Kopen of wachten

Dpe

MF'er
23 jul 2009
140
39
Rotterdam
Hallo allemaal,

ik ben pas woensdag begonnen met mijn eerste rijles en had al een vraag,

ik was gaan kijken voor een helmpie en heb de zoekfunctie hier al misbruikt

ik kwam uit op een shoei xr 1000 (maat L) heb em al gepast.

waar ik mee zit is ik kan de diabolics kopen voor 350 bij fc moto
in september komt echter de nieuwe xr1100 aan die in plain black zo een 400 euri's gaat kosten.

is het slim om de ouwere shiet met design te kopen of ff te wachten en de nieuwe beter uitgewerkte (zeggen ze) xr1100 te halen..?

Greetz en bedankt voor de reacties
 
Dat kun je alleen zelf bepalen. Maar als je nu een helm nodig hebt, waarom zou je dan wachten?
Je weet niet of de nieuwe XR wel dezelfde pasvorm heeft......

Ik ga er tenminste van uit dat je de XR1000 wel gepast hebt????
 
Ik heb em gepast en hij zit uitstekent, arai lukte niet na persen en douwen,
ik gebruik een helm van de rijschool net een balaclava op mn hoofd in de tussentijd.
ik KAN dus wel wachten, het liefst zou ik al lessen met mn eigen helm maar als het beter is te wachten op de 1100 is dat ook geen probleem, (maar 2 maandjes)
 
Hmja, ik vond het niks, die rijschoolhelmen. Nou had mijn rijschool Arai...... :+

Je hoeft in eerste instantie niet te verwachten dat de XR 1000 veel gaat zakken in prijs, Shoei houdt dat aardig in de hand...... dus waarom niet gewoon die botsmuts gekocht?
 
het gaat om de keuze tussen de xr1000 en de 1100 (ik zie dat ik niet al te duidelijk in de vraagstelling ben geweest) prijs verschil is maar 50 euri maar de 1100 komt pas over 2 maanden
 
Je was heel duidelijk. Ik zou alleen niet wachten op een helm waarvan je niet weet hoe die zit. Bovendien komt er ná de 1100 vast weer een ander en beter/nieuwer model...... :+
 
haha ok.. ik weet niet hoe snel modellen in het motorwereldje ververst worden (jaar 2 jaar 5 jaar??)

als ze elk jaar met een nieuwe komen ga ik natuurlijk niet wachten en koop ik gewoon een ouder model.
 
Ach, als je toch nog aan het lessen bent, kun je volgens mij ook even wachten. Als je zo'n bedrag uitgeeft is het toch leuk als je er geen twijfels bij hebt. Paar lessen met een rijschoolhelm is op zich geen punt.

Althans dat denk ik, want ik heb er nooit een uitgeprobeerd :P

Maar zo ontzettend vaak komen er volgens mij geen nieuwe modellen uit. Meestal gaan de modellen wel een tijdje mee en krijgen ze ieder jaar een nieuw design.
 
hmmm denk dat ik dan toch maar 2 maanden ( anderhalf eigenlijk) wacht en ze beide naast elkaar pas
 
heb je al gekeken wat helmen in de uk kosten? ze hebben daar zat postorderbedrijfjes en het kan je zo 200 euro op een helm schelen.
op het nieuwe model hoef je niet te wachten, de verandering is een kleurtje en een schuifje, de helm zal niet wezenlijk veranderd zijn.
 
op het nieuwe model hoef je niet te wachten, de verandering is een kleurtje en een schuifje, de helm zal niet wezenlijk veranderd zijn.

"A brand new visor mechanism

The XR1100 has a suction seal concept to guarantee it is completely draft free. The visor, in comparison with the XR1000, has been enlarged to give a broader field of vision and to allow for a larger pin lock visor.

New ventilation system

It incorporates a negative pressure system with a special extraction technology to guarantee the effective and continuous discharge of warm air, even at very low speeds.

Adjustable inlet vents on the chin (with defroster), on the brow (2 vents) and on the back (4 outlet vents) make optimum climate control child's play. A special ventilation duct layout minimizes ventilation noise.

Remodeled aerodynamics

The aerodynamics were perfected in numerous laboratory and road tests. Sophisticated spoilers are integrated in the shell to optimise air flows, making the helmet extremely stable even at high speeds.

The helmet has a low-drag design plus a compact profile that considerably reduces wind noise.

New interior

All interior features have been redesigned to enhance XR-1100 wearer comfort. The helmet offers a 3D centre pad which comfortably encases the head. The centre pad, cheek pads and chin strap are all detachable and washable. "
 
tip:

Rij ook even langs Martijns Motorkleding en vraag wat hij daar moet kosten.
(Admiraliteitskade)

Ik heb geen aandelen, maar vind het een erg fijne zaak
 
Uhm sorry voor de domme vraag maar "suction seal" ? zegt mij niet zoveel,..
wat moet dat wezen?

Ik heb al wel begrepen dat je nu wel het hele interieur eruit kan slopen en wassen en niet alleen de wangen.
 
Zou als ik jou was even wachten omdat je hem niet perse nodig hebt.
Zelf vorig maand ook een xr 1000 gekocht, maar ik kwam er niet onderuit omdat er een op dat moment een niet oplosbaar probleem was met mijn 4 jaar oude hjc en ik net een weekendje ardennen zou gaan doen...
Moet wel zeggen dat die xr 1000 helemaal geweldig is, maar ik vermoed dat die 1100 nog beter is...Ook ik kreeg mijn kop niet lekker in een Arai.

Ik zou in jouw geval wachten op die 1100 en als ie er is ook nog een 1000 passen.
Grote kans trouwens dat die 1000 nog goedkoper wordt als de 1100 in de rekken ligt.
(al moet ik zeggen dat 350 al goedkoop is. Ik moest er 450 voor betalen)
 
Ik zou,als ik jou was, eerst je rbw eens gaan halen en je dan pas druk gaan maken over wat je op je knar zet :+
 
Ik zou,als ik jou was, eerst je rbw eens gaan halen en je dan pas druk gaan maken over wat je op je knar zet :+

maak me ook niet echt druk,.. alleen die rijschool helmpies ruiken niet echt fris,..
net zoiets als helmpies op de kartbaan :r

maaruhm nogsteeds; wat is het voordeel van suction seal, dattie onmogenlijk openklapt op hogere snelheden ofzo?
 
Laatst bewerkt:
suction seal :? Ik heb de promo op shoei.com bekeken. Heb daar niets over suction seal gezien...

Ikzelf zou wachten op de 1100 om te kijken of die net zo lekker/lekkerder zit.
Nieuwer hoeft niet altijd beter te zijn, maar als je toch nog geen eigen helm nodig hebt...
 
Zou nog lekker even met die rijschool theemuts rijden, mocht je op je bek gaan dan beter met die helm, toch?! Daar betaal je uiteindelijk ook voor!
 
Zou nog lekker even met die rijschool theemuts rijden, mocht je op je bek gaan dan beter met die helm, toch?! Daar betaal je uiteindelijk ook voor!

Daar heb je een punt. 8-)
had er nieteens over nagedacht, verwachtte ook niet op me bek te gaan,.. maar als het toch gebeurd.... :N

Ik wacht wel tot de A is bijgeschreven op mn pasje *D ken ik langer twijfelen tussen de 2 shoeis en kijken welke beter zit :Y
 
Jah, maar 1 keer op je muil gaan en dan al gelijk 350 euro naar de klote helpen omdat ik niet die 2 maanden kon wachten met kopen |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan