Koplamp GSX-R 750 K4

Ice T

Rookie
5 aug 2005
27
0
Oisterwijk
Ik ben sinds juni de trotse eigenaar van een GSX-R 750 K4. Deze is afkomstig uit Engeland en heeft dus een Engelse koplamp.

Voor ik hem kocht bij de dealer, heb ik nadrukkelijk gevraagd of er een andere koplamp in moest. De dealer (Beerens Motoren uit Roggel) verzekerde mij dat dat niet nodig was, en dat dat zo om te zetten is.

In alle vertrouwen ben ik er vanuit gegaan dat dit dus klopte. Toen ik laatst twijfelde of mijn koplamp niet te laag stond, ben ik even langs de lokale MotoPort gereden. Deze vertelde mij dat er een Engelse koplamp in zit en er dus een nieuwe Nederlandse in moet. '(

Beerens Motoren vond dat ik het lekker kon bekijken en zei dat ik al korting had gehad op mijn aanschaf en nu dus nergens meer over mocht zeuren :/

Werkelijk te triest voor woorden, maar uiteindelijk komt het er dus op neer dat ik nu een Nederlands koplamp voor mijn Gixxer uit 2004 zoek.

3716449545_e41d524bdd.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat is precies het verschil tussen een engelse en nederlandse koplamp? Ik heb namelijk ook een UK import.

Heb je inmiddels al een andere koplamp? Ik ben er tevens naar opzoek maar dit is nog niet zo gemakkelijk, waar heb je hem besteld.

Groetjes,

Peter

Ik ben sinds juni de trotse eigenaar van een GSX-R 750 K4. Deze is afkomstig uit Engeland en heeft dus een Engelse koplamp.

Voor ik hem kocht bij de dealer, heb ik nadrukkelijk gevraagd of er een andere koplamp in moest. De dealer (Beerens Motoren uit Roggel) verzekerde mij dat dat niet nodig was, en dat dat zo om te zetten is.

In alle vertrouwen ben ik er vanuit gegaan dat dit dus klopte. Toen ik laatst twijfelde of mijn koplamp niet te laag stond, ben ik even langs de lokale MotoPort gereden. Deze vertelde mij dat er een Engelse koplamp in zit en er dus een nieuwe Nederlandse in moet. '(

Beerens Motoren vond dat ik het lekker kon bekijken en zei dat ik al korting had gehad op mijn aanschaf en nu dus nergens meer over mocht zeuren :/

Werkelijk te triest voor woorden, maar uiteindelijk komt het er dus op neer dat ik nu een Nederlands koplamp voor mijn Gixxer uit 2004 zoek.

[afbeelding]
 
Ik ben sinds juni de trotse eigenaar van een GSX-R 750 K4. Deze is afkomstig uit Engeland en heeft dus een Engelse koplamp.

Voor ik hem kocht bij de dealer, heb ik nadrukkelijk gevraagd of er een andere koplamp in moest. De dealer (Beerens Motoren uit Roggel) verzekerde mij dat dat niet nodig was, en dat dat zo om te zetten is.

In alle vertrouwen ben ik er vanuit gegaan dat dit dus klopte. Toen ik laatst twijfelde of mijn koplamp niet te laag stond, ben ik even langs de lokale MotoPort gereden. Deze vertelde mij dat er een Engelse koplamp in zit en er dus een nieuwe Nederlandse in moet. '(

Beerens Motoren vond dat ik het lekker kon bekijken en zei dat ik al korting had gehad op mijn aanschaf en nu dus nergens meer over mocht zeuren :/

Werkelijk te triest voor woorden, maar uiteindelijk komt het er dus op neer dat ik nu een Nederlands koplamp voor mijn Gixxer uit 2004 zoek.

[afbeelding]
Heb je de motor al op kenteken staan? Dan zou ik zeggen... lekker laten zitten, want dat issie al goedgekeurd door de RDW... Waarom dan nog moeite doen.

Is ie nog niet gekeurd, alsnog even vragen naar de RDW...

Ik weet namelijk niet of er bij een enkele koplamp de reflectors echt anders zijn... bij een dubbele koplamp kan ik mij dat nog een keertje voorstellen.
 
Het verschil tussen de koplampen is dat het projectiebeeld van de Engelse versie links omhoog loopt. Op het moment dat de koplamp in het midden op de juiste hoogte wordt gesteld, zal de lamp de tegenliggers op de linkerbaan in de ogen schijnen.

Hij staat al op kenteken, dus dat is het probleem niet. Maar om de tegenliggers niet in de ogen te schijnen staat de lamp nu te ver naar beneden afgesteld. Hierdoor heb ik dus maar tot zo'n 4 meter voor me verlichting.

Verder heb ik deze week van Beerens Motoren vernomen dat hij iedere verdere vorm van medewerking weigert door het plaatsen van dit topic hier.
 
Verder heb ik deze week van Beerens Motoren vernomen dat hij iedere verdere vorm van medewerking weigert door het plaatsen van dit topic hier.

Fijne zaak. Eerst foutief informeren, dan niks voor je willen betekenen en dan moeilijk doen als je het op een forum zet.... :r

:) TNT :)
 
Heb inmiddels een Nederlandse koplamp kunnen bemachtigen via iemand van Motor-Forum :D

Ga deze z.s.m. inbouwen zodra ik mijn Xenon-lamp binnen heb :) Dan doen we het ook in een keer goed!

Foto's volgen natuurlijk ;-)
 
Laatst bewerkt:
Het schijnt dat je niet de gehele koplamp zou hoeven vervangen, alleen het glaasje voor de "bol" van de koplamp.

:) TNT :)
 
ik heb nog een circuitfiets staan met dezelfde koplamp
wil best met iemand ruilen hoor

Wil je ook ruilen met een NL koplamp waarvan de eigenaar het plastic licht heeft bekrast...

Een collega van mij gaat naar alle waarschijnlijkheid een GSX-R 750 kopen uit Engeland.
De eigenaar heeft zelf het glas omgewisseld door hem uit elkaar te halen (verwarmen en de kit wordt zacht), te verwisselen, en weer (warmgemaakt) in elkaar te drukken.

Hierbij heeft hij met een waterpomptang de 2 delen tegen elkaar gehouden, met als resultaat een "drukplekje" in het plastic... zonde dus voor een nette straatfiets.

:) TNT :)
 
ik heb nog een circuitfiets staan met dezelfde koplamp
wil best met iemand ruilen hoor

Beste Norbert,

Door omstandigheden ben ik, weer, op zoek naar dezelfde koplamp. Kun je even contact met met opnemen via: mail @ arjan van de wiel . com (zonder spaties)

Heb dus nog een perfecte koplamp liggen, die ik graag wil ruilen.

Alvast bedankt!
 
He... he... achteraan sluiten he! Jij had al een koplamp... of ga je in de wisselhandel

:+

:) TNT :)
 
Laatst bewerkt:
zou als ik jou was ff op ebay.de kijken , ik had hetzelfde probleem als jou, ik heb er eentje gevonden op de duitse ebay
 
Terug
Bovenaan Onderaan