Kop afdraaien?

Jeremayah

MF veteraan
23 nov 2004
8.261
7
Assen
Wat wordt er bedoeld met de kop tever afdraaien?

Heb namelijk mn blok uitelkaar gehaald en nu tikkert ie in de kop.. Er werd gesuggereerd dat ik de kop tever heb afgedraaid.. Weet niet wat er hiermee bedoeld wordt..
 
Wat wordt er bedoeld met de kop tever afdraaien?

Heb namelijk mn blok uitelkaar gehaald en nu tikkert ie in de kop.. Er werd gesuggereerd dat ik de kop tever heb afgedraaid.. Weet niet wat er hiermee bedoeld wordt..
Maar goed... om je vraag te beantwoorden: Een kop draai je meestal af om hem weer mooi vlak te krijgen zodat de pakking tussen de kop en cylinder weer mooi asfsluit. Hierdoor komt de kop dus wel wat dichterbij de zuiger te staan. Volgens mij heeft een CR500 een zuiger met een bolle kop dus als je de kop een heel stuk afdraait dan zal de zuiger vanzelf tegen de kop aankomen...

Zo ongeveer...
 
Maar dan gaat ie direct wel ERG tikken voor zover ik weet , ik zou zeggen..
Trek je kop eraf en kijk of er een aanslagrand in zit ?
Anders zou je toch bij andere dingen moeten zoeken zoals te slappe zuigerveren of verrot smallhand/bighandlager ofzo
 
Maar dan gaat ie direct wel ERG tikken voor zover ik weet , ik zou zeggen..
Trek je kop eraf en kijk of er een aanslagrand in zit ?
Anders zou je toch bij andere dingen moeten zoeken zoals te slappe zuigerveren of verrot smallhand/bighandlager ofzo

Inderdaad... het is een 500 tweetakt uit 1986... Ik zou ook maar van iets anders uitgaan dan van een te ver afgedraaide kop. Bovendien: Je hebt hem toch zelf uit elkaar gehaald? Als je niet weet wat een kop afdraaien is, dan denk ik ook niet dat je dat gedaan hebt... Is namelijk niet iets wat je 'per ongeluk' kunt doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan