Koplamp honda magna v45

deki

Rookie
24 okt 2009
6
0
Hoi,

Ik zit met een vreemd probleem.
Ik rij op een honda magna v45 uit 1984, waarvan de koplamp niet meer werkt.
Ik heb de boel al doorgemeten en daar kwam het vreemde naar voren. Als er geen lamp in zit heb ik wel gewoon spanning op het blokje waar de lamp in zit. Zodra ik er echter de lamp er insteek heb ik dus helemaal geen spanning meer. De rest van de verlichting(knipperlichten, achterlicht, kilometerteller verlichting) werkt wel gewoon. Ik ben al eens aan het rondkijken en vragen geweest, maar kom nog niet echt toto een oplossing.
Misschien dat iemand mij hier kan helpen en weet, wat er aan de hand is.
De motor heeft een paar weken stil gestaan, de accu heb ik losgekoppeld en opnieuw opgeladen voor ik hem terug erin gezet heb. Starten en rijden is dus geen probleem

Gr. Ronald.
 
heb je het ook met een nieuw lampje geprobeerd?
En (klinkt misschien vreemd) spuit eens wat WD40 oid in het startknopje. Deze onderbreekt nl ook het licht wanneer je deze indrukt en dit wil bij dit model nog wel eens blijven hangen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een nieuw lampje geprobeerd en dat was hetzelfde verhaal. In ieder geval bedankt voor de tip met de WD40, ik ga het eens proberen.
 
Tussen welke punten meet je die spanning?
Vermoedelijk tussen de twee aansluitingen van de lamp.
Je meet dan nul volt omdat de lamp een vrij lage weerstand heeft. Jouw probleem is vermoedelijk een slecht contact in de 12V of naar massa (de -pool).
Meet de spanning eens vanaf de min van de accu of met de min-pool van de meter op je blok, ergens waar je en harde massa hebt.
Je ziet dan (met de lamp erin) dat er geen spanning staat op de plus OF je meet 12V op de min-pool van de lamp. In het eerste geval zit het contactprobleem in de plus, in het tweede geval heb je een slechte verbinding naar massa.
 
Hoi Emgi,

Ik heb hem inderdaad de spanning bij de aansluitpumten van de lamp gemeten. Ik ga het eens even op jouw manier meten.
 
Hey boys,

de lamp brand weer, heb wat wd40 in de startknop gespoten en voila, daar was weer licht.
bedankt voor de tips..
 
Terug
Bovenaan Onderaan