kopen: motocross[mx] bike

Laszlo85

Rookie
20 okt 2015
3
1
Hallo allemaal!
Ik ben een expat en woon sinds 2018 in Rotterdam. Ik heb 2 vragen over mx bikes:
1.Ik wil graag een crossmotor kopen in NL. Aangezien deze motor geen kenteken heeft, wat voor soort documenten heeft prof niet gestolen? Als ik er een heb gekocht, wat voor soort papieren moet ik dan van de verkoper ontvangen? Is er een inschrijving voor mx-fietsen in NL? Of koop er gewoon een tweedehands van een bedrijf of een particuliere verkoper (is er een contract nodig?), Zet hem in mijn busje, ga naar mx track en dat is het dan?
2. Wat gebeurt er als ik een fiets koop in mijn thuisland (andere EU) en deze naar NL breng? In mijn thuisland heeft deze fiets maar 1 a4-papier als noodzakelijke documenten. Bewijs toen ik het kocht van een bedrijf of particulier. Het is een contract met vin / motornummer en gegevens van de koperverkoper. Geen verzekering etc. is het voldoende?

Ik heb de RDW een e-mail gestuurd, nog geen antwoord. Dus misschien kan iemand me hier helpen.
(sorry mijn nederlands ook niet perfect ..)
 
Bij een crossmotor zitten geen papieren. Als je er een in Nederland koopt kun je het vin een keer invullen op een politie database of deze is gestolen maar dit geeft geen zekerheid. Als je van een motorzaak een crossmotor koopt zorg ervoor dat je er dan een bij een bekende motorzaak koopt. Vaak krijg je geen garantie maar er is altijd wel wat te regelen als er iets stuk loopt. Als je er een bij een particulier koopt is het altijd makkelijk om even snel een contract te schrijven.
Voor crossmotoren is er geen inschrijving. Zorg ervoor dat je het frame nummer ergens opschrijft en bewaard.
Als je op crossbanen gaat rijden in Nederland heb je een trainingslicentie nodig. Deze kun je afsluiten bij de MON.
Als je een motor koopt in het buitenland en je hebt er een vorm van een contract of iets bij dan is dat genoeg.
 
Bij een crossmotor zitten geen papieren. Als je er een in Nederland koopt kun je het vin een keer invullen op een politie database of deze is gestolen maar dit geeft geen zekerheid. Als je van een motorzaak een crossmotor koopt zorg ervoor dat je er dan een bij een bekende motorzaak koopt. Vaak krijg je geen garantie maar er is altijd wel wat te regelen als er iets stuk loopt. Als je er een bij een particulier koopt is het altijd makkelijk om even snel een contract te schrijven.
Voor crossmotoren is er geen inschrijving. Zorg ervoor dat je het frame nummer ergens opschrijft en bewaard.
Als je op crossbanen gaat rijden in Nederland heb je een trainingslicentie nodig. Deze kun je afsluiten bij de MON.
Als je een motor koopt in het buitenland en je hebt er een vorm van een contract of iets bij dan is dat genoeg.
De KNMV heeft ook een trainingslicentie. In basis goedkoper dan de MON alleen hebben ze het onhebbelijke idee gevat om ook per keer 2 euro te laten betalen. Na een paar keer is de MON goedkoper. Moet er alleen wel een MON licentie geaccepteerd worden bij de baan waar je wil rijden. De club waar ik zit heeft vanwege dat van de KNMV nu ook een MON inschrijving.
 
De KNMV heeft ook een trainingslicentie. In basis goedkoper dan de MON alleen hebben ze het onhebbelijke idee gevat om ook per keer 2 euro te laten betalen. Na een paar keer is de MON goedkoper. Moet er alleen wel een MON licentie geaccepteerd worden bij de baan waar je wil rijden. De club waar ik zit heeft vanwege dat van de KNMV nu ook een MON inschrijving.
Dat is inderdaad de reden dat ik het niet vermeld had. Ik weet niet hoe het verder in Nederland zit maar hier in de buurt accepteert elke baan een MON licentie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan