kopen motor zonder A rijbewijs, wat moet je regele

DJ.Verhulst

BMW R1200GS 2011
16 mrt 2004
43.885
3.207
Almelo
Twitter
Ik ben aan het overwegen het kopen van een motor, heb alleen nog geen A rijbewijs,, heb een leuke aanbieding ,,, maar heb geen in gezeur van de juten en pennelikkers ,,, als ik de motor schors ,,, heb dan geen verzekerings plicht en het feit dat je zo'n ding op je naam heb staan zonder extra stempeltje ???
 
Kweet niet hoe het in holland zit maar als jij een motor koopt is die normaliter toch niet verzekerd? :?

Verkoper zegt gewoon z'n verzekering...oh wacht is...in Nederland ist anders...
Daar geef je je plaat door zeker?
 
he

Ik heb hetzelfde gedaan toen ik nog geen rijbewijs had.
Je kan gewoon de motor kopen en op naam laten zetten,maar dan met een uitreksel niet ouder dan 3 maanden.En kwa verzekering maakt het ook niets uit je kan hem gewoon op jou naam verzekeren.
 
je kunt een motor gewoon op jouw naam zetten en ook op jouw naam verzekeren. je mag er alleen niet mee rijden(zo is het bij unive ten minste).

ik heb ook een volvermogen GS500 op mijn naam verzekerd, ik mag er alleen de weg niet mee op.
 
je kunt een motor gewoon op jouw naam zetten en ook op jouw naam verzekeren. je mag er alleen niet mee rijden(zo is het bij unive ten minste).

ik heb ook een volvermogen GS500 op mijn naam verzekerd, ik mag er alleen de weg niet mee op.

als je uitkijkt kan alles natuurlijk maar geen risico nemen.
Ik heb zelf ook een 25 kw rijbewijs (Gelukkig nog maar een week) maar heb nog nooit 25kw gereden.Rij al anderhalf een zx-9r :)
 
En inderdaad, als je de motor schorst hoef je hem niet te verzekeren.

Nog even een tip: denk niet, ik verzeker hem over een week of zo wel, de RDW controleert direct na overschrijven of hij verzekerd is en op meer dan één waarschuwing hoef je niet te rekenen.

Tom
 
Als kentekenhouder ben je verantwoordelijk dat de motor verzekerd is. Ik heb m'n R6 ook gekocht toen ik nog geen rijbewijs had (liep tegen goede aanbieding aan). Niet alle maatschappijen wilden me verzekeren, of omdat het vermogen te hoog was gezien m'n leeftijf of omdat ik het rijbewijs nog niet had. Uiteindelijk een maatschappij gevonden die er geen probleem van maakte. De tenaamstelling is ook geen probleem.

Maar zorg ervoor dat de motor verzekerd is, want door het registercontrole bij het RDW kan een duur geintje worden.
 
ja precies gewoon schorsen,hoef je niet verzekerd te zijn ofzo,je motor mag dan niet de openbare weg op ,dus ook niet op de stoep zetten om hem even te wassen want dat kost je als ze het zien(word op gecontroleerd)kost het je wegenbelasting betalen sinds de schorsing en 100% boete!!

dus schorsen en binnen laten staan,niks aan de hand op het postkantoor heb je er denk ik wel folders van,of even op postkantoor.nl zoeken,succes!
 
Boette is 280 euro, ik heb hem dus gehad B|

Toen ik hem op mijn naam zette had ik geen rbw, en was ik nieteens 18 :) uittreksel, wat hierboven al gezegt is. En dan lukt het wel.
Maar dus direct schorsen! (verzekeren kan volgensmij nieteens zonder rijbewijs!)
Zijn echt hele dure grapjes, geld kun je beter sparen voor het 2e examen wat je momenteel af moet leggen ;)
 
mijn verzekering wijgerde 'm te verzekeren onder mijn eigen naam. Heb 'm toen maar overgeschreven naar de buurman en die heeft 'm goedkoop verzekerd (54 euro p/jr lol) tot ik m'n rbw heb. Hij rijd er ook af en toe mee.
 
ik heb een motor gekocht terwijl ik nog geen rijbewijs had. Heb hem in de verzekering gedaan bij unigarant. No problem dus.


ben inmiddels geslaagd en rijd er lekker mee rond nu
 
Dus als ik hem bij het overschrijven op het post kantoor gelijk schors dan heb ik geen maleur voor € 20 ipv € 320 over de balk...

heb ik ook geen gedoe met verzekering zolang ik geen A stempeltje heb...

Bedankt!

Waar kan je trouwens goedkoop een 2 cil 600cc all-road verzekeren ??? ben 32 jaar regio twente , heb geen auto op eigen naam(privé auto staat op naam meisje) staat wel een nissan van de zaak 190.000km geen schade gereden....
kan enorm schelen
 
Nou uhhhh, ik heb ik mei mijn motor gekocht, terwijl ik pas in september mijn rijbewijs heb gehaald. Bij het overschrijven vragen ze niet eens naar je rijbewijs... Daarna heb ik hem direct verzekerd bij Centraal Beheer en die deden absoluut niet moeilijk. Kwam wel vaker voor zei de jongeman aan de telefoon. Ik kon kiezen tussen een verzekering met of zonder WA, omdat ie tot het halen van mijn rijbewijs binnen zou staan, maar heb met WA gekozen, omdat je hem af en toe toch moet poetsen enzo en dan komt ie op de openbare weg.

Dus : Lekker die motor kopen, over laten schrijven, verzekeren, je rijbewijs halen en tuffen maar!!! Succes :]
 
Heb ik ook gedaan eerdt bike gekocht , daarna gaan lessen binnen 2 ,5 mnd reed ik rond nu 25.000km en 2 jaar verder! Nog steeds zonder schade en heb in januari rijbewijs gehaals en nooit meer afgestaft minus 3 dagen sneeuw! Dus kopen verzekeren en lessen enige wat je moet regelen is iemand met a rijb om hem naar jou toe te rijden en om de staat vd bike te bekijken rommel genoeg!
 
Heb ik ook gedaan eerdt bike gekocht , daarna gaan lessen binnen 2 ,5 mnd reed ik rond nu 25.000km en 2 jaar verder! Nog steeds zonder schade en heb in januari rijbewijs gehaals en nooit meer afgestaft minus 3 dagen sneeuw! Dus kopen verzekeren en lessen enige wat je moet regelen is iemand met a rijb om hem naar jou toe te rijden en om de staat vd bike te bekijken rommel genoeg!

Heb daar inmiddels een legale nette oplossingen voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan