Kopen: Particulier of toch dealer?

Emilio TT

MF veteraan
7 apr 2006
1.178
105
Amsterdam
Ik ga binnenkort beginnen met lessen voor m'n deeltje A ( *O* ), maar ben al stiekem aan het kijken naar een motor om het te vieren...
Hierbij loop ik zo ongeveer heel het internet af, zowel dingen als marktplaats.nl als dealer-sites. Nou valt meteen op, dat dealer-motoren flink duurder zijn dan dat je ze particulier kan vinden. Waar zit hem dit verschil nou in? Betaal je zoveel voor die paar maandjes garantie?
Dus:
Zijn er nou echt redenen om toch maar een extra stapeltje biljetten uit het spaarvarken te trekken en bij een dealer langs gaan, in plaats van particulier naar een motor te zoeken? En hoe zijn de ervaringen bij andere MF'ers wat particuliere aanschaf betreft. Zijn er mensen echt bekaaid afgekomen?

Alvast bedankt voor de eventuele respons ;)

Emiel.
 
Bij de dealer heb je garantie dus n klein btje zekerheid en bij de particulier garantie tot de deur. Maar ik heb geen slechte ervaring met een van beide :N
 
Tja volgens mij zijn dealers toch maar zo effe 1000 duurder das dan wel leuk dat je garantie krijgt maar je kan natuurlijk ook gewoon zo zien dat je 1000 euro over hebt aan gebreken als je particulier koopt en vooral aanhouden als je het niet helemaal vertrouwd verder kijken er is genoeg
 
damn...ik me gek zoeken naar m'n topic, heb ik hem per ongeluk in 'Sport' gezet ipv 'algemeen' |( (moderator...? O-) )
 
Laatst bewerkt:
Als je technisch genoeg bent om gebreken zelf op te sporen (of een bekende die dat kan) loont het zich om particulier te kopen. Bij de dealer heb je dus iets meer garantie dat je een goede motor koopt. Maar dat is natuurlijk geen zekerheid.
 
Nouja, sinds ik hier verhalen gelezen heb van mensen die, na hun motor aan een dealer verkocht te hebben, hun eigen motor bij een andere dealer terug vonden met als beschrijving bijvoorbeeld "in supergoede staat", terwijl ze hem wegdeden omdat hij motorisch echt slecht was; of met een veel lagere Km-stand oid, heb ik ook zo m'n twijfels bij dealers...... -O-
 
Neem in ieder geval iemand mee die een kijk heeft op motoren , zowel bij particulier als dealer.
Kameraad van mij is 2 x de boot in gegaan, kocht eerst 1 bij particulier (schadebak) deze wilde hij inruilen bij dealer, die gaf er geen kloot meer voor.
Ding toch kwijt geraakt, koste wat moeite en heeft er een hoop op toegelegd.
Dan denk ie verstandig te zijn en naar een dealer te gaan, krijgt ie weer een schadebak.
Deze met 2 weken weer terug gebracht, geld terug en toen met een paar man naar een andere dealer geweest, hele ding is grondig nagekeken door een aantal "experts" koop gesloten en hoppa een pracht van een motor gekocht.

Hulde aan de dealer trouwens, die ons toeliet het fietsje helemaal te onderzoeken

:)
 
damn...ik me gek zoeken naar m'n topic, heb ik hem per ongeluk in 'Sport' gezet ipv 'algemeen' |( (modderator...? O-) )


full


zit knopje bovenaan, ff melden dat je het topic verplaatsen wil

:)
 
Neem in ieder geval iemand mee die een kijk heeft op motoren , zowel bij particulier als dealer.
Kameraad van mij is 2 x de boot in gegaan, kocht eerst 1 bij particulier (schadebak) deze wilde hij inruilen bij dealer, die gaf er geen kloot meer voor.
Ding toch kwijt geraakt, koste wat moeite en heeft er een hoop op toegelegd.
Dan denk ie verstandig te zijn en naar een dealer te gaan, krijgt ie weer een schadebak.
Deze met 2 weken weer terug gebracht, geld terug
en toen met een paar man naar een andere dealer geweest, hele ding is grondig nagekeken door een aantal "experts" koop gesloten en hoppa een pracht van een motor gekocht.

Hulde aan de dealer trouwens, die ons toeliet het fietsje helemaal te onderzoeken

:)

Da's 1 van de redenen waarom een dealer duurder is, meer zekerheid.
 
Probleem met voor "minder" particulier kopen is dat je dan over het algemeen (eigen ervaring) hetzelfde geld uitgeeft en een dikkere motor koopt, dus dat geld wat je over zou houden voor je eigen garantie is dan ook weg...
 
Ik ga binnenkort beginnen met lessen voor m'n deeltje A ( *O* ), maar ben al stiekem aan het kijken naar een motor om het te vieren...
Hierbij loop ik zo ongeveer heel het internet af, zowel dingen als marktplaats.nl als dealer-sites. Nou valt meteen op, dat dealer-motoren flink duurder zijn dan dat je ze particulier kan vinden. Waar zit hem dit verschil nou in? Betaal je zoveel voor die paar maandjes garantie?
Dus:
Zijn er nou echt redenen om toch maar een extra stapeltje biljetten uit het spaarvarken te trekken en bij een dealer langs gaan, in plaats van particulier naar een motor te zoeken? En hoe zijn de ervaringen bij andere MF'ers wat particuliere aanschaf betreft. Zijn er mensen echt bekaaid afgekomen?

Alvast bedankt voor de eventuele respons ;)

Emiel.

wat denk je, zou het pand, personeel en overige bedrijfskosten niet betaald hoeven worden? |( |(
 
bij een dealer kopen kan ook tijdwinst geven.

voor iemand die een drukke baan heeft kunnen die spaarzame vrije zaterdagen ook wel te veel waard zijn om voor een motor naar een andere uithoek van het land te rijden terwijl iedere dealer er een verzameling heeft staan.
 
Ik heb mijn motor ook bij een dealer gekocht, ik kreeg 3 maanden garantie en ik ben blij dat ik dat had er moesten toch nog een aantal dingen aan gedaan worden. En hij kreeg voordat ik hem meekreeg ook nog een afleveringsbeurtje zodat hij er weer een tijdje tegen kon.
Dit zal je bij een particulier niet snel tegenkomen.
Bovendien als het een merkdealer is, (en niet zo'n handelaartje) mogen ze geen troep verkopen volgens mij. Maar ja merkdealers zijn weer ietsjes duurder dan de handelaartjes.
Oh ja voordat ik allemaal boze mensen achter me aan krijg, bij een handelaartje kan je vast ook goede motoren kopen.

BTW naar wat voor motor ben je aan het kijken?
 
...

BTW naar wat voor motor ben je aan het kijken?

Ik ben opzoek naar iets in de richting van een cbr600, gsx750 of een zzr600 of -750.
Iets wat ze dus volgens mij tegenwoordig een tour/sport noemen. Heb al eens op zo'n cbr uit '94 gezeten (alleen gezeten B| ), en dat tour-gedeelte zag ik er nog niet helemaal in :P . Zal wel in contrast zijn met die huidige SuperSuperSuperSport dingen waarbij je knieen hoger zitten dan je ellebogen ;)

Mijn verstand zegt me ook eigenlijk dat ik naar een dealer zou moeten, maar mijn portemonnee 'tells me otherwise'... -O- ...
 
Ik ben opzoek naar iets in de richting van een cbr600, gsx750 of een zzr600 of -750.
Iets wat ze dus volgens mij tegenwoordig een tour/sport noemen. Heb al eens op zo'n cbr uit '94 gezeten (alleen gezeten B| ), en dat tour-gedeelte zag ik er nog niet helemaal in :P . Zal wel in contrast zijn met die huidige SuperSuperSuperSport dingen waarbij je knieen hoger zitten dan je ellebogen ;)

Mijn verstand zegt me ook eigenlijk dat ik naar een dealer zou moeten, maar mijn portemonnee 'tells me otherwise'... -O- ...



Particulier kan je ook heel goed kopen hoor, gewoon je gezond verstand gebruiken. Letten op details zoals handvaten, slijtbuitjes, spuitwerk ed. en anders iemand meenemen die er meer verstand van heeft.

Er zijn ook dealers die je ook een schadebak verkopen zonder dat ze dit melden.
 
Maarja, het is toch nog niet echt aan de orde. Eerst maar eens dat papiertje. Daarna ga ik gewoon al sparend rijden op de ST1100 van m'n vader. Koffers eraf, stuurverhogers eruit en sportschermpje d'r op...gaaaaan :]
 
Bij een dealer kun je natuurlijk ook inruilen (in jouw geval ff niet) maar dan in ieder geval juist daarom wat extra van de prijs halen...
 
Ik ben opzoek naar iets in de richting van een cbr600, gsx750 of een zzr600 of -750.
Iets wat ze dus volgens mij tegenwoordig een tour/sport noemen. Heb al eens op zo'n cbr uit '94 gezeten (alleen gezeten B| ), en dat tour-gedeelte zag ik er nog niet helemaal in :P . Zal wel in contrast zijn met die huidige SuperSuperSuperSport dingen waarbij je knieen hoger zitten dan je ellebogen ;)

Mijn verstand zegt me ook eigenlijk dat ik naar een dealer zou moeten, maar mijn portemonnee 'tells me otherwise'... -O- ...

same here
Oh ja voordat je gaat knallen met een ST 1100.
Het is iets anders dan een lesfiets, af en toe proefrijden op andere motorfietsen heeft me dit inzicht gegeven. :]

Geheimpje: voordat je gaat zoeken naar een kawasaki ZZR 750.... die bestaat niet
Verder wel leuke fietsen, best pittig rijdend maar bv de ZZR 600 (en 1100) staan ook op mijn eventuele-als-het-geldschip-binnenkomt-wish-list :P
 
Laatst bewerkt:
same here
Oh ja voordat je gaat knallen met een ST 1100.
Het is iets anders dan een lesfiets, af en toe proefrijden op andere motorfietsen heeft me dit inzicht gegeven. :]

Geheimpje: voordat je gaat zoeken naar een kawasaki ZZR 750.... die bestaat niet
Verder wel leuke fietsen, best pittig rijdend maar bv de ZZR 600 (en 1100) staan ook op mijn eventuele-als-het-geldschip-binnenkomt-wish-list :P


Het verschilletje lesser vs. Pan had ik ook al ingecalculeerd (vader weet trouwens al van de plannen ;) )

En de ZZR750, tja, dat had natuurlijk ZXR750 moeten zijn |(
De ZXR staat namelijk netjes naast de ZZR op m'n verlanglijstje ;)

Ik dacht trouwens dat je een andere naked zocht? :]
 
Het verschilletje lesser vs. Pan had ik ook al ingecalculeerd (vader weet trouwens al van de plannen ;) )

En de ZZR750, tja, dat had natuurlijk ZXR750 moeten zijn |(
De ZXR staat namelijk netjes naast de ZZR op m'n verlanglijstje ;)

Ik dacht trouwens dat je een andere naked zocht? :]

Eigenlijk wel ja, maar de nakeds die ik kan betalen zijn grotere lesfietsen (no offence voor de mensen met zo'n lesfiets en de rijscholen) en degene die ik wil zijn over het algemeen wat prijziger.

Die staan dus wat verderop op m'n lijstje :+
 
ZXR750

Occasion: Kawasaki ZXR 750
--------------------------------------------------------------------------------

TerugMotor: Kawasaki ZXR 750
Bouwjaar: 1990
Kleur:
Kilometer: km
Prijs: € 1750

Accessoires:
Micron sportdemper
Opmerkingen:
Mooie,originele ZXR van de eerste serie.

http://motorhandeltjeerdsma.nl/foto.php?id=240

"in de groep"zijn er al 8 motoren vandaan gekomen.Nooit problemen mee gehad

Frans
 
Terug
Bovenaan Onderaan