Komt de spanning terug in de MotoGP?

TTeun

MF veteraan
26 nov 2001
2.167
0
thuis
Vanaf Brno krijgt Kato de beschikking over een 4takt. En vanaf Pacific krijgt Pons (en dus Barros :} mag ik hopen) er ook één. Het is natuurlijk even afwachten hoe deze jongens met deze fietsjes overweg kunnen, maar het zou wel de spanning in de races (zij het niet in het WK) kunnen terugbrengen *D !
 
Katoh en Barros zullen nog wel eerst aan die 4-takt moeten wennen, want ze hebben niet in het voorseizoen met het ding kunnen testen.
Dus het zal wel heel moeilijk worden denk ik, maar het is niet onmogelijk.
Dit zou overgens wel eens problemen op kunnen gaan leveren voor Biaggi en Checa, straks zie je soms alleen Honda RCV's bij de 1e 4 plaatsen.
 
Er is al eens sprake van geweest dat ook Jacque en Nakano de bischikking zouder krijgen over de M1. Misschien is dit voor Yamaha wel een extra reden om dit te doen.
 
Er is al eens sprake van geweest dat ook Jacque en Nakano de bischikking zouder krijgen over de M1. Misschien is dit voor Yamaha wel een extra reden om dit te doen.

:^

En reserveer dan ook maar meteen zo'n ding voor Us Abe. ;)
 
Vergeet niet dat Kato (waarvoor moets die H er dit jaar eigenlijk af) en Barros mee rijden in de 8 uur van Suzuka en dus weer wat viertakt ervaring opdoen. Of het genoeg is om het Rossi moeilijk te maken???

Kato vormt overigens een team met Ukawa op een Cabin VTR SP2
 
Zo'n vtr is natuurlijk niet te vergelijken met een viertakt motogp honda. En in de zomervakantie mogen ze er niet mee testen, dus de eerste race denk ik dat we niks bijzonders van kato mogen verwachten.
Volgens mij moet Rossi een fout maken of technische problemen krijgen om de anderen eens kans te geven op winst. Biaggi en Checa hebben wel laten zien dat ze er steeds dichter bij in de buurt kunnen blijven, dus ook later in het seizoen denk ik niet dat ze heel veel hoeven te vrezen van kato en barros. Maar we zullen wel zien.
Jammer dat het nu zo lang duurt voor de volgende race.
 
Volgens mij mogen ze niet testen op de circuits die op de GP kalender staan dus...............test Kato
(zonder H maar waarom? ) gewoon op een ander testcircuit van Honda verwacht ik. Is Sugo ook niet het eigendom van Honda??

Het probleem is alleen dat Rossi niet meer is in te halen volgens mij, tenzij ie echt en paar tegenvallers heeft. Spannender wordt het wel en het geeft ook al iets aan voor 2003.
 
de motogp coureurs mogen helemaal niet testen...dus ook niet op een ander circuit.
 
Volgens mij mogen ze niet testen op de circuits die op de GP kalender staan dus...............test Kato
(zonder H maar waarom? ) gewoon op een ander testcircuit van Honda verwacht ik. Is Sugo ook niet het eigendom van Honda??

Het probleem is alleen dat Rossi niet meer is in te halen volgens mij, tenzij ie echt en paar tegenvallers heeft. Spannender wordt het wel en het geeft ook al iets aan voor 2003.
Dat ie wereldkampioen wordt dat lijkt me wel al bijna zeker. Daarvoor moet ie zo hard onderuit gaan dat ie iets breekt en de overige races niet meer mee kan doen.
Maar het zou wel leuk zijn als we ook nog wat andere mensen op de hoogste trede van het podium zien voor het eind van dit seizoen. Bijvoorbeeld een checa.
 
Terug
Bovenaan Onderaan