koopadvies 1997 GSX-R 750W?

_Axis_

MF'er
15 mrt 2003
194
0
Tilburg
Als dit beter in G&G kan ofzo, please correct me..

Ik heb jullie advies nodig. Ik heb eindelijk na maanden een eurootje of 1500-2000 te besteden voor mijn eerste motor, en na maaaanden marktplaats en G&G in de gaten houden, heb ik nu een koopje gezien. Het betreft hier een GSX-R 750W uit 1997, met wat kuipschade, voor maar €2000 euro. Dat paars.. ach, het heeft wel wat.. verder vind ik het wel een erg mooie motor!

Ik heb hem gemaild wat er dan precies allemaal aan schade is, daarop kreeg ik deze mail:

------------------------------------------------------------
Ketting, tandwielen en banden zijn niet nieuw maar kunnen nog wel even mee.
Hij heeft al z'n beurten gehad, er staat geen onderhoud uit. En het is een 750..

De schade betreft;
- Lakschade (kuip), Links geschaafd en rechts een aantal streepjes.. (kan je op de foto wel zien
- Wat kuipschade, kan je repareren maar is niet noodzakelijk.. Linker knipperlicht moet worden vastgezet.
- een spiegeltje
- een versnellinghandeltje

Als je dit gerepareerd heb dan heb je voor een paar euro een hele nette, goed onderhouden motor. Of je het nu doet voor de handel of om zelf op te rijden het is het geld dubbel en dwars waard.

Verdere bijzonderwaardigheden:
- Altijd onderhouden bij een erkende Suzuki-garage, geen beurt gemist!!!!
- 71000km gelopen maar zoemt als nieuw.
- verbruikt geen olie. Goeie indicatie van goed onderhoud..
------------------------------------------------------------

71.000km is wel flink toch, na al zeven jaar?

Maarruh, het probleem is dat ik echt geen handige harrie ben, en hem wel zou kunnen kopen voor dat geld, dan kan ik alleen even 3 weken niet meer eten.. ach, prioriteiten stellen. Maarruh, het is dus krap aan.

Maar die spiegel en die versnellingshandel? Waar zou ik die kunnen bestellen?? Ik heb al even zitten googlen, maar ik kan echt niets vinden. Ben ook wel ontzettende n00b.. Wat zou me dat kosten? Zou ik die zelf kunnen laten monteren, of bij de eerste de beste dealer in de buurt? (Heb ook geen garage, moet alles op straat doen, woon in studentenhuis midden in centrum)

Wat denken jullie? Zou dit een goede deal zijn, of raden jullie het me af als eerste motor? Wie wil er even mijn handje vasthouden? :+
 
full
 
Kuip schade is wel behoorlijk. Kuipen kosten aardig wat geld als je die wilt vervangen. Het enige wat ik je kan zeggen is ga er naar toe en luister hoe het blok klinkt. Hou dan in de gaten dat een GSX-R best rauw klinkt. Maar er moeten geen bij geluiden zijn. En het mooiste in een keer starten natuurlijk.

Ketting setje ben je ongeveer 300 euro's aan kwijt. Zo te zien kan je met de huidige niet echt meer lang mee rijden. Heb dat zelf ook gehad en dat voelt erg raar aan.

Nog een ding. Ik weet niet waar die fiets vandaan komt. Maar het bouwjaar klopt niet helemaal of het is een overjarig model. Kijk even op deze site http://www.suzukicycles.org/GSX-R-series/GSX-R750_b.shtml.

Dan zie je het gauw genoeg. Dit type is namelijk tot 1995 gebouwd dus???????

Let dus even goed op en suc6 als je de koop toch door zet.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, model klopt zeker niet met opgegeven bouwjaar en ik vind het ook een dikke hoop euries die hij ervoor vraagt, zeker gezien het feit dat je er zelf nog het 1 en ander aan moet doen en zelf al aangeeft dat je er niet zo handig in bent.
Ik zou nog maar ff verder zoeken als ik jou was of misschien van 1 van de advertenties die Revit opgeeft gebruik maken (die bovenste van €2250 is niks mis mee in mijn ogen).
Je kan bij die gast misschien ook nog wel handelen en hem voor 2000 meenemen en dan heb je wel een motor die maar de helft gelopen heeft en naast nieuwe ketting en tandwielen ook nog nieuwe banden heeft!
Want ben eerlijk, het is hetzelfde model als waarover je zelf om aankoopadvies kwam hier.
Good luck with your choise.
 
Wow, dank jullie voor de reacties! dit is het soort advies waar ik op zit te wachten!! Ik heb de verkoper al gemaild dat ik van de koop af zie, en eens even verder snuffelen.. En trouwens ook bedankt voor de links, dat is inderdaad wel wat ik zoek! (Hoewel het niet perse een GSX hoeft te zijn, maar goed)
 
Wow, dank jullie voor de reacties! dit is het soort advies waar ik op zit te wachten!! Ik heb de verkoper al gemaild dat ik van de koop af zie, en eens even verder snuffelen.. En trouwens ook bedankt voor de links, dat is inderdaad wel wat ik zoek! (Hoewel het niet perse een GSX hoeft te zijn, maar goed)
koop nou maar gewoon wel een GSX |(


;) :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan