Kooimeerplein in Alkmaar gevaarlijk bij regen!!

roelwilliam

Rookie
31 okt 2014
2
0
Goedemorgen allen,

Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende:
Maandagochtend 13 oktober 2014 ben ik met regenachtig weer hard onderuit gegaan op het verkeersplein van Kooimeer te Alkmaar. Dinsdagmiddag las ik in de digitale regiokrant Dichtbij dat maandagavond dit zelfde lot een andere motorrijd(st)er had getroffen, dit was zo ernstig dat betrokkene in het ziekenhuis moest worden opgenomen. (link: http://www.dichtbij.nl/groot-alkmaar/11 ... plein.aspx )
Na een oproep naar aanleiding van het artikel nam een lotgenoot contact met mij op die onder dezelfde omstandigheden en locatie onderuit was gegaan.En terwijl de politie en berger zijn zaak afhandelde, schoof een andere motorrijdster op exact dezelfde plek onderuit.
Later bleek ook een motoragent op deze locatie onderuit te zijn gegaan.
De teller staat voor zover wij nu weten op 5. Ongetwijfeld zijn dat er meer want de berger merkte op dat als zijn bedijf wordt opgeroepen voor een ongeval op Kooimeerplein, ze al bijna zeker weten dat het om een motorrijder gaat.
Jullie zullen snappen dat wij als gedupeerden de handen ineen hebben geslagen om, op de eerste plaats deze levensgevaarlijke situatie te laten aanpakken voordat er dodelijke slachtoffers onder de motorrijders vallen, en op de tweede plaats de wegbeheerder aansprakelijk te stellen om onze schades vergoed te krijgen.
Mijn vraag is dan ook of jullie de bij jullie bekend zijnde gevallen, gebeurd of toekomstige, die specifiek met Kooimeerplein te maken hebben, onder mijn aandacht willen brengen zodat deze casus aan de dossiers toegevoegd kunnen worden om onze zaak tegen de wegbeheerder te kunnen laten slagen.
Bij voorbaat ontzettend bedankt voor jullie moeite en meedenken.

Met vriendelijke groet,

Roel Burnet
 
Goedemorgen allen,

Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende:
Maandagochtend 13 oktober 2014 ben ik met regenachtig weer hard onderuit gegaan op het verkeersplein van Kooimeer te Alkmaar. Dinsdagmiddag las ik in de digitale regiokrant Dichtbij dat maandagavond dit zelfde lot een andere motorrijd(st)er had getroffen, dit was zo ernstig dat betrokkene in het ziekenhuis moest worden opgenomen. (link: http://www.dichtbij.nl/groot-alkmaar/11 ... plein.aspx )
Na een oproep naar aanleiding van het artikel nam een lotgenoot contact met mij op die onder dezelfde omstandigheden en locatie onderuit was gegaan.En terwijl de politie en berger zijn zaak afhandelde, schoof een andere motorrijdster op exact dezelfde plek onderuit.
Later bleek ook een motoragent op deze locatie onderuit te zijn gegaan.
De teller staat voor zover wij nu weten op 5. Ongetwijfeld zijn dat er meer want de berger merkte op dat als zijn bedijf wordt opgeroepen voor een ongeval op Kooimeerplein, ze al bijna zeker weten dat het om een motorrijder gaat.
Jullie zullen snappen dat wij als gedupeerden de handen ineen hebben geslagen om, op de eerste plaats deze levensgevaarlijke situatie te laten aanpakken voordat er dodelijke slachtoffers onder de motorrijders vallen, en op de tweede plaats de wegbeheerder aansprakelijk te stellen om onze schades vergoed te krijgen.
Mijn vraag is dan ook of jullie de bij jullie bekend zijnde gevallen, gebeurd of toekomstige, die specifiek met Kooimeerplein te maken hebben, onder mijn aandacht willen brengen zodat deze casus aan de dossiers toegevoegd kunnen worden om onze zaak tegen de wegbeheerder te kunnen laten slagen.
Bij voorbaat ontzettend bedankt voor jullie moeite en meedenken.

Met vriendelijke groet,

Roel Burnet
Je link doet het niet ?
;)
 
5 gevallen met verklaring van politie en sleepdienst moeten al genoeg zijn om
de wegbeheerder tot actie aan te zetten.

Natuurlijk meldt je de situatie ook hier:
Motorrijders Actie Groep - Melding gevaarlijke wegsituatie

en als je nog geen lid bent van de MAG regel je dat ook meteen even.

Daarnaast zou het voor je collega-motorrijders wel handig zijn om
even aan te geven welk stukje van het Kooimeerplein het precies betreft.
Zodat we allemaal goed kunnen opletten als we daar rijden.

Edit:
Motorrijders Actie Groep - Home
 
Laatst bewerkt:
Als ik zo op Google Streetview kijk zie je wel een hoop asfaltnaden lopen op bijna elke rijbaan, over de hele rotonde. Dus misschien niet specifiek 1 punt, maar het hele plein?
Ooh ja: goo.gl/Bc110k
 
Laatst bewerkt:
Als ik zo op Google Streetview kijk zie je wel een hoop asfaltnaden lopen op bijna elke rijbaan, over de hele rotonde. Dus misschien niet specifiek 1 punt, maar het hele plein?
Ooh ja: goo.gl/Bc110k

Die lijntjes van de stoplichtsensoren?
Die zijn toch niet breed genoeg om over uit te glijden?
Misschien dat je achterwiel een stapje opzij doet, maar meer gebeurt er niet.
 
Zelf daar (midden in de winter) rijles gehad maar nooit ergens last van gehad.
Verder daar nog wel vaker gereden en toen ook nergens last van gehad.

Wel altijd op de lijntjes gelet zoals Esayin aangeeft, dat zijn er namelijk erg veel!
 
Laatst bewerkt:
ik ben eens [met blik] vanaf de omval richting Alkmaar gereden en onderaan de afrit van het stadion ging ik bijna rechtdoor,
gelukkig was ik niet op de motor dan ga je zeker op je plaat.
 
je wilt dus zeggen dat dat teerstreepje een probleem vormt? word het dan niet eens tijd om een knappe motor te kopen. 2 grindjes of een handje zand raap je hem ook al uit de struiken?
 
Goedemorgen allen,

Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende:
Maandagochtend 13 oktober 2014 ben ik met regenachtig weer hard onderuit gegaan op het verkeersplein van Kooimeer te Alkmaar. Dinsdagmiddag las ik in de digitale regiokrant Dichtbij dat maandagavond dit zelfde lot een andere motorrijd(st)er had getroffen, dit was zo ernstig dat betrokkene in het ziekenhuis moest worden opgenomen. (link: http://www.dichtbij.nl/groot-alkmaar/11 ... plein.aspx )
Na een oproep naar aanleiding van het artikel nam een lotgenoot contact met mij op die onder dezelfde omstandigheden en locatie onderuit was gegaan.En terwijl de politie en berger zijn zaak afhandelde, schoof een andere motorrijdster op exact dezelfde plek onderuit.
Later bleek ook een motoragent op deze locatie onderuit te zijn gegaan.
De teller staat voor zover wij nu weten op 5. Ongetwijfeld zijn dat er meer want de berger merkte op dat als zijn bedijf wordt opgeroepen voor een ongeval op Kooimeerplein, ze al bijna zeker weten dat het om een motorrijder gaat.
Jullie zullen snappen dat wij als gedupeerden de handen ineen hebben geslagen om, op de eerste plaats deze levensgevaarlijke situatie te laten aanpakken voordat er dodelijke slachtoffers onder de motorrijders vallen, en op de tweede plaats de wegbeheerder aansprakelijk te stellen om onze schades vergoed te krijgen.
Mijn vraag is dan ook of jullie de bij jullie bekend zijnde gevallen, gebeurd of toekomstige, die specifiek met Kooimeerplein te maken hebben, onder mijn aandacht willen brengen zodat deze casus aan de dossiers toegevoegd kunnen worden om onze zaak tegen de wegbeheerder te kunnen laten slagen.
Bij voorbaat ontzettend bedankt voor jullie moeite en meedenken.

Met vriendelijke groet,

Roel Burnet
Welkom op MF.
 
'Kooimeerplei in Alkmaar gevaarlijk bij regen!!' > 'Kooimeerplein in Alkmaar gevaarlijk bij regen!!'
 
Ik ben daar ook eens bijna op mijn plaat gegaan, maar dat kwam omdat ik opeens een caravan tegen mijn schouder kreeg.. :+ ;)
 

Ja.

Dan vraag ik me af hoe breed de banden van die Agusta zijn als je daarmee niet
tussen die lijnen door kunt rijden...

Wegbeheerder kan pas actie ondernemen als er meldingen zijn dat er iets aan de hand is.
Daarna hebben ze een bepaalde tijd op iets te doen.
Dus je kunt nu wel een groot offensief starten, maar het enige dat je misschien
bereikt is dat er iets eerder een nieuw wegdek komt ofzo.
Denk niet dat er meer mee bereikt wordt.
Tenzij je kunt aantonen dat er al een poos geleden een melding gedaan is,
en dat dat nog niet opgepakt is.
 
Ja.

Dan vraag ik me af hoe breed de banden van die Agusta zijn als je daarmee niet
tussen die lijnen door kunt rijden...

Wegbeheerder kan pas actie ondernemen als er meldingen zijn dat er iets aan de hand is.
Daarna hebben ze een bepaalde tijd op iets te doen.
Dus je kunt nu wel een groot offensief starten, maar het enige dat je misschien
bereikt is dat er iets eerder een nieuw wegdek komt ofzo.
Denk niet dat er meer mee bereikt wordt.
Tenzij je kunt aantonen dat er al een poos geleden een melding gedaan is,
en dat dat nog niet opgepakt is.

Wegdek is volgens mij maar iets van 2 jaar oud!
 
naast de teerlijnen wordt het asfalt bij regenachtig weer daar ook glad volgens mij de verkeerde toplaag aangebracht daar, ik moet soms voor mijn werk naar het azc in alkmaar en kom dus over de kooimeerplein aangereden en ik ben een keer met vochtig weer een baan naar rechts opgeschoven in mijn koekblik.
 
Minstens 5 valpartijenen en de bergingsdienst weet bij het woord Kooimeer al dat het om een motor gaat: dat lijkt me voor een wegbeheerder toch wel voldoende om eens te gaan kijken of er misschien iets aan de hand kan zijn met het wegdek.

En anders misschien met wat aansporing door de politie. Er is tenslotte ook een motoragent onderuit gegaan. Dat is een bedrijfsongeval, dus ik neem aan dat er door de politie, in haar rol als werkgever, toch ook wel nader onderzoek is gepleegd naar de oorzaak, preventieve maatregelen, terugkoppeling naar de wegbeheerder, etc.

In ieder geval een nuttige waarschuwing, ik zoef wel iedere dag langs de Kooimeer, maar ik ga bijna nooit over de rotonde zelf.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er de laatste tijd veel te vinden en valt mij op dat de motorrijders heel rustig er over heen gaan als het vochtig/nat is.
 
Bij de rotonde staat een Shellpomp,wil ook nog wel eens helpen bij een glad wegdek.
Dieseltankje tot de rand vol en lekker rotonde 3/4 rondblazen.
 
Wat hierboven staat klopt wel aardig met de detectielussen, en koude asfaltnaden die ingegoten zijn met bitumen zodat ze niet verder kapot gaan (maar ondertussen wel glad worden in de regen)

Oplossing:

Deklaag weg frezen. Lussen voor de verkeerslichten in de tussenlaag asfalt aanbrengen. Nieuwe deklaag warm in warm aanbrengen (meerdere asfaltspreidmachines naast elkaar zodat er geen "Koude" langsnaad ontstaat) en een niet te vet (bitumineus) mengsel gebruiken.

Ik geloof niet dat deze oplossing begroot is, zeker als de rotonde recent is aangepakt.

Toch wens ik je succes met in elk geval het verhalen van je schade en hopelijk ook het verbeteren van de veiligheid voor de motormuizen
 
5 gevallen met verklaring van politie en sleepdienst moeten al genoeg zijn om
de wegbeheerder tot actie aan te zetten.

Natuurlijk meldt je de situatie ook hier:
Motorrijders Actie Groep - Melding gevaarlijke wegsituatie

en als je nog geen lid bent van de MAG regel je dat ook meteen even.

Daarnaast zou het voor je collega-motorrijders wel handig zijn om
even aan te geven welk stukje van het Kooimeerplein het precies betreft.
Zodat we allemaal goed kunnen opletten als we daar rijden.

Edit:
Motorrijders Actie Groep - Home

:^ Let op je mag dus ook melden als je geen lid bent.
 
Daar is enige maanden geleden in een weekend een nieuwe toplaag neer gelegd en sinds dien is het idd behoorlijk glad, het is van dat moderne grove asfalt dat (denk ik) heeeel slijtvast is maar een slechte grip in de regen geeft.
De kooimeer gaat al enige tijd gebukt onder gedonder, met dat de nieuwe toplaag er op ging hebben ze ook een paar keer het strepen patroon aangepast.

Het idee was om de doorstroming te verbeteren tot na een paar weken bleek dat dit een hele berg schade gevallen tot resultaat had, de nieuwe indeling bleek niet zo "logisch" als dat men dacht, na een keer of 2 gewijzigd is uiteindelijk de hele hap weer min of meer terug gegaan naar het oude patroon maar nu is het op sommige plaatsen dus een lappendeken van teer goten en strepen.
Vooral vanaf de richting afas/industrieterein was het een rommeltje en nu na de aanpassing is het wel wat beter maar de weg ziet er uit als een lappendeken, en je ziet veel mensen stuntelen die niet weten waar ze moeten gaan staan om door te rijden naar bergen of a'dam en dan vervolgens op de rotonde weer van rijstrook wisselen '(

Het is er al met al niet echt beter op geworden '(

Ff op google gekeken: volgens mij is het beeld op google niet meer actueel , dit is voor de laatste aanpassing.
 
Laatst bewerkt:
Dit stond er vandaag in de krant, ook op je plaat gegaan daar?

Motorrijder onderuit op de Kooimeer? Meldt het

Door onze verslaggever - 18-11-2014, 11:55 (Update 18-11-2014, 11:55)

ALKMAAR - Opvallend veel motorrijders zijn de afgelopen periode zonder aanwijsbare oorzaak onderuitgegaan op het verkeersplein Kooimeer in Alkmaar.

De redactie van de krant wil weten wat daar aan de hand is. Dus: bent u onderuit gegaan op het verkeersplein? Meldt het ons. Met naam, telefoonnummer, datum van het ongeval en de lichamelijke en/of materiële schade.

Stuur de gegevens uiterlijk donderdag 20 november naar:

redactie.ac@nhd.nl onder vermelding van Kooimeer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan