koplamp Triump Tiger 1050 afstellen

AK88

Rookie
6 okt 2022
3
0
Hallo,

sinds een paar weken ben ik eigenaar van een mooie Triumph Tiger 1050 uit 2008.
Nu rij ik veel in het donker (woon/werk) en valt het mij op dat ik met groot licht de mussen uit de bomen schijn.

de motor is voorzien van xenon verlichting (aftermarket). Bij het afstellen zit het grootlicht los in de koplamp. ik kan deze dus niet meer stellen.

Is dit te reparen of moet er dan een andere koplampunit in?

alvast bedankt!
 
Dat is toch ook het idee van groot licht? Dat alles op je pad verlicht wordt zonder grenzen. Mocht je het dimlicht bedoelen, dan heb je wel een probleem ja. Tegenliggers gaan het niet waarderen als ze compleet verblindt worden. Zit er E-keur op de koplamp?
Groot licht kan je iig nooit wat aan afstellen, dat weet ik wel.
 
Klinkt weer als een ouderwets staaltje knoeiwerk.

Plaats wat foto's van de binnenkant/achterkant van de koplamp zodat er te zien valt of de unit nog te redden is en er een goede halogeenlamp in kan......
 
Dat is toch ook het idee van groot licht? Dat alles op je pad verlicht wordt zonder grenzen. Mocht je het dimlicht bedoelen, dan heb je wel een probleem ja. Tegenliggers gaan het niet waarderen als ze compleet verblindt worden. Zit er E-keur op de koplamp?
Groot licht kan je iig nooit wat aan afstellen, dat weet ik wel.
het gaat er mij vooral om dat de lamp weer vast komt te zitten in de unit. nu kan ie horizontaal aardig bewegen en heb ik niet zo veel aan het grote licht. Dimlicht is wel goed af te stellen overigens
 
Klinkt weer als een ouderwets staaltje knoeiwerk.

Plaats wat foto's van de binnenkant/achterkant van de koplamp zodat er te zien valt of de unit nog te redden is en er een goede halogeenlamp in kan......
Ik neig zelf meer naar led-lampen voorin. had ik bij m'n bmw ook erin zitten. geven wat fijner licht (persoonlijk). Ik heb ook een set gevonden om beide lampen dan te laten branden.
Aangezien zo'n set nogal prijzig is. moet ik eerst hier een tijdje mee door
 
Terug
Bovenaan Onderaan