Koplampen gezamelijk laten branden van Suzuki Buregman 200

Jankl53

Rookie
4 okt 2021
10
9
Hallo allemaal,is er iemand die mij kan vertellen hoe ik de beide koplampen van de Suzuki Burgman gelijk tijdig kunt laten branden ??? Bij voorbaat alvast vriendelijk bedankt !!! Is dit uberhaupt wel mogelijk.Ik heb een Piaggo MP3 gehad en daar kun je een veertje uit de schakelaar halen en dan branden beide lichten,maar os dit ook bij de Suzuki kaan???
 
Hi :)

Is het niet mogelijk om de het draadje van het dimlicht door te verbinden? ( eventueel met een relais er tussen), als het H4 aansluiting is dan kan het zo zijn dat je voor de andere kant een andere aansluiting moet halen ( soms laten ze de aansluiting voor dimlicht er uit, meestal de bovenste aansluiting), als je het doorlust let even op het volgende:
1) Zorg voor een voldoende dikke draad (minstens vergelijkbaar met de andere draden aan de koplamp.
2) Zorg ervoor dat je de aansluiting op de draad van je linker koplamp degelijk vastmaakt en daarna weer goed isoleert. Dus bij voorkeur solderen en NIET met die clipjes die je om bestaande bedrading heenknijpt!

Er loopt een paar ampere doorheen, dus bij een slechte verbinding loopt je het risico op verhitting, smeltende bedrading en wellicht erger.

Tevens kijk even naar het glas van je lampen, is dit volledig helder geen probleem, maar zijn de patronen ( strepen/driehoekje etc) te zien en zijn deze verschillend per glas dan zal je lichtbeeld veranderen als je beiden laat branden, dit kan tot gevolg hebben dat je andere weggebruikers verblind wat een nadeel zal zijn voor je eigen veiligheid.
 
Laatst bewerkt:
Klopt de rechterkant,waar het omgaat is inderdaad voor grootlicht???
 
Dit is de beste oplossing als je rechter lens uitsluitend grootlicht geeft (zoals bij een SP1/2).
Zo kun je de felheid traploos dimmen.

IMAG6562.thumb.jpg.c9cfc3b71cb848ec0b469a5fc10605bc.jpg
 
Bedenk wel dat als je de koplamp dimt dat het lichtbeeld nog steeds bij je voorganger in alle spiegels schijnt en een verblindende werking heeft of dat het bij tegemoetkomend verkeer verblindend werkt.

Oplossingen zoals veertjes uit een schakelaar halen lijken me helemaal niet goed. Je rijd dan met grootlicht als kik het zo begrijp.

Persoonlijk vind ik dit soort oplossingen erg storend op de weg.
De oplossing van Zantzakkie voor wisselen met een Engelse unit is dan een stuk beter geslaagd hoewel je dan mogelijk het lichtbeeld teveel naar links hebt.
 
Dit is de beste oplossing als je rechter lens uitsluitend grootlicht geeft (zoals bij een SP1/2).
Zo kun je de felheid traploos dimmen.

Bekijk bijlage 1724474

De concurrent:

 
Terug
Bovenaan Onderaan