kopere ringen in remschijf behoorlijk roestig

Knoem

MF'er
29 sep 2005
244
14
voorschoten
beste mensen,

de kopere ringen in mijn voorremschijf zijn erg veroest.
nou zijn de remschijven nog goed dus zou het zonden zijn deze te vervangen.
iemand enig idee of je deze kan laten vervangen of wat ik er mee aan moet ?

gr,

michiel
 
koperen ringen???????

je weet toch wel dat koper niet kan roesten zoals ijzer/staal roest...

koper oxideert (groene laag), roest niet.
 
Laatst bewerkt:
Die ringen zijn nodig om de schijven zwevend te maken, die ringen gaan na verloop van tijd roesten. De mijne heeft dat ook een klein beetje, maakt (mij) niet uit.
 
nou die zijn echt niet van koper hoor hooguit verkoperd of ik denk eerder vertincoated.....
maar die zijn te vervangen hoor google maar op o.a. spiegler, die hebben ze wel....
 
Die ringen zijn nodig om de schijven zwevend te maken, die ringen gaan na verloop van tijd roesten. De mijne heeft dat ook een klein beetje, maakt (mij) niet uit.


ik bedoelde gewoon dat het geen koper is dat er inzit,
zou mooi zijn, na elke 5 km die ringen vervangen wegens versleten |(

en koper kan niet roesten, maar oxideert (en voor de mierenneukers beginnen: met roesten bedoelt de doorsnee mens dit:
Roest%20dorpel.jpg

)
 
FF een kickje want dit is me niet duidelijk. Ik heb net een Suzuki en die heeft dat ook. Rijdt en remt prima maar vroeg me af of dat ok is en de boel niet opeens kan "breken"'.

full
 
Op mijn Suzuki kreeg ik speling op de bussen waardoor de schijf "rammelde" (leek net een Ducati).

Ik zou bij roest er eerst een goede op spuiten ofzo. Kan ook enkel oppervlakkige roest zijn.
 
De roest op de bussen kan geen kwaad. Als je het niet mooi vind kan je de bussen vervangen.
De schijf ziet er wel behoorlijk gebruikt uit en lijkt scheurtjes te hebben bij de bus op 13:00 en 14:00h.
Zeker niet inspuiten met vettigheid.
 
Laatst bewerkt:
De roest op de bussen kan geen kwaad. Als je het niet mooi vind kan je de bussen vervangen.
De schijf ziet er wel behoorlijk gebruikt uit en lijkt scheurtjes te hebben bij de bus op 13:00 en 14:00h.
Zeker niet inspuiten met vettigheid.

Goed dat je dat er ff bij vermeld! :o
Was ik vergeten.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat de roest niet bevorderlijk is voor het functioneren van het "zweven", als in zwevende schijven.
Wel hoor. De roest rammelt en remt er weer vanaf, waardoor je meer ruimte krijgt voor de zweef. Doordat hij meer ruimte krijgt komt er weer roest, en nog meer zweef.
Als je dat lang genoeg volhoudt zweven de schijven zomaar weg.
 
Daar zit toevallig de meeste rotzooi, het zijn m.i. geen scheurtjes.

Denkt wel, anders zou je bij alle busjes wel iets zien, misschien minder maar het klopt niet dat alleen bij twee busjes rotzooi te zien is. Kijk ook naar de kromming van de onderste "rotzooi" deze maakt een kromming en dat is iets heel gewoon bij materiaal scheuren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan