Koplampen engelse R1

basje123

MF'er
26 jul 2009
36
0
Enschede
Allen,

Ik heb een R1 (2001) uit engeland gekocht.

Volgens de duitse handelaar waar ik de motor van gekocht heb hoef ik niets aan de koplampen te doen. Hij voert de engelse motoren in voor de duitse markt. Nu heb ik met het RDW gebeld en die geven aan dat ik bij een engelse motor hier wel op moet letten.

Nu heeft het 2001 model beide lampen aan bij dimlicht. Is het "probleem" hiermee opgelost? Of moet ik toch opzoek naar een "nederlandse" koplampen set.

Ik ben benieuwd.

Mvg

Bas
 
als je je motor voor een muur zet en je zet je koplampen aan zie je het lichtbeeld.

dat lichtbeeld loopt eerst horizontaal en dan schuin omhoog naar rechts.
dat is om de tegenliggers niet te verblinden maar wel ver zicht te krijgen .
apk_keurmeester_0412_12_01.jpg


in engeland rijden ze aan de andere kant en is dus het lichtbeeld omgekeerd.
eerst een schuine lijn omlaag en dan horizontaal.
 
Bij sommige motoren loopt die lijn die je hierboven ziet recht.... dan mag je ermee rijden in Engeland en ook de rest van wereld :P.... Maar volgens mij heeft een R1 dat niet.

Een vriend van me heeft een R1 geimporteerd, die werd toch echt afgekeurd op het lichtbeeld en moest een andere koplamp unit kopen.
Aanpassen gaat niet echt, andere unit kopen is eigenlijk de enige oplossing helaas.
 
Bedankt voor de tip. Ik zal hem een recht voor een lege muur parkeren.

als ik het goed begrepen heb is het okay als de lijn recht is, of naar rechts schijnt.

En als dat niet okay is dan maar nieuwe unit kopen. Iemand misschien nog goed adresje hiervoor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan