Koos Spee: Iedereen puntenrijbewijs

Euh nou nee niet bepaald 1 op de 1000 keer.

eerder zo iets van een zondag avond rond 11 uur s'nachts.
ongeveer 10 keer gebeurt in een rit van Groningen naar schiphol.

en dan moet je bedenken dat dat s'avonds is he

Da´s altijd op de weg van Groningen naar Schiphol om 11 uur ´s avonds.
Dan is het nationale kruip-bij-een-vrachtwagen-voor-om-vervolgens-de-motor-
af-te-laten-slaan-als-je-groen-licht-krijgt-dag.
 
Ik ben zelf nog beginnend bestuurder (was laat met mijn rijbewijs ;)) en vind het op zich helemaal geen verkeerd systeem. Echter, voor beginnend bestuurders geldt dat je 3 punten hebt op 5 jaar. Dat vind ik persoonlijk voor ervaren bestuurders wat weinig. Ook is nog niet duidelijk of de ervaren bestuurders dan ook om de zoveel jaar nieuwe punten krijgen, zodat ze weer met een schone lei kunnen beginnen.
 
Ik ben zelf nog beginnend bestuurder (was laat met mijn rijbewijs ;)) en vind het op zich helemaal geen verkeerd systeem. Echter, voor beginnend bestuurders geldt dat je 3 punten hebt op 5 jaar. Dat vind ik persoonlijk voor ervaren bestuurders wat weinig. Ook is nog niet duidelijk of de ervaren bestuurders dan ook om de zoveel jaar nieuwe punten krijgen, zodat ze weer met een schone lei kunnen beginnen.

jaar zonder bekeuringen = 1 punt erbij
 
Laatst bewerkt:
:r :r
Word je binnenkort ook nog een keertje extra gepiepeld wegens geen identificatie, wat een ongelooflijke engerd is die aanvoerder van de <knip>, driewerf bah.

Ja, je rijbewijs ingenomen en de straat op om bv. je hond uit te laten, word je ook gen##id zonder paspoort, en dat allemaal zonder zoenen ofhet fatsoen je ook lekker klaar te laten komen. :X :X

Niet aanstellen. Als jij de politie geen reden geeft om je staande te houden wordt je ook niet naar je legitimatie gevraagd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Da´s altijd op de weg van Groningen naar Schiphol om 11 uur ´s avonds.
Dan is het nationale kruip-bij-een-vrachtwagen-voor-om-vervolgens-de-motor-
af-te-laten-slaan-als-je-groen-licht-krijgt-dag.


Oh zit dat zo :+

dan is het maandags zeker internationale-ik-rij-over-motorrijders-heen-die-hun-motor-aflaten-slaan-bij-groen-licht-als-ze-voor-gedrongen-zijn-dag.

Als dat zo is dan wordt ik chauffeur op een vrachtwagen :+
 
puntenrijbewijs voor echt associaal rijgedrag volkomen mee eens
voor mindere overtredingen gewoon wat minder bekeuren en meer waarschuwen :] *O*
 
puntenrijbewijs voor echt associaal rijgedrag volkomen mee eens
voor mindere overtredingen gewoon wat minder bekeuren en meer waarschuwen :] *O*


Ja, op zich goed idee, maar wat nou als je motor net een beurt heeft gehad, is afgesteld en je trekt een keertje door op een lege ringweg en je hebt die agent helemaal niet zien rijden in je spiegel? 140 waar je 80 mag, vindt die agent vast ook asociaal.
Weg rijbewijs -O- Het kan snel gaan op zo'n motor. Heb ik toch liever een boete.

Voor bumperkleven, wheelies op een drukke boulevard of 180 door de spits is natuurlijk een ander verhaal. Maar met het huidige systeem kan je bij herhaaldelijk aso-gedrag op de weg toch ook je rbw kwijtraken? :?
 
Wat me een tikje verbaast is dat weinigen nog hadden nagedacht over dat puntenrijbewijs voor iedereen.....

Dat lag er toch duimendik bovenop toen ze met het rijbewijs voor beginnende bestuurders kwamen???
 
Ja, op zich goed idee, maar wat nou als je motor net een beurt heeft gehad, is afgesteld en je trekt een keertje door op een lege ringweg en je hebt die agent helemaal niet zien rijden in je spiegel? 140 waar je 80 mag, vindt die agent vast ook asociaal.
Weg rijbewijs -O- Het kan snel gaan op zo'n motor. Heb ik toch liever een boete.

Valt niet onder de noemer asosicaal rijgedrag.

Asosicaal rijgedrag is kleven, links blijven rijden, afsnijden, etc
 
Valt niet onder de noemer asociaal rijgedrag.

Asosicaal rijgedrag is kleven, links blijven rijden, afsnijden, etc

Mijn ervaring :X , is dat "asociaal rijgedrag" een rekbaar begrip is.
Toen ik stapvoets over het fietspad reed bij mijn huis, vond de agent mij ook asociaal.
Heb ik in 1 van mijn eerste "suc6-topics" beschreven :+
Ik vond een boete van 75 € als overdreven...laat staan afname rijbewijs.
:N
Het permanent afnemen van het rijbewijs moet echt in extreme gevallen worden toegepast, zoals illegaal racen op de openbare weg, bij herhaaldelijk drankgebruik, auto/motor gebruiken als wapen, bumperkleven etc...
De boetes zijn nu al verschrikkelijk hoog, rijlessen zijn enorm duur, en examen doen is ook niet goedkoop, om maar over wachttijden etc te spreken.
En dat terwijl auto's en motoren steeds sneller worden :?
Vroeg of laat probeer je dat toch eens uit.
De een op een verantwoordelijker manier dan de ander, maar de overheid kent geen nuances...het is goed of fout, aan of uit. Niets ertussen in -O-
Als dit door gaat, kan er weer een centraal topic aangemaakt worden: "Ik baal: rijbewijs kwijt...moet weer examen doen ;( "
 
Laatst bewerkt:
Zal wel een lading stront over me heen krijgen nu, maar ik ben zeker voor.
Als punten worden uitgedeeld voor bijvoorbeeld
>30 km/u te hard, waar vrij baan: check :/
rood licht, bij detectielussen: check :/
artikeltje5 wheely: check, stoppie: check, sliden: check en rijden waar niet toegestaan: check :X
oei, dat lijkt me niet tof
 
Laatst bewerkt:
Euh nou nee niet bepaald 1 op de 1000 keer.

eerder zo iets van een zondag avond rond 11 uur s'nachts.
ongeveer 10 keer gebeurt in een rit van Groningen naar schiphol.

en dan moet je bedenken dat dat s'avonds is he


:') Wat haal je nou weer voor domme argumenten tevoorschijn man? Klungelige motorrijders vs. asociaal rijgedrag. Ff koppie erbij houden he _O-
 
Er is inmiddels een nieuw voorstel van Groen Links:





Alle motorrijders 25Kw






Goed voor het milieu.
 
Laatst bewerkt:

oh, vrijdag. Gaaf man... 8-)

Er zijn wel 's van die gekke adviezen geweest van een Milieuadviesbureau van de EU:

Motorfietsen zouden niet meer dan een 650cc eencilinder motor mogen hebben en moesten een automatische versnellingsbak krijgen.
 
Laatst bewerkt:
HAHAHAHAhahahahaa..............
full
 
weet je wat pas zou werken, boetes op basis van je inkomen, kan het ook nooit meer onterecht zijn dat jij er een maand voor moet werken terwijl een ander het in bijv 2 uur verdient(voorbeeld)
 
Zal wel een lading stront over me heen krijgen nu, maar ik ben zeker voor. Als punten worden uitgedeeld voor bijvoorbeeld
>30 km/u te hard (40 op autoweg en austosnelweg, dus dik 170 op je teller voor je een punt hebt!),
rood licht (hangt echt van de omstandigheden af, dus vind ik geen punt waard, wel een hoge boete),
artikeltje5 (gevaar vormen voor jezelf en medeweggebruikers, terecht)
en geen afstand houden --> ZOO mee eens.
Punten ook laten verdampen na 3 jaar goed gedrag. Hou je het volk in toom die boetes met een schaterlach afrekenen en de volgende dag weer gewoon anderen in gevaar brengen.

Een punt voor fout parkeren of 86 in een 80 zone is natuurlijk klets. --> lees je een keertje in, punten gaan er, ook nu, alleen maar af voor grove overtredingen

en daarbij moet ik opmerken dat de pakkans enorm klein is, zeker als je een béétje oplet in het verkeer.
met een puntenrijbewijs denk je wel 2x na als je écht hard wilt rijden (en ja, ik zit echt wel eens boven "de grens",zeker op een leeg dijkweggetje, maar daar is de pakkans dus ook nihil)
 
Terug
Bovenaan Onderaan