Koop morgen een BMW Scarver !?

Maverick

Die hard MF'er
17 sep 2001
330
0
Leiden
Na het behalen van mijn motorrijbewijs heb ik me steeds bezig gehouden met supersports en sporttour motoren. Eerst een ZZR600 gereden en nu een VFR800i.
Hoe meer pk's, des te meer fun...dacht ik.
Ik gebruik mijn vfr voor woon-werk. Kan zekers wel maar merk gewoon dat ik tering hard rijd en dat voor het leuke bochtenwerk het een zware motor is. Vanochtend ben ik wezen testrijden op een BMW F650CS Scarver. Het is een 1-cilinder dus de motorkarakter is niet te vergelijken met de v-twin van de VFR die veel soepeler rijdt. Je zit lekker rechtop en dat ding is zo wendbaar als een supermotard. Heb een paar bochtige wegjes gepakt en het is een waar genot. Je moet natuurlijk wel lekker gassen maar het valt zeker niet tegen. Het verbruik ligt 1:30, vanwege de riemaandrijving geen onderhoud. Al met al een leuk woon-werkverkeer smijtfietsie en eigenlijk is dat wat ik zoek. Alleen zo'n VFR is toch wel machtig hoor..Jullie horen het al ..ik twijfel nog een beetje voor mijn aankoop morgen.
Als ik 'm koop, wordt het de geheel zilveren (nieuwe kleur) met abs, alarmlichten, handvatverwarming.
Zal ik het maar doen?
 
fotootje voor de duidelijkheid

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/4292/6b30edf6f5c616282e6188cb20671ed5 (scarver.bmp)​
 
full
 
Laatst bewerkt:
Koop dan een KTM Duke of zo en niet zo´n ding bedoeld voor ouwe van dage met geen smaak
Ben er een tijdje een tegen gekomen wat een verschrikkelijk lelijk ding ,met een tank waar je je helm in kunt doen :r
 
Heb je met je testrit een slechte injectie gemerkt tussen de 3.500 en 4.500 toeren (motor schijnt daar niet lekker te lopen, maar horterig met erg weinig vermogen)? Daar klaagde motormaniacs.nl vreselijk over, maar ik zou heel graag een second opinion horen.
 
Inderdaad 4cilinder..was effe niet bij :}
Begrijp me niet verkeerd, de VFR is de beste allrounder absoluut maar de Scarver is gewoon fun fun fun.
Ik heb natuurlijk ook de test op motormaniacs gelezen. Heb speciaal nog gelet op de beschreven mankementen. Kon geen merkbare dip tijdens mijn test rit merken. De problemen die zij beschreven waren ook mn. bij koud/slecht weer. Ik heb dit probleem nog nagevraagd en inderdaad was dit het geval bij eerdere bouwjaren. Soms sloeg ie gewoon af zei de manager. Ze hebben alle scarvers nieuwe software gegeven en no problemo meer.
Geef toe...het is wel wennen zo'n scarver maar het is absoluut geen ouwe lullen fiets. In geheel zilver is ie wel :9
 
Je moet gewoon de motor kiezen waar je je het beste op voelt en waar je het meeste plezier mee hebt. En zo te horen is dat de BMW. Al vind ik zelf de VFR wel erg :9~ :9~
 
De VFR is nog steeds voor mij :9~ :9~ :9~
maar heb het idee dat ie te zwaar is en minder wendbaar. Trouwens de rechte zit en gecombineerd met de wendbaarheid spreekt mij het meeste aan van de BMW. Lekker comfortabel voor woon-werk mn goed verkeersoverzicht en ga lekkerder door de bochten dan een fiets met een meer sportievere zit. Heb testgereden op de Fazer 1000 was ook zo wendbaar als de BMW. Heb nog in mijn achterhoofd de nieuwe Fazer 600, hoef ik zelfs nix bij te leggen.
 
Nou, ik vind het een mooie fiets. Ik heb 'm nog nooit in werkelijkheid gezien, maar het ziet er wel goed uit!

En de TDM, wat vind je daar eigenlijk van?
 
De VFR is nog steeds voor mij :9~ :9~ :9~
maar heb het idee dat ie te zwaar is en minder wendbaar. Trouwens de rechte zit en gecombineerd met de wendbaarheid spreekt mij het meeste aan van de BMW. Lekker comfortabel voor woon-werk mn goed verkeersoverzicht en ga lekkerder door de bochten dan een fiets met een meer sportievere zit. Heb testgereden op de Fazer 1000 was ook zo wendbaar als de BMW. Heb nog in mijn achterhoofd de nieuwe Fazer 600, hoef ik zelfs nix bij te leggen.

Nu wil ik niet vervelend doen maar mijn vriendin van 1.69 mtr en 61 kg heeft op deze motor een dikke 10.000 woon - werk / plezier kilometers gemaakt. Woon - werk in de randstad = file rijden en plezier? Naar Italie ofzo :)

Dus eigenlijk onzin om die BMW te kopen. Ga eerst maar eens leren rijden.

Niet echt lullig bedoeld maar ik vind het BULLSHIT.

full
 
Niet echt leuk om te horen .... maar inderdaad ben ik nog steeds aan het leren goed te rijden.
Rijd zo'n 20.000 km per jaar woon/werk. Blijf erbij dat de Scarver een idealere woon/werk fiets is vanwege het lichtere gewicht en wendbaarheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan