Kop zit vast aan cilinderblok (cb400f)

Gais

MF veteraan
11 jun 2001
4.762
1
Hilversum
Ben een 400f blok aan het slopen ("gereviseerd" blok, sommige mensen...) maar toen ik de kop eraf wilde trekken kwam het cilinderblok mee.

Hebben jullie nog tips om ze van elkaar te scheiden? Heb al geprobeerd ze van elkaar los te slaan met een kunstof hamer maar dat werkte niet, geen beweging. Wil ook niet zomaar brute kracht toepassen aangezien de koelribben er wel op moeten blijven zitten.
 
Ik vrees, zoiets als Vloeibare Pakking; geen idee hoe je dat veilig loskrijgt, misschien op zijn kop in een (bestendige) bak met een laagje oplosmiddel ... ?

Is trouwens het bestaan van een "integraalcilinder" met vaste kop wel totaal ondenkbaar?
 
Het is al gelukt, topic was misschien iets te voorbarig.

Had wat WD40 in de gaten gespoten en flink lopen meppen met een kunstof hamer, uiteindelijk met een grote schroevendraaier tussen de koelribben ze van elkaar los gewrikt. En nee, pasvlakken nooit aangeraakt met de schroevendraaier ;)

Morgen weer verder klussen, kijken wat ik nogmeer tegenkom. Nokkenastiming 180 graden gedraait, olieleiding verstopt door voetpakking, bougiegat vergroot en vervolgens een verkeerde bougie erin gedraait terwijl de rest wel de goede waren (en alle vier nieuw), kleppendoppen veel te vast (twee gesloopt daardoor) Wat een prutser is er bezig geweest zeg :X
 
Laatst bewerkt:
Het is al gelukt, topic was misschien iets te voorbarig.

Had wat WD40 in de gaten gespoten en flink lopen meppen met een kunstof hamer, uiteindelijk met een grote schroevendraaier tussen de koelribben ze van elkaar los gewrikt. En nee, pasvlakken nooit aangeraakt met de schroevendraaier ;)

Morgen weer verder klussen, kijken wat ik nogmeer tegenkom. Nokkenastiming 180 graden gedraait, olieleiding verstopt door voetpakking, bougiegat vergroot en vervolgens een verkeerde bougie erin gedraait terwijl de rest wel de goede waren (en alle vier nieuw), kleppendoppen veel te vast (twee gesloopt daardoor) Wat een prutser is er bezig geweest zeg :X
mooi dat het gelukt is
mooi he mensen die echt geen idee hebben van wat ze doen en dan toch proberen |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan