Koplamp op je helm

RobinHood

geblokkeerd account
24 sep 2009
587
0
hey jonges,
ik zat zo op een niet nader genoemde
website gadgets te checken en ineens zag ik dit:

sku_42424_2.jpg



en toen dacht ik, verrek dit zou perfect op een motorhelm passen.
en waarschijnlijk onze veiligheid verbeteren....want:

tijdens motorrijles leerden we, de bocht inkijken als je de bocht neemt.
Maar de 'conventionele motorkoplamp' kijkt amper de bocht in, sommigen blijven
stug vooruit kijken.

als we een bocht nemen kijken we naar het punt waar we naartoe willen..en de koplamp
komt erachter aan....te laat dus...hij verlicht dan de berm....hebben we niks aan.

Dus dan moet de koplamp toch eigenlijk op je helm zitten? dan zie je echt waar je
naartoe gaat aangezien het licht schijnt naar waar je kijkt...


Goed, lichtopbrengst van de koplamp in m'n voorbeeld is mischien niet zo geweldig,
maar je kan zoiets best modden dat je xenon op je helm monteert
en met een kabeltje aansluiten op je accu.


je oude conventionele koplamp kan je gewoon laten staan volgens mij...want 2
koplampen mag je gewoon voeren toch? 1 op je motor en 1 op je kop.

Voordelen te over....ook als je wil seinen hoef je niet meer op een knop op je stuur
te rammen maar gewoon even knikken met je hoofd.

Wordt je s'nachts gesneden door sjonnie in de golf III, als je hem bij het stoplicht weer
ziet...kan je naast hem gaan staan en even naar binnen schijnen...kijken wie erinzit...

wat vinden julie van m'n idee?
ik denk dat dit er wel gaat komen...bmw (Auto) doet het volgens mij al met de
meebewegende koplampen.
 
Puur uit interesse:

Neem even een beeld in je hoofd van een normale integraal- of systeemhelm

Kijk vervolgens naar het plaatje in de OP en vertel mij even hoe / waar je die lamp zou willen bevestigen :+
 
Ik heb er al een op mijn helm, gewoon vastgezet met een paar houtschroeven, werkt perfect trouwens en die sjonnie's schrikken zich nu elke leer lam als ik naar binnen kijk...

:) :) :)
 
Ook maar besteld, rij s'nachts zonder verlichting nu heb ik tenminste nog iets.
 
Ik ga hem ook maar bestellen.

Ik weet alleen niet hoe ik hem op mijn offroadhelm ga zetten.

Misschien maar achterstevoren. Of rond mijn nek hangen.

Hmmmz, moeilijk,moeilijk.
 
Ideaal, vooral als je hem iets te hoog afstelt. :Y
Dan kan je naar tieten kijken en de eigenaar daarvan direct verblinden zodat ze niet doorheeft dat je naar d'r tieten kijkt! Meesterlijk idee! Dank je. :}
 
are you serious :o


Ja natuurliijk ben ik serieus, of op zijn minst dan net zo serieus als TS....

Helpt echt zo een lampje op je helm, als ze mij aan zien komen (die sjonnie;s en ander gespuis) maken ze allemaal dat ze wegkomen....


:Y :Y :Y :+
 
Nog een 'serieuze' tip voor mensen die weleens last hebben van bumperklevers:

15390.jpg


Ik heb deze bovenop me koffer kunnen monteren rechtstreeks op de accu (wel een zekering er tussen gegooid voor de zekerheid) en een knop op mijn stuur gemonteerd. Als er nu een johhny/ kakker zit te drukken dan gooi ik deze even aan. En het heeft effect! S'nachts helemaal.
 
Ik ben nu op zoek naar een een exemplaar met een rood glaasje, voor achterop de helm. Maar ik kan het niet vinden :(

Kan iemand helpen aub?
 
Ik ben nu op zoek naar een een exemplaar met een rood glaasje, voor achterop de helm. Maar ik kan het niet vinden :(

Kan iemand helpen aub?
Bedoel je niet een bouwlamp achterop schroeven voor mensen die irritant en gevaarlijk doen (bijv door te bumperen)? :+

edit: lol. stond al hier vlakboven _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Nog een 'serieuze' tip voor mensen die weleens last hebben van bumperklevers:

[afbeelding]

Ik heb deze bovenop me koffer kunnen monteren rechtstreeks op de accu (wel een zekering er tussen gegooid voor de zekerheid) en een knop op mijn stuur gemonteerd. Als er nu een johhny/ kakker zit te drukken dan gooi ik deze even aan. En het heeft effect! S'nachts helemaal.

OMG, er is altijd baas boven baas he _O- _O- _O- _O- _O-
enne het is pas dinsdag toch })

:+
 
Nog een 'serieuze' tip voor mensen die weleens last hebben van bumperklevers:

[afbeelding]

Ik heb deze bovenop me koffer kunnen monteren rechtstreeks op de accu (wel een zekering er tussen gegooid voor de zekerheid) en een knop op mijn stuur gemonteerd. Als er nu een johhny/ kakker zit te drukken dan gooi ik deze even aan. En het heeft effect! S'nachts helemaal.


De omvormer of aggregaat gaat ook mee achterop? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan