Kopen of niet?

zembla_007

Rookie
30 jun 2016
8
0
Dit terzijde van de vraag die ik deze week gesteld heb ivm 35 kw moto's

Ik ben van plan om deze moto aan te schaffen ben daarnet gaan kijken.

Het is een Honda Cbr 600 F versie bouwjaar 2001

De verkoper vroeg 2350 euro ik heb kunnen afbieden tot 1900 euro.

Hij heeft een 43 000 km's en lichte valschade maar nauwelijks merkbaar door een valblok aan de zijkant. Deze moto heeft een nieuwe batterij en nieuwe banden dus vertrekkensklaar.

Is dit een goede koop of niet?

Alvast bedankt

full
 
Begrijpelijke vraag maar niet te antwoorden.
Je kunt niet in het blok kijken, kent de historie van de motor verder niet dus er valt niets te garanderen dat hij niet over 500km in de soep loopt.

Gewoon op je gevoel afgaan, dat is vaak het beste
 
Nieuwe batterij en banden, Hij heeft dus lang stil gestaan?

Edit: Zou even een checklist opzoeken hier op het forum en die doorlopen.
Gewoon even de tijd ervoor nemen.

Checklist aanschaf eerste motor
 
Laatst bewerkt:
Als die fiets verder in orde is vind ik het een nette prijs. Ze staan verder niet bekend om grote problemen. Is het onderhoud bekend?
 
Heb er een proefrit mee gereden startte direct; rijdt zeer vlotjes, ieder jaar zijn onderhoud vandejaar nog niet gehad maar die doe ik zo snel mogelijk binnen voor onderhoud...
 
met de vragen die je stelt en de antwoorden die je pleegt te negeren heb je allang besloten om hem aan te schaffen. je bent verlieft en probeert het door ons te laten goedkeuren omdat de ratio dat van je verwacht. maar ik denk dat een van je volgende vragen gaat zijn ik heb een bekeuring gekregen voor het niet verzekerd rondrijden zonder geldig rijbewijs boeoeoeoe. en kan ik die bekeuringen nog aanvechten want ik had toch een uitdraai dat de gaskraan ooit op de testbank niet verder is opengedraaid als 35kw.
 
met de vragen die je stelt en de antwoorden die je pleegt te negeren heb je allang besloten om hem aan te schaffen. je bent verlieft en probeert het door ons te laten goedkeuren omdat de ratio dat van je verwacht. maar ik denk dat een van je volgende vragen gaat zijn ik heb een bekeuring gekregen voor het niet verzekerd rondrijden zonder geldig rijbewijs boeoeoeoe. en kan ik die bekeuringen nog aanvechten want ik had toch een uitdraai dat de gaskraan ooit op de testbank niet verder is opengedraaid als 35kw.


Amen.
 
zijn volgende/vorige vraag is of hij een HONDA CBR 600 F ook geel, moet kopen :) zie zijn andere topic
 
Euh... Deze motor is toch van zichzelf meer dan 70kw? Dus deze is niet geldig als 35kw motor. Of mis ik iets?
 
Gewoon kopen dat ding.

Als je onderuit gaat of iemand aanrijdt dan ben je tenminste niet verzekerd en met een beetje pech krijg je een "art 5 wegenverkeerswet" aangeboden. :] :+

Er is nl. niet voor niets een categorie bij het rijbewijs gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Lekker constructief allemaal, bijna niemand die een fatsoenlijk antwoord geeft op TS zijn vragen. Een hoop van de antwoorden hier horen dan ook in zijn andere topic thuis...
 
even los van je vraag, maar misschien wel intressant voor dat je hem koopt.

Dit is toch een F3 (herkenbaar aan de zilveren beugel voor de passagier)
Kan die dan wel uit 2001 zijn?

Ik ben geen expert over bouwjaren, maar viel mij op dat google spreekt over van 95 tot 98 gebouwd!!
 
Lekker constructief allemaal, bijna niemand die een fatsoenlijk antwoord geeft op TS zijn vragen. Een hoop van de antwoorden hier horen dan ook in zijn andere topic thuis...
laat ik het dan zo zeggen nee het is geen goede koop want je hebt er nog 2 jaar niks aan. voor een ander die al wel vol mag rijden zou het aantrekkelijk kunnen zijn als die het de prijs waard vind. verder is op een afstand niks te zeggen over de staat van de motor en eventuele schade die er aan zit. persoonlijk vind ik het veel geld voor een schade fiets van 15jaar oud.
 
Wanneer de CBR in werkelijkheid vol vermogen heeft, zou ik het niet doen.

Hopelijk krijg je nooit een ongeval waar de politie bij komt, of wordt je nooit aangehouden, want dan heb je echt een probleem.
Bij een ongeval zal je verzekering direct zijn handen van je aftrekken.


Zoek je een sportfiets die wel aan je rijbewijseisen voldoet, kijk dan ook eens naar een 400cc.
Kawa ZXR400 en Honda NSR400 / CBR400 zijn erg leuke fietsen.
 
Lekker constructief allemaal, bijna niemand die een fatsoenlijk antwoord geeft op TS zijn vragen. Een hoop van de antwoorden hier horen dan ook in zijn andere topic thuis...

Maar wat wil je dan? Een advies geven op basis van 6 zinnen tekst en 1 plaatje is bijna per definitie niet te doen. Dus het enige constructieve antwoord is dan dat de vraag van TS niet te beantwoorden is met de beschikbare info.
 
Dit terzijde van de vraag die ik deze week gesteld heb ivm 35 kw moto's

Ik ben van plan om deze moto aan te schaffen ben daarnet gaan kijken.

Het is een Honda Cbr 600 F versie bouwjaar 2001

De verkoper vroeg 2350 euro ik heb kunnen afbieden tot 1900 euro.

Hij heeft een 43 000 km's en lichte valschade maar nauwelijks merkbaar door een valblok aan de zijkant. Deze moto heeft een nieuwe batterij en nieuwe banden dus vertrekkensklaar.

Is dit een goede koop of niet?

Alvast bedankt

[afbeelding]

Je hebt helemaal geen vraag gesteld over 35 kw motoren. Je heb zelf aangeven dat je het ideaal vond dat ie 35 kw op papier was maar vol vermogen in de praktijk. Jou boeit het blijkbaar niet.
Wij zijn daarna met een aantal reacties gekomen dat het op zijn zachtst gezegd geen goed idee is om op een motor te gaan rijden waar je geen geldig rijbewijs hebt. Maar blijkbaar wil je gewoon het risico nemen. Ik hoop alleen maar dat je met je onverzekerde harses geen ongeluk veroorzaakt waar anderen letsel bij oplopen.
 
Trek het je niet aan Erik.

Als je de afgelopen maanden goed hebt opgelet kun je precies zien waar dit forum aan het in veranderen is.

Uitzonderingen daar gelaten.
 
even los van je vraag, maar misschien wel intressant voor dat je hem koopt.

Dit is toch een F3 (herkenbaar aan de zilveren beugel voor de passagier)
Kan die dan wel uit 2001 zijn?

Ik ben geen expert over bouwjaren, maar viel mij op dat google spreekt over van 95 tot 98 gebouwd!!

Het is een F4i :)
 
Trek het je niet aan Erik.

Als je de afgelopen maanden goed hebt opgelet kun je precies zien waar dit forum aan het in veranderen is.

Uitzonderingen daar gelaten.


Gelukkig vraagt ie er zelf om om helemaal afgebrand te worden denk je niet?


Eerst geeft TS klaarblijkelijk aan dat ie in de 35Kw'ers groep zit, en dan wil ie een motor gaan kopen die bijna het dubbele draait en die niet door hem bestuurd mag worden. ONDANKS DE JUISTE PAPIEREN!
Het is inmiddels al vermeld wat dat voor justitiële gevolgen kan hebben voor 'm als ie brokken gaat maken.

Persoonlijk zou ik zo'n idee/situatie absoluut niet op MF gaan delen gezien de bovenstaande reacties, maar lekker voor mezelf houden.
Het soort motorrijders als TS weet het klaarblijkelijk allemaal heel goed als het gaat om regels en wetten breken maar als het gaat om een doodsimpele aankoop van een low budget motor dan snappen ze het ineens niet meer.
 
Ik vraag me werkelijk af hoeveel van de moraalridders hier vroeger niet met een opgevoerde brommer hebben gereden, misschien al eens een keertje met een glaasje te veel op achter het stuur zijn gekropen of hun motor niet eens tot +200 km/u hebben doorgetrokken... Daar word wijselijk over gezwegen waarschijnlijk. Dat geeft enkel aan dat diegenen iets verstandiger zijn met hun uitspraken, op dat gebied toch.
Ik denk dat het de TS ondertussen wel vaak genoeg is duidelijk gemaakt dat zijn manier van denken en handelen niet de juiste is en dat er een hoop mensen niet gelukkig mee zijn. Maar in deze topic vraagt hij toch echt gewoon om advies wat betreft de aankoop van deze motor.
Daarbij moet je je baseren op de informatie die de TS geeft, de rest moet je dan maar gewoon voor redelijk tot goed aannemen. Eigenlijk wil de TS dus waarschijnlijk een richtprijs, die doorgaans voor dit soort motor in deze staat word gegeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan