koplamp werkt niet meer.

zx6r 2004

Rookie
3 sep 2019
19
1
hey, ik ben hier nieuw omdat ik een probleem heb met mijn voorlicht van mijn kawa zx6r 2004 . vooraan werkt mijn licht en grootlicht niet meer. pinkers en achterlicht werken wel nog.
lampjes zijn niet stuk deze heb ik voor de zekerheid al uitgemeten.ik heb onder zadel alle zekeringen al nagekeken.er komt vooraan geen stroom toe.
is hier iemand die me kan helpen?
 
Wat en waar heb je dan gemeten?
Hoe kom je tot de conclusie dat er vooraan geen stroom meer is?
Heb je de koplamp al ergens anders in geprobeert, of een andere koplamp in de Kawa?
de lampjes zelf uitgemeten.van de schakelaar naar lamp ook nog weerstand.
ik heb nu aan de zekering gemeten maar daar komt geen stroom door.
 
Een zekering gaat niet kapot omdat hij daar zin in heeft....
akkoord
Maar een zekering kan altijd kapot gaan
En aangezien hij "aan de zekering gemeten en daar komt geen stroom door" , is het wel belangrijk daaaaaaar eerst verder te kijken en te zorgen dat er ten minste spanning vertrekt
vrij grote kans dat nadien de verlichting gewoon werkt
knalt die zekering er dan opnieuw door, dan kijken we verder waarom
 
ik had de zekering eruitgenomen om te kijken of er daar stroom was. geen stroom dus de zekering is het ook niet.het boogje van de zekering is nog compleet.
probleem ligt dus VOOR de zekering.
 
Laatst bewerkt:
Heb dit ook gehad geen dim en groot licht, na veel meten kwam ik uit bij de relais box.
Deze volgens het werkplaats handboek/schema doorgemeten en daar was dus een relais in stuk.
ik vind geen schema en heb geen werkplaats handboek. heb zelfs geen handleiding van brommer.
ik heb daar 3 zwarte blokjes gezien onder mijn zadel. ik was knipperdoos van de pinkers. de andere 2 staat niets op . volledig zwart.
ik zal daar eens kijken vanavond.
 
volgens het plan is er geen aparte relais voor de verlichting.
dus moet het probleem aan de zekeringkast zijn?
aangezien alleen de batterij voor de zekeringskast zit en ik aan de zekeringskast geen spanning krijg.
als ik de zekering eruit haal en meet aan de 2 gleufjes waar de zekering(voorlicht) inzit.
volgens handleiding zit er in de zekeringskast ook relais en diodes.
of moet er geen relais zijn voor de verlichting te schakelen?
of ben ik verkeerd?
1567621295905.png
 
Laatst bewerkt:
De zekering kast is de relais kast (Junction Box) de zekeringen zitten dus in je relais kast gestoken.
En wat ik je al eerder zei, bij mij was daar een relais in stuk. Het zal mij niet verbazen als dit bij jou ook het geval is.
Dus even het werkplaatshandboek erbij en doormeten dat ding.
Vanaf hoofdstuk 16-74 van het handboek (wat je als het goed is hebt gedownload), staat een uitgebreide beschrijving hoe je dit moet doen.
 
De zekering kast is de relais kast (Junction Box) de zekeringen zitten dus in je relais kast gestoken.
En wat ik je al eerder zei, bij mij was daar een relais in stuk. Het zal mij niet verbazen als dit bij jou ook het geval is.
Dus even het werkplaatshandboek erbij en doormeten dat ding.
Vanaf hoofdstuk 16-74 van het handboek (wat je als het goed is hebt gedownload), staat een uitgebreide beschrijving hoe je dit moet doen.
ja ik zie het das dan mijn volgende probleem. ik krijg de connector niet los van de zekeringskast -:(
dat ga ik morgenavond nog verder aan proberen.
 
En...ben je al wat wijzer geworden?
[/QUOTE]
Ja en nee. Er zitten 2 relais in de zekeringskast.
De ene meet door de andere niet. Dus 1 van de 2 is stuk. Hoe verder uitmeten snap ik niet goed. Een zekeringskast nieuw vinden is precies ook niet gemakkelijk? Vind er alleen 2dehands.
 
Terug
Bovenaan Onderaan