Koopcontract wel of niet?

Een contract zoals TS bedoeld vind ik vreemd.

Wel maak ik bij iedere aan of verkoop een contractje waarop de volgende zaken staan vermeld:
-koper
-verkoper
-motorfiets, kenteken, framenummer
-prijs
-datum en tijdstip
-handtekening beide partijen

Dit om gezeik achteraf te voorkomen, zoals:
-Bekeuringen en schade als voertuig bij verkoop nog niet is overgeschreven. (weekend bijvoorbeeld)
-Diefstal, of valse aangifte daarvan
-Voertuig willen "ruilen/terugbrengen" als ie nog niet is overgeschreven
-Andere ongein
 
Ligt het aan mij, of vervallen we met z'n allen een beetje in herhaling?
 
Klopt, maar daar vraag ik ook niet om. Het is mij duidelijk, dat hij niet voor dingen garant kan staan, van die hij geen weet heeft. Hij hoeft alleen te garanderen, dat hij alle problemen ook genoemd heeft. Om meer gaat het mij helemaal niet.

Maar ik snap ook, dat je als verkoper wel de indruk kunt krijgen dat ik de intentie heb om hem achteraf aansprakelijk te stellen...

Het is een Honda CB750 uit 1981.
Als jullie beiden op dat contract zetten wat de mankementen van de fiets zijn en beide ondertekenen zie ik het probleem niet.
Mocht er een week later bijvoorbeeld toch iets anders aan de hand zijn dan heeft de verkoper nog steeds geen probleem omdat jij ook dat contract hebt ondertekent dat er alleen maar die mankementen waren en je dus niet kan terugvallen op dat contract.
Mocht het dus allemaal zo in elkaar zitten zou ik het wel ondertekenen als verkoper zijnde.

En wat betreft die prijs, voor de een is 800 eutjes flink wat geld en snap ik dus wel dat die wilt dat er een beetje zekerheid is.
 
Moet de verkoper wel een beetej gelijk geven. € 800,00 is wel geld, maar garantie kan ie er niet voor geven,.. niet meer dan ten waarde van €25,00 denk ik zo.
 
Altijd doen - ongeacht het aankoopbedrag - alles vastleggen in contracten, 60 pagina's is toch wel het minimum, laten checken door tenminste 2 verschillende advocaten, en de notaris erbij halen natuurlijk, of zes, en makelaars inschakelen, zowel motor als aankoopbedrag in depot laten plaatsen tot het moment van levering/betaling, vanzelfsprekend wederzijds bankgaranties stellen. Lijkt wellicht een beetje bewerkelijk allemaal, maar valt reuze mee, en heel belangrijk om dit allemaal te doen, want je kunt nooit weten... immers.




:+

in verband met enige mate van herhaling in dit topic probeert DucBMW even een nieuwe wending uit
 
Laatst bewerkt:
Zal wel een fijne motor zijn voor die prijs! :+
Wou ik niet eens op rijden! Ene motor die goedkoper is dan een puchje!
Ik zou zeggen koop een honda MT 50cc...

:Y
 
Zo gezien zitten hier toch een heleboel handige heren, die graag met het sleutelen willen helpen, toch?
 
Inderdaad 800 pleuro is garantie tot het eind van de straat.
Veel succes met de koop.

Als je een testritje mag doen is de garantie tot halverwege het garage pad
:P

als iemand bij mij voor de deur komt met een contractje voor een plof van 800€ Laat ik laat ik hem wegsturen door m'n zoon van 5 daar ga ik geen handen aan vuil maken O-)

Wat verwacht je van een motor van dat bedrag wees blij dat je 1/2 jaar rijd zonder kosten
met pech is hij stuk na 500 km ja dit is mij ook gebeurd

Ik begrijp dat dat het veel geld kan zijn voor mensen maar voor dat bedrag kun je niks meer verwachten je hebt geluk of je hebt pech
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan