Kopen in Amerika via Internet

Hugo Sr.

MF veteraan
1 dec 2002
2.618
1
H'lemmermeer
Ik heb op Ebay een (nieuwe) Corbin seat gezien voor m'n motor waar ik wel op zou willen bieden (Bod vanaf 79usd). Deze wordt door een particulier aangeboden.
Daarnaast zie ik wel vaker errug leuke spullen die je hier niet of nauwelijks tegenkomt of een godsvermogen kosten.
Vragen:

Wie weet welke kosten zijn verbonden aan verzenden vanuit Amerika?
Welke service kun je het beste nemen? UPC/TNT/DHL ????
Hoe regel je dit het beste?
Wie heeft er ervaring met kopen (van particuliere) op Ebay vanuit het (verre) buitenland
Wat is de beste manier om te betalen: credit card/money transfer???

Let me know!
 
Wie weet welke kosten zijn verbonden aan verzenden vanuit Amerika?
Welke service kun je het beste nemen? UPC/TNT/DHL ????
Hoe regel je dit het beste?
Wie heeft er ervaring met kopen (van particuliere) op Ebay vanuit het (verre) buitenland
Wat is de beste manier om te betalen: credit card/money transfer???

Let me know!

Het ligt aan de manier van verzenden, het beste kan je vantevoren ff contact opnemen met de verkoper, zodat die kan nagaan wat de kosten zijn.
Let er wel op dat sommige verkopers niet wereldwijd verzenden...
Ligt ook aan het formaat van het pakket, veel dingen kunen gewoon verstuurd worden via USPS (de US PTT dus)
Tot nu toe nooit problemen gehad met kopen van particulieren in de US (Ook via Ebay) Heeft de verkoper geen mogelijkheid tot betalen via paypal o.i.d ingesteld?

Iig succes met bieden!
 
Ik kan je er aardig wat over vertellen, want ik het op een blauwe maandag gehandeld op Ebay, das al zo'n 3 jaar terug.

Als je koopt, eerst email sturen naar verkoper wat verzendkosten zullen worden. Vooral niet via TNT oi.d. maar gewoon USPS ofzo. Priority is ongeveer 4-6 dagen, maar aanzienlijk duurder dan Surface mail (via de grond). Echter surface mail kan 4 tot 6 weken duren. Garanties heb je vaak niet. Post KAN verloren gaan onderweg. Heb zelf ook wel eens meegemaakt dat iets niet aankwam. Tja, heeft de verkoper het op de bus gedaan? Je weet het niet. Maar de meeste mensen zijn wel relaxt. Er zitten altijd rotte appels tussen. Vraag de verzender op het pakje GIFT te markeren en niet MERCHANDISE. Zet ook een goedkoop bedrag op het pakje. Als de Nederlandse douane MERCHANDISE ziet staan en jij hebt een onderdeel van 100 euro gekocht, dan betaal je nog eens fijn 19% BTW over je pakje en word ineens je onderdeel toch duur of zelfs duurder dan hier in Nederland.
Al je betaald per credit card, stuur dan 2 EMAILS, waarin je je nummer in 2 delen verstuurd: email 1: 4657 5834 XXXX XXXX, email 2 XXXX XXXX 5937 2756. Zoiets.
Money order is rete duur voor jou, handig als je in de States woont maar niet hier. Verder zijn opties als PayPal en BidPay (ofzoiets) veel gebruikte opties.
Hoe PayPal exact werkt moet je op de site van paypal effe lezen. Ik geloof dat jij als koper niks extra's betaald. Ook dit gaat weer met Credit Card.
Verder kan ik zo snel effe niks verzinnen. Als je wat weten wilt vraag het me gerust per email.
 
had net een mooi verhaal gemaakt over ebay, en tijdens verzenden zij die doe het zelf maar :(

komt hier op neer op ebay.com de FAQ in zijn geheel lezen!!! en er wordt veel duidelijk over je rechtspositie.

Mijn ervaring zijn allemaal positief.

Betalen dedan via western union. ook daar ff de FAQ lezen en hoe het werkt. en geen problemen :)

suc6
 
had net een mooi verhaal gemaakt over ebay, en tijdens verzenden zij die doe het zelf maar :(

komt hier op neer op ebay.com de FAQ in zijn geheel lezen!!! en er wordt veel duidelijk over je rechtspositie.

Mijn ervaring zijn allemaal positief.

Betalen dedan via western union. ook daar ff de FAQ lezen en hoe het werkt. en geen problemen :)

suc6


verzenden is bij mijn allemaal via usps gegaan, is de goedkoopste oplossing trakking van het te versturen pakket is mogelijk. kost iets van 10 dollar extra
 
Ik kan je er aardig wat over vertellen, want ik het op een blauwe maandag gehandeld op Ebay, das al zo'n 3 jaar terug.

Als je koopt, eerst email sturen naar verkoper wat verzendkosten zullen worden. Vooral niet via TNT oi.d. maar gewoon USPS ofzo. Priority is ongeveer 4-6 dagen, maar aanzienlijk duurder dan Surface mail (via de grond). Echter surface mail kan 4 tot 6 weken duren. Garanties heb je vaak niet. Post KAN verloren gaan onderweg. Heb zelf ook wel eens meegemaakt dat iets niet aankwam. Tja, heeft de verkoper het op de bus gedaan? Je weet het niet. Maar de meeste mensen zijn wel relaxt. Er zitten altijd rotte appels tussen. Vraag de verzender op het pakje GIFT te markeren en niet MERCHANDISE. Zet ook een goedkoop bedrag op het pakje. Als de Nederlandse douane MERCHANDISE ziet staan en jij hebt een onderdeel van 100 euro gekocht, dan betaal je nog eens fijn 19% BTW over je pakje en word ineens je onderdeel toch duur of zelfs duurder dan hier in Nederland.
Al je betaald per credit card, stuur dan 2 EMAILS, waarin je je nummer in 2 delen verstuurd: email 1: 4657 5834 XXXX XXXX, email 2 XXXX XXXX 5937 2756. Zoiets.
Money order is rete duur voor jou, handig als je in de States woont maar niet hier. Verder zijn opties als PayPal en BidPay (ofzoiets) veel gebruikte opties.
Hoe PayPal exact werkt moet je op de site van paypal effe lezen. Ik geloof dat jij als koper niks extra's betaald. Ook dit gaat weer met Credit Card.
Verder kan ik zo snel effe niks verzinnen. Als je wat weten wilt vraag het me gerust per email.




Aan Paypal kan ik toevoegen dat het extra wat je betaald afhanglijk is van de hoogte van het bedrag maar onder 100$ kost het nagenoeg niets.
Heb zelf meestal met UPS iets aan laten kommen zeker als het duur is maar dan ben je toch al 45€ kwijt,nooit met Fedex laten versturen want die geven alles bij de douane aan,kan wel een half jaar duren voordat je daar van iets hoort(kreeg zelf 5 maanden later een factuur van de douane)Bij UPS is het met mij altijd goed gegaan.
 
Post komt inderdaad niet altijd aan. Post van UPS wel: het hele pakket kan continu gevolgd worden via hun website. USPS heeft ook een tracking optie, echt tot het moment dat het pakket het land verlaat. Op de website van UPS kun je opvragen wat de kosten zijn; hiervoor heb je de postcode en plaats van de verzender nodig.
De douane truuk met het bedrag op de invoice is al genoemd. Als het invoice bedrag boven de 50 euro is, betaal je invoerbelasting over het bedrag plus de verzendkosten. Als het totaalbedrag (inhoud + verzendkosten) boven de 50 euro komt, betaal je 19% over de verzendkosten. De exacte regeling vind je op douane.nl

Als je via PayPal met je creditcard betaald, zijn de kosten voor de ontvanger van het geld. Bij BidPay betaal jij die kosten. Overboeken of een money order is nog duurder.
 
Houdt rekening met de kosten voor de invoer ervan (aangifte rond de EUR 35, afhankelijk van wie het voor je doet; BTW 19%, invoerrechten 3,7%). Het aangeven dat het om een geschenk gaat, wordt niet vaak geaccepteerd omdat een bedrijf de verzender is. Zou het gaan om een pakket van particulier aan particulier, dan is de kans van acceptatie groter. Proberen kan overigens geen kwaad.
 
Bij ivoeren moet je geluk hebben,heb het een keer gehad dat het via de Nederlandse paket dienst werd aangeboden of het factuur bedarg klopte,vroegen ze me zoniet dan wilde ze een andere factuur nou die hebben ze gekregen van me i.p.v.300$ koste het nu 45$
Maar dat geluk heb je niet altijd,ook al een keer gehad dat de post zelf een waarde aan het paket gaf van 80€ dat terwijl er voor 360€ handel in zat.
Maar voor de zekerheid kun je beter een lage factuur erbij hebben alleen op Ebay is het vaak particuleren verkkop en dan word het lastig.
 
Betalen dedan via western union. ook daar ff de FAQ lezen en hoe het werkt. en geen problemen :)

suc6

Let hier wel heel erg mee op. Met een simpel codetje kun je het geld afhalen en dit word dan ook vaak gebruikt voor oplichting. (zoek maar eens op google naar Western Union en fraud(e) ) Motoren voor een derde van de prijs ed.

Wees er dan ook zeker van dat de verkoper goede bedoelingen heeft en het account van de gebruiker niet gekraakt is.
 
Er wordt op het moment erg veel geklaagd over allerlei fraude op E-bay. Mensen die spullen bestellen, al betaald hebben en niks krijgen..... Kennelijk hebben de oplichters ontdekt hoe makkelijk e.e.a. werkt.
Er zijn inderdaad ook al een aantal gevallen van tiepjes die een fraaie fiets voor opvallend weinig geld aanbieden. Ze willen hem zo opsturen naar je, als je maar wel ff van te voren betaalt...... Er was een Italiaan die een Fazer1000 te koop aanbood voor een belachelijke lage prijs. Toen iemand daar op inging en terloops vroeg naar de woonplaats van die Italiaan (dat had ie vermeld)omdat diegene er zelf een keer was geweest werd er geen antwoord meer gegeven, behalve dat ie niet wilde babbelen maar geld wilde zien.....

Ik zou dus twee keer uitkijken voor je er in stapt....
 
ik ben al 3 jaar hier in de U.S. een powerseller op ebay , en als je iets op ebay ziet dat veel te goed koop is dan klopt er soms iets niet , het beste is highlight de gehele pagina, om dat sommige verkopers bepaalde regeltjes inzetten in de kleur van de achter grond , en niemand ziet het dan, dus voor die tijd even de pagina highlighten.

als de verkoper een probleem mee heeft om de onderdelen naar nederland te sturen, dan wil ik wel bemiddelen voor je , mischien helpt dat dan.
 
Let hier wel heel erg mee op. Met een simpel codetje kun je het geld afhalen en dit word dan ook vaak gebruikt voor oplichting. (zoek maar eens op google naar Western Union en fraud(e) ) Motoren voor een derde van de prijs ed.

Wees er dan ook zeker van dat de verkoper goede bedoelingen heeft en het account van de gebruiker niet gekraakt is.

wat jij zegt is niet helemaal waar, je hebt inderdaad een code nodig maar de ontvanger moet zich ook legitimeren!!! en je kan een, van tevoren afgsproken, veiligheids vraag er bij in bakken.

Heb zelf twee keer deze methode gebruikt om mijn onderdelen uit de states te betalen. geen enkel probleem.
 
OOk met de belasting heb ik in alle gevallen geen problemen gehad. en er was van te voren niks met de verkoper(s) afgesproken :}
 
Er wordt op het moment erg veel geklaagd over allerlei fraude op E-bay. Mensen die spullen bestellen, al betaald hebben en niks krijgen..... Kennelijk hebben de oplichters ontdekt hoe makkelijk e.e.a. werkt.
Er zijn inderdaad ook al een aantal gevallen van tiepjes die een fraaie fiets voor opvallend weinig geld aanbieden. Ze willen hem zo opsturen naar je, als je maar wel ff van te voren betaalt...... Er was een Italiaan die een Fazer1000 te koop aanbood voor een belachelijke lage prijs. Toen iemand daar op inging en terloops vroeg naar de woonplaats van die Italiaan (dat had ie vermeld)omdat diegene er zelf een keer was geweest werd er geen antwoord meer gegeven, behalve dat ie niet wilde babbelen maar geld wilde zien.....

Ik zou dus twee keer uitkijken voor je er in stapt....

Heb pas een keer gemaild met zo'n figuur die een Fireblade aanbood hier in Ned uit 2002 voor 2900. En gratis verzenden natuurlijk... Western Union, hoe kon het ook anders. Toen ik mailde dat ik de motor wel kwam ophalen en een ticket had gekocht wilde ie 'm niet meer verkopen. Sukkels zijn het!


Ow, en ook escrow-IT.biz is nep>>> Alleen escrow.com is de enige echte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan