Koplamp vervangen CBR600f3

Onder de koplamp zit een zwarte plaat als je daar de 2 schroefjes uithaalt kun je de plaat verwijderen.
Langs de ontstaan ruimte kun je bij de lamp komen om die te vervangen, lamp is een h4.
 
Laatst bewerkt:
I searched for on-line help this morning before I gave up and went to my Honda place. The guy there showed me a couple of photos in a service manual and explained everything well. It turns out that I didn't need any tools. He recommended that I stand in front of the bike facing it and reach in behind the headlamp assembly with both hands, one on either side. I had to turn the handlebars to the right angle to fit both hands in. First I unplugged the light (it took quite a bit of force and wiggling to get it loose). Then I removed the soft rubber sleeve from around the back of the bulb. Then I undid the spring clip assembly holding the bulb in. It fastened on the right side of the bulb (my left as I was facing the bike from the front). Then I wriggled the old bulb out. Everything so far I did without being able to see what I was doing, just from remembering the picture he had shown me.

I took the old bulb out and put the new one in (without touching the glass) and wriggled it back into place. The bulb is 3 pronged. The middle prong has to be on top. At this point I had to see what I was doing to get the clip back over the back of the bulb. BTW, make sure you have plenty of light for this. It's hard to see all the nooks and crannies, otherwise. I removed the little plastic wind plate underneath the nose cone (right above the front tire). It has two plastic hand fasteners. I had to take this off so I could reach my right hand up underneath to reach the bulb. I then sat down on my garage floor near the front of the bike on the left side. I could see that I hadn't gotten the bulb exactly where it needed to go. I had to wiggle it around until it fit snugly into its proper place. Then I could see how the spring clip worked. I pulled it over the back of the bulb and pushed it around until it clipped back into place. Then I put the rubber sleeve back over the bulb so the three prongs showed through the hole in the middle of the sleeve. Then I plugged the plug back onto the back of the bulb and put the wind sleeve back on.

The guy said it would take five minutes but that would have been with him doing it instead of me. It took me more than five minutes just to wiggle the plug off the back of the bulb.


en als je geen engels kan:

Ik zocht naar on-line help vanmorgen voordat ik gaf het op en ging naar mijn Honda plaats. De man liet er mij een paar foto's in een service manual en legde alles goed. Het blijkt dat ik geen gereedschap nodig had. Hij aanbevolen dat ik ga voor de fiets waarvoor zij staat en bereiken in achter de koplamp montage met beide handen, een aan elke kant. Ik moest het stuur draaien om de juiste hoek op beide handen passen inch Eerst heb ik unplugged het licht (het duurde een beetje kracht en wiebelen om het los te krijgen). Vervolgens verwijderde ik de zachte rubberen huls van rond de achterkant van de lamp. Vervolgens knoopte ik de klemconstructie houdt de lamp inch Het vastgemaakt aan de rechterkant van de lamp (mijn linker als ik werd geconfronteerd met de fiets vanaf de voorkant). Toen kronkelde ik de oude lamp uit. Alles wat tot nu toe deed ik zonder te kunnen zien wat ik aan het doen was, maar uit het onthouden van de foto die hij me had laten zien.

Ik nam de oude lamp uit en zet de nieuwe in (zonder het aanraken van het glas) en kronkelde het terug op zijn plaats. De lamp is 3 fronten. De middelste tand moet worden op de top. Op dit punt had ik te zien wat ik aan het doen was om de clip terug te krijgen over de rug van de lamp. Trouwens, zorg ervoor dat je genoeg licht voor dit. Het is moeilijk om alle hoeken en gaten zien, anders. Ik verwijderde de kleine plastic wind plaat onder de neuskegel (recht boven de voorband). Het heeft twee plastic kant sluitingen. Ik moest deze af te nemen, zodat ik kon mijn rechterhand reiken tot onder aan de lamp te bereiken. Ik ging toen op mijn garagevloer aan de voorkant van de fiets aan de linkerkant. Ik kon zien dat ik niet had gekregen van de lamp precies daar waar het nodig is om te gaan. Ik moest wiggle het rond totdat het past precies in de juiste plaats. Dan kon ik zien hoe de veerklem werkte. Ik trok het over de rug van de lamp en duwde het rond tot het afgekapt weer op zijn plaats. Dan zet ik de rubberen huls terug over de lamp, zodat de drie tanden toonde door het gat in het midden van de mouw. Dan ingeplugd ik de stekker terug op de achterkant van de lamp en zet de wind mouw weer op.

De man zei dat het zou vijf minuten duren, maar dat zou zijn geweest met hem te doen in plaats van mij. Het kostte me meer dan vijf minuten alleen maar te wiebelen de stekker uit de achterkant van de lamp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan