Koplamp vervangen voor BMW F650 Funduro uit 1999

Greenstuff

Rookie
2 mrt 2018
10
0
Leiden
Hallo,
Ik heb deze week een BMW F650 Funduro uit 1999 gekocht. Het is een wat ouder model, dus wil ik deze graag nog een beetje opleuken. Vooral de koplamp vind ik het geheel een wat oubollige look geven. Nu heb ik redelijk veel online gezocht naar andere koplampen voor dit specifieke model, maar kom er niet uit of dit ook echt “plug-en-play” aan te sluiten is. Zo niet, dan ben ik nog benieuwd wat er dan voor nodig is en of dit dan nog wel aan te raden is.

2F4230DE-E9E5-4287-BA13-B89BE35C77F0.jpeg


Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Alvast bedankt
 
Jouw koplamp heeft zoon aansluiting aan de achterkant.
2zj9vdc.jpg

Dit is een H4 lamp met 3 pootjes.
Dus elke koplamp met deze aansluiting kan je gebuiken, zonder dat je de draden hoeft aan te passen.
 
Als je die lelijke extra hoge "toer"ruit vervangt voor het originele lage ruitje ziet ie er al een stuk minder oubollig uit ;)
En dan evt de koplamp vervangen voor een met helder glas in dezelfde maat.
Ja klopt! Goed idee. Geeft het geheel een heel modernere uitstraling meteen denk ik. Wellicht nog een rooster voor de koplamp voor een sportievere look
 
ik zou als ik jou was eerst ff een half jaar gaan sturen op die fiets, vergeten of achterstallig onderhoud uitvoeren, en daarna kijken hoe je de motor echt wil verbeteren :+ Veel mensen die nieuw zijn willen de motor meteen aan alle kanten verbeteren en volhangen met het halve aanbod van aliexpress, zonder dat dit daadwerkelijk wat toevoegt :+
 
Als je meer voor de GS looks gaat kun je beter een hoog spatbord of snavel monteren. Dat verandert het uiterlijk flink.
Ik heb op mijn F650 ook nog een hoog ruitje geknutseld, nu kan ik gewoon 140 rijden zonder dat ik er van af waai.

y4mSVHegbsUJyzOa1IReWiXt5QDuG9gT-hmKjN0ISORoBd4I5fgfGCEtHIVXT3aP-MkuoyQ7yXRrYw3v46Uwnasjr1FeKbI6_9UJM6KdKT8CrRXGYl6a4fSUR4gqDHDv7_6e86b_et1RSHgcWKazXiyzqRVdyWRpSluBR8AZC2QY0CezN25g7Rk9touYaBSihfbBl9oUEY79dWWbM8grpYY9g
 
ik zou als ik jou was eerst ff een half jaar gaan sturen op die fiets, vergeten of achterstallig onderhoud uitvoeren, en daarna kijken hoe je de motor echt wil verbeteren :+ Veel mensen die nieuw zijn willen de motor meteen aan alle kanten verbeteren en volhangen met het halve aanbod van aliexpress, zonder dat dit daadwerkelijk wat toevoegt :+
Daar heb je een punt, als ik eerlijk naar mezelf kijk zit ik inderdaad in categorie 2. Het is ook veel te leuk om wat nieuws te kopen :-)
 
persoonlijk snap ik de roosters ook niet zo. Doe je veel en heftig offroaden?

Hoeveel SUV's komen komen echt in het terrein en hoeveel hebben zelfs alleen maar 2WD?
Hoeveel GS-en en andere all-roads zien alleen maar asfalt?

De looks en persoonlijke smaak zijn ook belangrijk, anders hadden we allemaal een Slopel Astra en een Honda CB.
(mijn Pan is eigenlijk ook een soort Vectra op twee wielen)
 
och ik oordeel verder niet, als TS vind dat ie roosters moet monteren dan moet ie zich van mij vooral niks aantrekken. :] Ik persoonlijk zou het niet doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan