Kopen of niet...

Kopen of wachten?


  • Totaal aantal stemmers
    11

Niqlaz

Rookie
2 aug 2020
2
2
hej’

Ik ben redelijk nieuw in het motorwereldje maar zit gelijk met een klein dilemma. Graag jullie advies:

in oktober kan ik eindelijk men motor A examen behalen. Zodat ik eindelijk een A motor kan aanschaffen. Ik weet ondertussen dat ik voor de kawasaki z900 ga. Nu is de vraag. Gelijk bestellen zodat ik in oktober meteen deze motor kan gaan halen, of wachten op de modellen 2021? Er zijn een aantal punten waar ik rekening mee hou, die mijn keuze moeilijk maakt:

1. Tussen november en maart rijdt ik zogoed als nooit op de motor (winter).
2. Ik hoorde dat kawa elk jaar met nieuwe kleuren komt.
3. Eerste inschrijving wordt dan wel 2021, kan handig zijn voor latere verkoop...
4. Ik koop graag altijd het laatste nieuw.

De z900 2020 is natuurlijk nog maar net nieuw. Ik weet dus niet of het echt wel loont om te wachten op nieuwe kleuren/nieuw jaar model. De huidige kleuren zijn opzich wel mooi. Heb geen ervaringen met modellen vergelijken op nieuwe jaar ingang.

Ook indien we dit jaar een zachte winter hebben waardoor er toch nog in November of zelfs December comfortabel kan gereden worden zal ik misschien spijt hebben hem niet gekocht te hebben. Ik vrees dat ik snel een beslissing moet nemen omdat ze deze week de laatste modellen van dit jaar aan het verkopen zijn wegens het succes.

Ps: ik rij nu met cb125 Honda, dus een enorme verbetering zoiezo. Ik heb het wel gehad met lichte motoren.
 
Ik zou eerst nog eens een zwaardere tweedehands kopen om wat meer ervaring te krijgen voordat je investeert in een hagelnieuwe.
Waarschijnlijk wordt je nog wel eens verrast door de snelheid, en dan kost het meteen zo ontzettend veel geld.....
 
Op elk van je 4 punten is het antwoord “wachten”. Dan heb je alles vers en naar je zin. Vergelijk het met nu een overjarig model kopen die al effe op voorraad stond. Dat wil je ook niet en is eigenlijk het zelfde aan het eind van het jaar
 
Wachten. Ook omdat je nu al een motor hebt en dus op mooie dagen gewoon kunt rijden als je wilt.
 
ik zou ook zeggen wachten tot het nieuwe model en zorgen dat je die in maart / april volgende jaar kan ophalen.
scheelt ook een hoop kosten inde winter die je niet hoeft te betalen.
 
Kopen kopen kopen, geniet van t ding en gas erop ,wat er in 2021 aan de hand is weet je niet,dus ga ervoor 👍al dat veilige bedachtzame 👎geniet
 
Wachten en zodra je je papiertje hebt een 2de hands z900 (liefst met performance pack, dus akra uitlaat) halen? staan genoeg te koop. Geld wat je overhoud opzij zetten en in het voorjaar van 2021 daarvan op motorvakantie gaan. Of misschien ook nog even proefrijden op andere modellen? (MT-09, Street Triple RS, KTM Duke 790 etc etc)
 
En stel dat je in oktober zakt en dan vanwege drukte pas in december weer op mag maar dat uitgesteld wordt vanwege gladheid zodat je uiteindelijk in februari je rijbewijs hebt?
 
En stel dat je in oktober zakt en dan vanwege drukte pas in december weer op mag maar dat uitgesteld wordt vanwege gladheid zodat je uiteindelijk in februari je rijbewijs hebt?
Als je de zon niet ziet schijnen is t altijd slecht weer😁kom op, kopuh kopuh👍
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Bedankt voor de reacties. mijn besluit is genomen. Zodra ik model 2021 kan bestellen ga ik dat doen. Hoe sneller hoe beter. Hopelijk kunnen de verdelers mij zsm een datum bevestigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan