Komt niets uit ontluchtingsnippel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bok001

MF veteraan
13 apr 2006
7.867
5
Zwolle (Overijssel)
Vanmiddag wilde ik de DOT4 vervangen van mijn Falco. Koppeling en voorrem geen enkel probleem. De achterrem is wel een probleem. Ik sluit de slang aan de ontluchtingsnippel, draai de nippel los en begin te pompen met de achterrem. Er kwam niets uit. De rem heeft altijd prima gefunctioneerd, maar de vloeistof zat er al meer dan vier jaar in. Ik heb de klauw uit elkaar getrokken en zie eerlijk gezegd niets bijzonders. Als ik door de nippel blaas met de leiding eraf voel ik weerstand en er komt niets de andere kant uit. Ergens zit dus een blokkade. Iemand ervaring met zoiets?
 
Je moet tijdens het leeg zuigen het rempendaal naar beneden duwen anders is het circuit gesloten :+
Dan nieuwe olie in het potje kappen en zuigen tot de lucht er uit is dan nog bijvullen.
SUC6 :z :W
Boeit niet hoe je het doet, rempedaal naar beneden of in ruststand. Ik kan het tot en met het einde van de remleiding controleren, daarna is het giswerk.
 
Staat je rempomp niet te sponzen op de lucht achter de zuigers van klauw? Dit is heel simpel te verhelpen door je reservoir tot het randje vol te doen, schone slang pakken en doorzuigen.
 
Alle remvloeistof is al uit de remklauw en de leiding, dus ik mag helemaal overnieuw beginnen. Gisteren heb ik de klauw al een keer gesplitst en zag niets bijzonders, de klauw zag er ook mooi schoon uit van binnen.

Als ik vanmiddag tijd heb dan haal ik de klauw nog een keer uit elkaar en ga eens met een naald de gaatjes (voor zover ik erbij kan) eens doorprikken. De blokkade moet ergens bij de ontluchtingsnippel zitten, aangezien de klauw wel normaal functioneerde.
 
Je moet tijdens het leeg zuigen het rempendaal naar beneden duwen anders is het circuit gesloten :+
Dan nieuwe olie in het potje kappen en zuigen tot de lucht er uit is dan nog bijvullen.
SUC6 :z :W


ehm, dus jij zegt dat het circuit naar je reservoir OPEN staat als je je pedaal induwt???
hoe dacht jij dan nog ooit te remmen...?
nee, het pedaal in neutrale positie geeft juist een ooen vebindingt met het voorraadpotje.

maargoed :+
@TS:

ik denk net als andere dat simpelweg je nippel vevuild is, idd zoals je zelf al voorsteld alle kanaaltjes doorprikken en schoonmaken, iets anders kán het eigenlijk niet zijn :?
 
Vreemd, je zou dan verwachten dat je ook al een probleem had met remmen. Die nippel komt uit op de "kamer" waarachter je remzuigers zitten. Als daar geen vloeistof uitkomt en de nippel zelf is open, zat er ook niets in die kamer......
 
Vreemd, je zou dan verwachten dat je ook al een probleem had met remmen. Die nippel komt uit op de "kamer" waarachter je remzuigers zitten. Als daar geen vloeistof uitkomt en de nippel zelf is open, zat er ook niets in die kamer......
Zou je best gelijk in kunnen hebben. De achterrem werkte wel goed. Toen ik de klauw splitste kwam er nog een aanzienlijke hoeveelheid remvloeistof eruit.
 
Nou... ik heb het gevonden. Dit geloven jullie niet. Ik heb de klauw eraf gehaald, gesplitst, weer schoongemaakt en bekeken. Ik vond niets bijzonders, totdat ik in het 'gat' keek wat de ontluchtingsnippel moet afsluiten. Er was wel een gat, maar er zat nergens, maar dan ook NERGENS, een opening in, een doodlopende steeg zeg maar. De ontluchtingsnippel en dat gat hadden geen functie. Ik heb een boortje van een mm gepakt, een gat geboord, alles goed doorgeblazen en et viola: hij doet het!

Zojuist de klauw weer gemonteerd en met de grote concurrent van de Mytivac, de mouthyvac (doorzichtige slang van 50cm aan de nippel en maar lurken, remvloeistof smaakt niet echt lekker), de rem ontlucht. Hij doet het weer! Ooit iemand dit meegemaakt?

[edit]Ik zat me net te bedenken, hoe hebben ze in vredesnaam de DOT4 er eerst ingekregen? Ik weet bijna wel zeker dat de vloeistof tenminste 10 jaar oud is en in de fabriek is toegevoegd[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Nou... ik heb het gevonden. Dit geloven jullie niet. Ik heb de klauw eraf gehaald, gesplitst, weer schoongemaakt en bekeken. Ik vond niets bijzonders, totdat ik in het 'gat' keek wat de ontluchtingsnippel moet afsluiten. Er was wel een gat, maar er zat nergens, maar dan ook NERGENS, een opening in, een doodlopende steeg zeg maar. De ontluchtingsnippel en dat gat hadden geen functie. Ik heb een boortje van een mm gepakt, een gat geboord, alles goed doorgeblazen en et viola: hij doet het!

Zojuist de klauw weer gemonteerd en met de grote concurrent van de Mytivac, de mouthyvac (doorzichtige slang van 50cm aan de nippel en maar lurken, remvloeistof smaakt niet echt lekker), de rem ontlucht. Hij doet het weer! Ooit iemand dit meegemaakt?

[edit]Ik zat me net te bedenken, hoe hebben ze in vredesnaam de DOT4 er eerst ingekregen? Ik weet bijna wel zeker dat de vloeistof tenminste 10 jaar oud is en in de fabriek is toegevoegd[/edit]

Nee dat geloof ik inderdaad niet! :+
Nergens nog een andere nippel op de klauw te vinden?
 
]
Nee dat geloof ik inderdaad niet! :+
Nergens nog een andere nippel op de klauw te vinden?
Remco, geloof me, dat was de enige nippel op de klauw. Ik kom nog wel eens langs de zaak en dan mag je van mij de klauw splitsen. Dan zal je zien dat er een eigengemaakt gaatje bij is gekomen. Remklauw werkt perfect. Ik vraag me alleen af hoe ze in vredesnaam (ws in de fabriek) zonder werkende nippel de rem werkend kregen.
 
Nou... ik heb het gevonden. Dit geloven jullie niet. Ik heb de klauw eraf gehaald, gesplitst, weer schoongemaakt en bekeken. Ik vond niets bijzonders, totdat ik in het 'gat' keek wat de ontluchtingsnippel moet afsluiten. Er was wel een gat, maar er zat nergens, maar dan ook NERGENS, een opening in, een doodlopende steeg zeg maar. De ontluchtingsnippel en dat gat hadden geen functie. Ik heb een boortje van een mm gepakt, een gat geboord, alles goed doorgeblazen en et viola: hij doet het!

Zojuist de klauw weer gemonteerd en met de grote concurrent van de Mytivac, de mouthyvac (doorzichtige slang van 50cm aan de nippel en maar lurken, remvloeistof smaakt niet echt lekker), de rem ontlucht. Hij doet het weer! Ooit iemand dit meegemaakt?

[edit]Ik zat me net te bedenken, hoe hebben ze in vredesnaam de DOT4 er eerst ingekregen? Ik weet bijna wel zeker dat de vloeistof tenminste 10 jaar oud is en in de fabriek is toegevoegd[/edit]

Dat ie dan remt lijkt mij een wonder :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan