkers gaan zonder morren of enige aansporing naar de middelste baan, geen probleem. Vlak na Bodegraven begint het helaas wat drukker te worden. De rechter (vrachtwagen)baan is op de enkele vrachtwagen na leeg, maar geen forens die het in z'n (botte) hersens haalt om daar te gaan rijden. Het is immers een baan dedicated voor vrachtwagens :X Wat zeur je nou, er zijn toch drie banen.... Het zou ook niet erg zijn als we een beetje vlot zouden rijden maar het gaat echt met een gangetje van net 100 waar je 120 mag en de weg voor je is vrij. Je begrijpt het al, ik zit me 'zinloos' op te vreten.

Er is een remedie die vaak wel werkt heb ik gemerkt, je gaat naar rechts, naar de vrachtwagen baan en strekt daar even de hand van je gashendel. Vervolgens ga je weer naar links, probleem opgelost. Zo ook vandaag, even aandringen bij de linksplakker, afwachten, nee, niet naar rechts, dan ga ik er wel rechts voorbij. Het begint met 120 er voorbij, maar met dat lekkere weer doe je datzelfde geintje steeds vlotter en voor je het weet haal je ze met 160 rechts in...

Tot ik in m'n spiegel blauwe zwaailichten zie, hmmm, die heeft er echt de sokken in, aiaiai, dat kan alleen maar voor mij zijn :( Jawel een motoragent, ik ga netjes naar rechts om hem de gelegenheid te geven te passeren. Alleen dat passeren ging niet verder dan tot naast mij, waar hij mij indringend aankeek naar me wees en z'n vinger mij duidelijk zei: "Kom jij maar eens even mee" Ik steek m'n duim op ten teken dat ik hem heb begrepen en volg gedwee. Hij gaat netjes rechts rijden (zoals het hoort) en de snelheid gaat terug naar de 80 km/h, voordeel is dat je dan de tijd hebt om eens om je heen te kijken en wat van de omgeving te zien. ;)

Bij de afslag Woerden gaan we de afrit op en onderaan wordt ik aan de kant gedirigeerd. Ik stop m'n motor en stap af, zet m'n helm af en vraag hem met een serieus gezicht of hij wil weten waarom ik wat flink doorrij? Hij keek me ongelovig aan toen ik vertelde van m'n moeder, maar he, daar was geen woord van gelogen. Ik kreeg een waarschuwing voor de exorbitant hoge snelheid van 170-180 km/h maar wel een bekeuring voor het rechts inhalen. Okay, fair enough. Hij vond wel dat ik het allemaal netjes deed, mooi aangeven dat ik er voorbij wil, dan aandringen, dan richting aangeven en rechts er vlot voorbij zonder asociaal te rijden! Hij gaf me alleen maar positief commentaar maar moest helaas gezien z'n beroep me wel bekeuren voor het feit dat ik terecht rechts inhaalde... Tsja, terecht, ik heb hem verdiend. Vervolgens hebben we elkaars motor nog even staan bewonderen en zijn ieder onzer weegs gegaan. Waar ik wat voorzichtiger en vooral meer in m'n spiegel kijkend m'n weg heb vervolgd met dezelfde strategie.

Quanta costa??? 130 euri's! Of ik wat geleerd heb? Jawel dat logica niet te volgen is...

Devies: Rij rechts als het kan, scheelt iedereen een hoop frustratie!!! En mij een hoop geld ;)

Ohja, met m'n moeder? Daar gaat het alweer wat beter mee, gevallen in de camper, maar die is nog heel ;) Neehoor, het loopt hopelijk allemaal wel los, zwelling in de rug, pijnlijk. Vooralsnog niet terminaal :+

Had ook in leuke conversatie's met agenten gekunt _O- _O-


Maar fijn dat het met mams niet ernstig is :j
 
Laatst bewerkt:
Had ook in leuke conversatie's met agenten gekunt _O- _O-


Maar fijn dat het met mams niet ernstig is :j

Leuke converstatie,s met agenten? bestaat dat dan?
De enigste converstatie die ik met agenten voer, gaat meestal als volgt.
Stoppen, agent steekt heel verhaal af,versta er niks van.
Dus ik zeg, wacht ef, zet moter ef uit, ding maakt zo een kabaal.
Juist, zegt agentje, meneer wil dikke moter rijden , maar geld voor goede dempers heeft U niet.
Ik heb wel dempers, agent, alleen liggen die thuis op werkbank.
Bah, 83 euo. hoezo . leuke converstatie met agenten ;(
 
mooi verhaal ;-)

jammer van de prent, maar zoals je al zegt. fair enough.

rechts er langs op een nette manier heeft absoluut de voorkeur boven bumperkleven.

het mag allebei niet, maar waarom zou je jezelf onnodig in gevaar brengen om er vervolgens uiteindelijk toch niet langs te komen. nee, dan kun je beter zoals je gedaan vlotjes rechts er langs.
 
Leuke converstatie,s met agenten? bestaat dat dan?
De enigste converstatie die ik met agenten voer, gaat meestal als volgt.
Stoppen, agent steekt heel verhaal af,versta er niks van.
Dus ik zeg, wacht ef, zet moter ef uit, ding maakt zo een kabaal.
Juist, zegt agentje, meneer wil dikke moter rijden , maar geld voor goede dempers heeft U niet.
Ik heb wel dempers, agent, alleen liggen die thuis op werkbank.
Bah, 83 euo. hoezo . leuke converstatie met agenten ;(

verkeerde agenten dus hier !! _O- _O-
 
Leuk stukje Bas... :Y enne... als je huidige functie je niet meer bevalt, zou je nog altijd columnist kunnen worden ;) :W
 
Als die agent zelf al aangeeft dat je het netjes deed, had'ie wat mij betreft liever 1 of 2 van die linksplakkers langs de weg mogen zetten.

Voor de rest mag je idd niet klagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan