koplamp cbr 1000rr 2006 afstellen

VFR 800

Rookie
30 dec 2007
24
0
Sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een CBR 1000 rr uit 2006 uit Engeland. Nu wil ik hem invoeren bij de RDW maar zit ik even te kijken hoe ik mijn koplamp af moet stellen..
dus ik dacht ik vraag jullie even om advies..

Dus: Heeft er iemand toevallig ervaringen met het afstellen van een Engelse koplamp naar een Nederlands lichtbeeld?

groeten
 
Dan is de enige oplossing toch een ander glas of hele unit plaatsen?


~[edit]
ALS het geen vlak lichtbeeld is.
Zet de lamp even tegen een muur aan, kun je zo zien, toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
over flatbeam had ik ook al iets gelezen. Maar Honda nederland kan mij niet vertellen of dit erop zit..

Mijn linker koplamp is normaal ligt en rechts is groot licht (bekeken als ik erop zit)
Heb hem gister tegen een vlak oppervlakte laten schijnen en dan schijnt mijn normaal ligt gewoon recht, alleen de linker koplamp(groot licht) schijnt iets omhoog...

Dus ik dacht misschien heeft er al iemand een cbr 1000 rr 2006 ingevoerd en wil die zijn ervaringen met mij delen...

alvaste bedankt..
 
over flatbeam had ik ook al iets gelezen. Maar Honda nederland kan mij niet vertellen of dit erop zit..
Mijn linker koplamp is normaal ligt en rechts is groot licht (bekeken als ik erop zit)
Heb hem gister tegen een vlak oppervlakte laten schijnen en dan schijnt mijn normaal ligt gewoon recht, alleen de linker koplamp(groot licht) schijnt iets omhoog...

Dus ik dacht misschien heeft er al iemand een cbr 1000 rr 2006 ingevoerd en wil die zijn ervaringen met mij delen...

alvaste bedankt..

Apart.
 
over flatbeam had ik ook al iets gelezen. Maar Honda nederland kan mij niet vertellen of dit erop zit..

Mijn linker koplamp is normaal ligt en rechts is groot licht (bekeken als ik erop zit)
Heb hem gister tegen een vlak oppervlakte laten schijnen en dan schijnt mijn normaal ligt gewoon recht, alleen de linker koplamp(groot licht) schijnt iets omhoog...

Dus ik dacht misschien heeft er al iemand een cbr 1000 rr 2006 ingevoerd en wil die zijn ervaringen met mij delen...

alvaste bedankt..

Heeft niks met omhoog schijnen te maken... "knikt" het lichtbeeld schuin omhoog aan de linkerkant? of is het 1 lijn?
 
heb net een maatje gebeld en bij een NL cbr 1000 brandt standaart de rechter koplamp
bij de mijne brandt de linker...
bedankt voor het plaatje.. de linker koplamp is volgens mij een flatbeam.. alleen het groot lucht trekt wel een lijn omhoog... ga meteen effe kijken welke kant op...
 
heb net een maatje gebeld en bij een NL cbr 1000 brandt standaart de rechter koplamp
bij de mijne brandt de linker...
bedankt voor het plaatje.. de linker koplamp is volgens mij een flatbeam.. alleen het groot lucht trekt wel een lijn omhoog... ga meteen effe kijken welke kant op...

Grootlicht lampje eruit halen. Niet nodig voor de keuring. Klaar! *O*
 
heb effe gekeken en volgens mij heb je er aardig verstand van!
Als ik de felle lichtbundel bekijk(wat ik gister deed) dan lijkt ie vlak, maar het iets minder felle deel gaat links omhoog... volgens jou idee een engels beeld dus..
Als ik mijn groot licht aanzet dan geeft dat een Nederlands beeld volgens jou plaatje..

Dus nu dacht ik met mijn simpele logica ik draai de fittingen gewoon om..
maar das te makkelijk gedacht zeker? of denk je dat dit werkt??
 
Waar het om gaat is je dimlicht, als die aan de linkerkant omhoog loopt heb je een probleem, dan kun je niet aanpassen -O-

Andere koplampunit inbouwen dus.
Of ff complete topkuip van die maat van je overzetten O-)
 
Fittingen (incl bedrading) omzetten? Zit dimlicht ook meteen aan de goede kant, met het ___/ lichtbeeld.

@Rambabbel: je hebt er verstand van :)
 
Waar het om gaat is je dimlicht, als die aan de linkerkant omhoog loopt heb je een probleem, dan kun je niet aanpassen -O-

Andere koplampunit inbouwen dus.
Of ff complete topkuip van die maat van je overzetten O-)

Deze dan maar.

Hele motorfiets op de kop zetten is natuurlijk onzin.

Veels te zwaar, pak dan de keurmeester...
 
heb net mijn lampen omgedraaid.. daarmee bedoel ik:

allebei de lampen en de stekkers.. dus nu brandt rechts standaart.. en links is groot licht..
alleen nu is mijn grootlicht een mooi scherp beeld en mijn standaart licht is een iets waziger beeld en staat iets hoger dan mijn groot licht..

denk je dat ze dit accepteren bij de rdw??
 
heb net mijn lampen omgedraaid.. daarmee bedoel ik:

allebei de lampen en de stekkers.. dus nu brandt rechts standaart.. en links is groot licht..
alleen nu is mijn grootlicht een mooi scherp beeld en mijn standaart licht is een iets waziger beeld en staat iets hoger dan mijn groot licht..

denk je dat ze dit accepteren bij de rdw??

Als je heel veel geluk hebt. Grootlicht beeld is heel anders dan dimlicht, en officieel mag het natuurlijk niet. Ik wou die gok niet nemen.
 
had effe een paar reacties gemist.. dat wazige beeld zit hem dus in de spiegeling van de unit.. das klote.. dan wordt het gewoon netjes een andere unit plaatsen..
ga er wel naar op zoek.. wil daarna ook gewoon goed licht houden.. dus alleen effe lenen heb ik niks aan...

toch super bedankt.. en mocht je nog een goede unit te kopen weten dan hoor ik het graag!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan