Kontaktslot werkt andersom.

JAN-AMSTERDAM

Rookie
10 jan 2016
22
2
amsterdam
Goeie dag .

Ik ben in het bezit van een skyteam pbr met Daytona 150e blok.
Nu het beestje groot en deels klaar is en alles nog even na liep,
kwam ik er achter dat het contactslot op uit-stand blijft vonken op de parkeer stand het zelfde en op AAN,vonkt die dus niet meer.

Electronisch werkt die top.
Dus knippers , toeter enz geen probeer uit is uit en p is alleen parkeerlicht.

Dan zou je zeggen draai de contact draden om maar blijft het zelfde verhaal.😒🤔

Wie O wie kan me uit de brand helpen.
Had door dit geintje al een cdi opgeblazen.

Grt Jan amsterdam
 
Oké gaat die dan.

Uit contactslot komen 4 draden.
Rood
Oranje
Zwart/rood
Zwart/geel

Rood geschakeld word oranje.
Toeter knipperlichten enz werkt ook zoals moet. Dus dat is👍
—————————————————-

Zwart/geel Uit het contact heb ik aan de killswitch draad van de originele Daytona tussenboom(geel)

Dan heb ik groen uit de kabelboom origineel skyteam(massa)Op rood/zwart

Ook als ik de draden omdraai blijft het zelfde.
 

Bijlagen

  • AF658FA3-6EA2-4FF7-AED2-DC067B005D0D.jpeg
    AF658FA3-6EA2-4FF7-AED2-DC067B005D0D.jpeg
    94,6 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Nu trek ik net de dop onder contactslot vandaan en kom ik er dus achter dat er wel een bruine draad heeft gezeten maar die was zo kort afgeknipt dat die niet zichtbaar was.
Hij zat in de mantel verstopt.

Ik had DDR bruine draad niet verwacht want er zit maar een 4 pins stekker op contactslot en kabelboom.
 
Zoals eerder is aangegeven, wij hebben een draadschema nodig, dat is een plattegrond van al je draden, die staat in je manual/handleiding.

Ik heb geen schema voor je kunnen vinden, maar wat ik wel heb gevonden is:
Rood= 12 volt accu draad.
Zwart/geel= + draad van de bobine.
Groen= massa draad in je kabelboom.

Ik gok dat die bruine oorspronkelijk een massa draad is, en op de groene draad in je kabelboom hoort.
De oranjedraad een contactdraad is, die geschakeld word met het rode 12 volt accu draad, als je contact aanzet.
Dat kan je natuurlijk zo achterhalen met een multimeter.
 
Dit is het oude type pbr.
Die heeft een andere andere kabelboom hoorde ik.
De brommerzaak hier kon me geen logische verklaaring geven.
Hij zegt ook doodnuchter geen verstand van stroom.😂

Ik heb deze motor als roller gekocht.blok, uitlaat, stuur inrichting zat er allemaal niet bij.

de RODE draad word inderdaad bij contact aan zetten ORANJE dat is dan zeg maar de schakel kleur.
ROOD schakeld naar BRUIN in de P (parkeerstand).
Als ik dan kijk naar de onderkant contactslot en zie de bruin,rood en oranje appart van de zwart/rood en zwart/geel zitten lijken me die appart van elkaar te horen.
Kan het als het massa is dan geen kwaad voor de cdi?
Ik weet wel dat de cdi ook massa moet maken om hem uit te zetten,maar ben nu wat voorzichtiger.
Het heeft me al een cdi gekost. A136€😅

Kom er ff niet meer uit, mijn logica laat het me ff afweten met die hitte.

Snap gewoon niet dat UIT-aan is ,en AAN uit.
Zal iets kleins zijn maar wat?

Kennelijk werkte het bij de vorige eigenaar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan