Komt niets uit ontluchtingsnippel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bok001

MF veteraan
13 apr 2006
7.867
5
Zwolle (Overijssel)
Vanmiddag wilde ik de DOT4 vervangen van mijn Falco. Koppeling en voorrem geen enkel probleem. De achterrem is wel een probleem. Ik sluit de slang aan de ontluchtingsnippel, draai de nippel los en begin te pompen met de achterrem. Er kwam niets uit. De rem heeft altijd prima gefunctioneerd, maar de vloeistof zat er al meer dan vier jaar in. Ik heb de klauw uit elkaar getrokken en zie eerlijk gezegd niets bijzonders. Als ik door de nippel blaas met de leiding eraf voel ik weerstand en er komt niets de andere kant uit. Ergens zit dus een blokkade. Iemand ervaring met zoiets?
 
Remco, geloof me, dat was de enige nippel op de klauw. Ik kom nog wel eens langs de zaak en dan mag je van mij de klauw splitsen. Dan zal je zien dat er een eigengemaakt gaatje bij is gekomen. Remklauw werkt perfect. Ik vraag me alleen af hoe ze in vredesnaam (ws in de fabriek) zonder werkende nippel de rem werkend kregen.

Ik vertrouw uiteraard wel op jouw ogen, maar ik vind het zeker heel apart :Y
 
Remco, geloof me, dat was de enige nippel op de klauw. Ik kom nog wel eens langs de zaak en dan mag je van mij de klauw splitsen. Dan zal je zien dat er een eigengemaakt gaatje bij is gekomen. Remklauw werkt perfect. Ik vraag me alleen af hoe ze in vredesnaam (ws in de fabriek) zonder werkende nippel de rem werkend kregen.
enige mogelijkheid is montage in een bad met remvloeistof. Dat kan wel eens een veel sneller productie proces zijn
 
Laatst bewerkt:
enige mogelijkheid is montage in een bad met remvloeistof. Dat kan wel eens een veel sneller productie proces zijn
Ik weet niet of de desbetreffende werknemer hier mee blij mee is :+ Ikzelf dacht zoiets als de vloeistof onder hoge druk erin spuiten via het reservoir, of het slangetje daarvan. Ik had er eigenlijk een foto van moeten maken
 
Ik weet niet of de desbetreffende werknemer hier mee blij mee is :+ Ikzelf dacht zoiets als de vloeistof onder hoge druk erin spuiten via het reservoir, of het slangetje daarvan. Ik had er eigenlijk een foto van moeten maken
Hoeft de laatste decennia niet meer door een werknemer te gebeuren hoor.
 
Nou... ik heb het gevonden. Dit geloven jullie niet. Ik heb de klauw eraf gehaald, gesplitst, weer schoongemaakt en bekeken. Ik vond niets bijzonders, totdat ik in het 'gat' keek wat de ontluchtingsnippel moet afsluiten. Er was wel een gat, maar er zat nergens, maar dan ook NERGENS, een opening in, een doodlopende steeg zeg maar. De ontluchtingsnippel en dat gat hadden geen functie. Ik heb een boortje van een mm gepakt, een gat geboord, alles goed doorgeblazen en et viola: hij doet het!
Zojuist de klauw weer gemonteerd en met de grote concurrent van de Mytivac, de mouthyvac (doorzichtige slang van 50cm aan de nippel en maar lurken, remvloeistof smaakt niet echt lekker), de rem ontlucht. Hij doet het weer! Ooit iemand dit meegemaakt?
[edit]Ik zat me net te bedenken, hoe hebben ze in vredesnaam de DOT4 er eerst ingekregen? Ik weet bijna wel zeker dat de vloeistof tenminste 10 jaar oud is en in de fabriek is toegevoegd[/edit]

Wat een idioot verhaal. Het enige dat ik kan verzinnen is dat het gaatje misschien dicht is geslibd door de troep in de remvloeistof, maar dat vind ik ook moeilijk te accepteren. Je had dat m.i. ook wel moeten zien. Bizar.

Ga nooit lurken aan remvloeistof. Die meuk is giftig.......
 
Het was niet dichtgeslibt, het was puur blinkend alu. Ach, remvloeistof giftig, ik denk dat ik inmiddels wel een busje kan vullen met wat er in de jaren in mijn maag is gekomen. Het is in ieder geval niet lekker :)
 
Het was niet dichtgeslibt, het was puur blinkend alu. Ach, remvloeistof giftig, ik denk dat ik inmiddels wel een busje kan vullen met wat er in de jaren in mijn maag is gekomen. Het is in ieder geval niet lekker :)
Weet je meteen waar die remsporen vandaan komen. _O- inkoppertje

Waarschijnlijk spuiten de remklauw vol met remvloeistof en monteren daarna pas de remleiding.
 
Het moet toch vervangen kunnen worden.Wanneer het wel kan is als er een banjobout gebruikt wordt met een ontluchtingsnippel erop.


Zoiets.


full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan