Kopen of niet...

Kopen of wachten?


  • Totaal aantal stemmers
    11

Niqlaz

Rookie
2 aug 2020
2
2
hej’

Ik ben redelijk nieuw in het motorwereldje maar zit gelijk met een klein dilemma. Graag jullie advies:

in oktober kan ik eindelijk men motor A examen behalen. Zodat ik eindelijk een A motor kan aanschaffen. Ik weet ondertussen dat ik voor de kawasaki z900 ga. Nu is de vraag. Gelijk bestellen zodat ik in oktober meteen deze motor kan gaan halen, of wachten op de modellen 2021? Er zijn een aantal punten waar ik rekening mee hou, die mijn keuze moeilijk maakt:

1. Tussen november en maart rijdt ik zogoed als nooit op de motor (winter).
2. Ik hoorde dat kawa elk jaar met nieuwe kleuren komt.
3. Eerste inschrijving wordt dan wel 2021, kan handig zijn voor latere verkoop...
4. Ik koop graag altijd het laatste nieuw.

De z900 2020 is natuurlijk nog maar net nieuw. Ik weet dus niet of het echt wel loont om te wachten op nieuwe kleuren/nieuw jaar model. De huidige kleuren zijn opzich wel mooi. Heb geen ervaringen met modellen vergelijken op nieuwe jaar ingang.

Ook indien we dit jaar een zachte winter hebben waardoor er toch nog in November of zelfs December comfortabel kan gereden worden zal ik misschien spijt hebben hem niet gekocht te hebben. Ik vrees dat ik snel een beslissing moet nemen omdat ze deze week de laatste modellen van dit jaar aan het verkopen zijn wegens het succes.

Ps: ik rij nu met cb125 Honda, dus een enorme verbetering zoiezo. Ik heb het wel gehad met lichte motoren.
 
Ik zou eerst nog eens een zwaardere tweedehands kopen om wat meer ervaring te krijgen voordat je investeert in een hagelnieuwe.
Waarschijnlijk wordt je nog wel eens verrast door de snelheid, en dan kost het meteen zo ontzettend veel geld.....
 
Op elk van je 4 punten is het antwoord “wachten”. Dan heb je alles vers en naar je zin. Vergelijk het met nu een overjarig model kopen die al effe op voorraad stond. Dat wil je ook niet en is eigenlijk het zelfde aan het eind van het jaar