kopelingshendel veranderen

patje70

Rookie
14 sep 2011
4
0
Hallo iedereen,

Ik rijd met een suzuki gsxr van 1993 waar ik erg tevreden over en ook al is bejaard:)maar nu wil ik een andere kopelingshendel veranderen maar aangezien die op olie druk werkt vraag ik me af hoe ik dit moet doen?kan iemand mij raad geven aub?alvast bedankt!

groetjes en nog veel moto plezier!

patrick
 
Oliedruk of kabel maakt niet uit, je moet gewoon een handle kopen die geschikt is voor jouw motor. Je kan er in principe dus niet zo maar iedere handle op zetten.
Bij webshops kan je vaak een motortype selecteren, en dan zie je vanzelf wat er op past.


Een andere handle erop zetten kan trouwens zonder dat je iets met de olie of olieleiding hoeft te doen, als dat misschien je vraag was.
 
Laatst bewerkt:
De reden dat ik het wil veranderen is dat ie afgebroken is,motor is gevallen en zodoende is het dus afgebroken.Dat het niet zomaar een hendeltje is dat ik kan plaatsen wist ik al maar ik dacht dat het iets moeilijker zou,maar dus lijkt het me geen probleem!heel erg bedankt voor de raad hè jongens.

Mvg

patrick
 
Nee, stelt niets voor.
Hydraulisch is zelfs makkelijker dan een kabelbediende. Borgmoertje aan de onderkant los, boutje eruit draaien, nieuwe hendel (gaatje) iets invetten, boutje er weer in draaien (niet te strak) en borgmoertje er weer op. (let op dat er geen vet aan het schroefdraad zit waar het borgmoertje komt.)

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan