Heya MF,
Ik heb onlangs m'n 600RR verkocht omdat ik (vooral met passagier) iets rustigers wil. Nou heb ik afgelopen week een Intruder gehuurd (en is dat wel het tegenovergestelde van een 600RR), maar toen dacht ik; wat als ik helemaal geen nieuwe motor koop, en telkens eentje huur?
Voordeel is telkens een nieuw soort motor, alles uitproberen en geen onderhoud of andere kosten zoals verzekering. Nadeel is dat het per dag duurder is.
Vandaar net even een Excel sheet gemaakt met kosten; vanaf hoeveel rijdagen is huren duurder? Nou, vanaf 12 per jaar dus al.
Wel zeggen; het is nogal koffiedik kijken, want restwaardeverlies staat nu op 10% per jaar, en onderhoud op € 300 per 6000 kilometer. Je kan zowel op huren als kopen, ten opzichte van deze Excel, flink meer of minder geld uitgeven
Huren vs. kopen
Zijn er MF-ers zonder eigen motor die telkens huren?
Ik heb onlangs m'n 600RR verkocht omdat ik (vooral met passagier) iets rustigers wil. Nou heb ik afgelopen week een Intruder gehuurd (en is dat wel het tegenovergestelde van een 600RR), maar toen dacht ik; wat als ik helemaal geen nieuwe motor koop, en telkens eentje huur?
Voordeel is telkens een nieuw soort motor, alles uitproberen en geen onderhoud of andere kosten zoals verzekering. Nadeel is dat het per dag duurder is.
Vandaar net even een Excel sheet gemaakt met kosten; vanaf hoeveel rijdagen is huren duurder? Nou, vanaf 12 per jaar dus al.
Wel zeggen; het is nogal koffiedik kijken, want restwaardeverlies staat nu op 10% per jaar, en onderhoud op € 300 per 6000 kilometer. Je kan zowel op huren als kopen, ten opzichte van deze Excel, flink meer of minder geld uitgeven
Huren vs. kopen
Zijn er MF-ers zonder eigen motor die telkens huren?