Koplampglas

wolves

MF veteraan
28 jun 2008
4.521
8
CAL gemeente
Hoe moet dit glas geplaatst worden, zoals op de foto of halve slag draaien? Staat ook
geen vermelding of iets degelijks in het glas. Bedankt alvast
full
 
Fitting met lamp plaatsen zoals hij er nu bijligt, aansluiten op de boordspanning en op een muur op ca. 5 m afstand projecteren. Je ziet dan vanzelf het lichtbeeld. Dan draaien totdat je een horizontaal stuk links en een omhooggaand stuk rechts hebt.
 
Volgens mij moet dat lensdeel (wat je op de foto ook duidelijk ziet, dat "ingelaste stukje") een kwartslag naar links gedraaid zitten.
 
wat voor lamp komt er in?
Als het een h4 is kan je het zien als je de lamp erin stopt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze lamp zit erin, past ook maar op 1 manier in de fitting. Wat JanB oppert de lens naar het tegenliggende verkeer en dan afstellen zoals Jaap beschreef dat ga ik eerst proberen.
Sowieso geen E-Keur :+

full
 
zoals ik het zie heeft er wel eens wat vocht in de llampunit gezeten, ik zie oxidatie,
dus dat deel moet beneden.
als je lichtval dan op de helft van de tegenligger schijnt heb je een engelse unit te pakken,
dit betekent : emigreren of een andere zoeken. :+
 
De vocht komt waarschijnlijk door de buitenkou, en gefotografeerd in de warme kamer.
Oxidatie nee, ik denk valse lichtinval bij het fotograferen. Engelse lamp weet ik niet, de beide lampen zaten erop toen ik de Maxim kocht. Emigreren goed idee, gezien de weersverwachting :+
 
De vocht komt waarschijnlijk door de buitenkou, en gefotografeerd in de warme kamer.
Oxidatie nee, ik denk valse lichtinval bij het fotograferen. Engelse lamp weet ik niet, de beide lampen zaten erop toen ik de Maxim kocht. Emigreren goed idee, gezien de weersverwachting :+

dan wel naar australie of neiuw zeeland, engeland is nog beroerder als hier.
maar ik zie op de linkerkant toch echt roest vorming[ bruine pitten ] , de reflektielaag is daar aangetast en je zou dan menen dat dat de onderzijde is.
 
dan wel naar australie of neiuw zeeland, engeland is nog beroerder als hier.
maar ik zie op de linkerkant toch echt roest vorming[ bruine pitten ] , de reflektielaag is daar aangetast en je zou dan menen dat dat de onderzijde is.


Zal het morgen eens goed gaan bekijken, Australie/Nieuw Zeeland lijkt mij wel wat heerlijk de ruimte, en niet te vergeten de Engels koplampen heb ik dan al :+
 
dan wel naar australie of neiuw zeeland, engeland is nog beroerder als hier.
maar ik zie op de linkerkant toch echt roest vorming[ bruine pitten ] , de reflektielaag is daar aangetast en je zou dan menen dat dat de onderzijde is.

Nieuw Zeeland regent het ook vaak.

De zomer komt er aan!! Gister 2 uur naar het strand geweest en al goed verbrand! En het was niet eens echt zonnig... ;)
 
Nieuw Zeeland regent het ook vaak.

De zomer komt er aan!! Gister 2 uur naar het strand geweest en al goed verbrand! En het was niet eens echt zonnig... ;)
Bedoel je dan het noordelijk deel?
Mijn broer woont sinds ruim 1 jaar in het zuidelijk deel van nieuw zeeland en die klaagt dat het veels te droog is.
 
Dat idee had ik ook, in dat geval zou het lensdeel toch onder of boven moeten zitten.

komt deze unit oorspronkelijk wel uit een motorfiets, ik heb nog nooit zo'n lampje gezien.
naar mijn idee zou er inderdaad[is al gemeld] een kapje onder de spiraal moeten zitten om te voorkomen dat je de tegenliggers verblind.

ik zat te denken dat het mischien een oud soort mistlamp geweest kan zijn .
 
komt deze unit oorspronkelijk wel uit een motorfiets, ik heb nog nooit zo'n lampje gezien.
naar mijn idee zou er inderdaad[is al gemeld] een kapje onder de spiraal moeten zitten om te voorkomen dat je de tegenliggers verblind.

ik zat te denken dat het mischien een oud soort mistlamp geweest kan zijn .

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, zat op de motor toen ik hem kocht.
Lullig lampje 2 x 35W dus effect dim/groot is er ook niet. Ik ga maar sparen voor een goed setje H4, alleen de vraag dan weer 2x koplamp H4 trekt dat de dynamo dat wel?
Goede zichtbaarheid is toch van levensbelang.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan