Kop lekt nog steeds na vervangen zuiger cr250 '91

Roelus

Die hard MF'er
29 apr 2007
739
0
Noord Limburg
heuj..

't werd weereens tijd om de zuiger van mijn honda te vervangen.. na eerste montage bleek de kop kvs te lekken tussen de koppakking. Nou had ik hem weggebracht naar jtx en voor 70 euro laten vlakken en nieuwe pakking en boutjes enzo.. Nou net de motor weer helemaal in mekaar, aankicken enzo.. liep goed.

Maar nou blijkt hij weer kvs bij de 2 bouten richting uitlaat te lekken?!? Kan iemand me vertellen hoe dit nou kan en hoe ik 't kan maken?

Alles is door jtx vastgezet met een momentsleutel op 3kg meen ik, nieuwe boutjes en pakking en nog lekt hij.

Gr Roel.
 
Allereerst zelf even checken of hij vlak is. Daarnaast moet je even om je bougiegat kijken. Daar wil wel eens een heeeeel klein scheurtje ontstaan. Alles supergoed schoonmaken en eventueel permaflex van Loctite gebruiken.
 
Hij is gevlakt bij jtx dus het lijkt mij dat dat goed is. Verder lekt hij bij de boutjes van me cillinderkop, er tussendoor zeg maar. En remy :P Een scheurtje in me kvs lijkt me sterk :)
 
Of je cylinder is krom, of je kop is niet goed gevlakt. En of Joep T. te Cuijk hem nou heeft gevlakt of onze lieve heer...zolang het niet vlak is krijg je het niet dicht. Sowieso even de kop natrekken.. You never know.
 
Ik vind 3 Kg maar weinig om een kop mee vast te zetten :?
Meestal is het in Nm en dan zit je rond de 40 - 50 Nm
Je had hem even moeten laten lopen en laten afkoelen en dan nog een keer kruislinks natrekken. :Y
Door het opwarmen van je cilinder zet deze iets uit en perst de pakking iets dunner dus van daar even natrekken vele doen dit niet maar dan moet je hem iedere keer langzaam opwarmen. O-) Je hebt nu ook iets meer compresie door het vlakken ;)
 
Laatst bewerkt:
ietsieveelmeer compressie had ik al met 't nieuwe zuigertje :)
Ik trek die kop nog weleens na, hopelijk is het dan weg!
 
net de cylinder eraf gehaald, bij mij lekt ook iets olie bij de kop en aangezien er ongeveer 25uur op heb zitten vervang ik de zuiger ook ff en een uren tellertje erop,
maar als ik de kop meeneem naar de crosszaak kunnen zij dan zien of die nog vlak is?
 
Leg de kop plat op een glasplaat en probeer vanaf de zijkant een (e.v.t. dubbel) papiertje tussen de plaat en de kop te schuiven. Lukt dit, dan is de kop niet vlak.
Zelfde kan je doen met de cilinder.
 
Of je cylinder is krom, of je kop is niet goed gevlakt. En of Joep T. te Cuijk hem nou heeft gevlakt of onze lieve heer...zolang het niet vlak is krijg je het niet dicht. Sowieso even de kop natrekken.. You never know.

idd, kan iets lulligs zijn als niet hard genoeg aangedraaid
 
nee, het is roestvrij staal

dat ik een vagina een kut noem....... wil niet zeggen dat het geen kut is.. ;)
 
Laatst bewerkt:
haha:P Nee.. hij lekt gewoon wat tussen die 2 bouten richting uitlaat, als hij loopt. Ik kan er gewoon niet opkomen hoe het nou kan. Morgen alles maar lekker aandraaien, dan zal 't wel weg zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan