Kopen van particulier in het buitenland: hoe?

stefaan

Die hard MF'er
3 mei 2004
364
0
Handzame - België
Hallo,

Ik heb via een site in Duidsland iemand ontmoet die stukken verkoop voor een zx7.

Nu had ik graag het een en ander gekocht.

Hoe doe ik dat nu het veiligst??

Ik schrijf geld over maar als de persoon in kwestie zegt dat het pakje verzonden is en het komt niet aan bij mij, wat dan?

Iemand ervaring??
 
vraag of tie et op wilt sturen onder rembours, betalen aan de deur. als je niet betaald krijg je et pakketje niet
 
Rembours naar het buitenland of van het buitenland naar hier
gaat vrij moeilijk volgens mij.

Als het geen officieel bedrijf is zou ik het risico niet nemen

Gewoon er naar toe gaan of ergens halverwege afspreken...
 
Dan heb je een probleem. Zorg ervoor dat je een telefoonnummer hebt of een adres. Als de verkopende partij dat geeft is de kans een stuk kleiner dat je genaaid word, omdat hij weet dat je dan verhaal kunt halen.

Vaak is wat wederzijds vertrouwen wel nodig bij dit soort zaken. Ik heb wel eens wat over en weer gehandeld met personen in de US, Brazilie en Polen. Altijd goed gegaan, maar als dat fout gaat dan heb je gewoon pech.

Overigens: Paypal bevalt me vrij goed om het geldverkeer met buitenlanders te regelen.
 
Er naar toe rijden doe ik niet, het is 800km rijden, de helft is nog te ver.

Het gaat over 80euro, een tank voor mijn zx7 (zie toppic "gezocht en gevonden" van mij)

Het rare is dat hij op ebay staat met één onderdeel en er bij zet dat hij nog verschillende onderdelen te koop heeft.

Ik weet het niet...
 
Ff met hem bellen. Met een vast telefoonnr. kun je ook het adres wel achterhalen. Dat weet hij ook wel, dus zal ie je niet durven te belazeren. Altijd kans dat er plots 20 motorrijders een tankje komen eisen })
 
Onder rebours schiet je ook niks mee op.
Je mag het pakketje pas openen na betaling en er kan dus net zo goed een baksteen (zoeen van gebakken klei ;) ) in zitten.
Of zelf gaan ophalen of enige mate van vertrouwen, iets anders zit er niet op denk ik.
 
ik haalde het gewoon zelf, maarja, ik woon ook op de NL-D grens.
particulieren is altijd leip maar over het algemeen betrouwbaarder dan NL-ers
 
Als ie op Ebay gerigstreerd staat enb hij heeft een positieve feedback; gewoon overmaken. Komt wel goed. Indien negatieve of geen feedback: niet doen.
 
Onder rebours schiet je ook niks mee op.
Je mag het pakketje pas openen na betaling en er kan dus net zo goed een baksteen (zoeen van gebakken klei ;) ) in zitten.
Of zelf gaan ophalen of enige mate van vertrouwen, iets anders zit er niet op denk ik.
Het klopt dat je eerst moet betalen voordat je het pakket mag openen. Maar de koerier/postbode is (bij mij iig :) ) altijd bereid even daarop te wachten en kan dan (in het geval dat je werd belazerd) verklaren dat de waardeloze inhoud daadwerkelijk bij ontvangst in het pakket zat. Want toon dat achteraf maar eens aan...

Maar idd: grensoverschrijdende rembourszending heb ik jaren geleden één keer gedaan. Was toen iig schreeuwend duur :( .
 
Als ie op Ebay gerigstreerd staat enb hij heeft een positieve feedback; gewoon overmaken. Komt wel goed. Indien negatieve of geen feedback: niet doen.
Inderdaad een kwestie van vertrouwen die dankzij het feedback (Bewertung) systeem van Ebay niet blind hoeft te zijn.
Ik heb zelf al meer dan 40 keer iets via Ebay.de gekocht en ben maar één keer belazerd.
Tip : Lees altijd de feedback, als ik dat had gedaan, was die ene negatieve ervaring er niet geweest.
En Duitsers zijn veel serieuzer/betrouwbaarder/correcter dan Nederlanders.

** VTR Jeroen moet op de pot van die eikels die op Marktplaats een lullig bedrag bieden en nooit iets van zich weer laten horen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan