Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
1)Is het veel werk om deze te vervangen
2)en is dit een erg kostbare grap.
3)kan het motorblok blijven zitten?
1)ja (als het je eerste keer is tenminste)
2)ja (als je het laat doen door een dealer)
3) geen idee, bij mij hoeft het niet, maar ik weet niet hoeveel plaats zo'n racer biedt om te sleutelen zonder het blok eruit te halen.
Mijn koppakking lekt van mijn z650 '79.
Is het veel werk om deze te vervangen en is dit een erg kostbare grap.
kan het motorblok blijven zitten?
Ik hoor het wel
Hoop extra werk ?
1 - Tank verwijderen - simpel
2 - uitlaten loshalen
3 - carburateurs loshalen
4 - bobines verwijderen
5 - kleppendeksel losschroeven
6 - stand nokkenassen noteren met ontsteking op 1-4 T (met digicam?)
7 - nokkenaskettinggeleider verwijderen
8 - nokkenassen loshalen en verwijderen (vergeet niet ketting vast te zetten met stuk draad o.i.d. anders ligt ie onder in het blok . . .)
9 - twee bouten in tunnel (nokkenas) losdraaien
10 - kopbouten losdraaien
11 - kop met blokje hout lostikken (denk om je koelribben)
12 - kop er af halen (blok hoeft er echt niet uit)
Je moet waarschijnlijk ook je cylinder voetpakking vervangen, aangezien het verrekte moeilijk is de kop los te krijgen zonder dat de cylinder ook loskomt.
Ik zou wel het werkplaatshandboek even downloaden (Z750 is bijna zelfde blok). Aanhaalmomenten kopbouten (uit mijn hoofd) 28Nm. M6 boutjes 12Nm.
Ik schat ongeveer dagje werk als eerste keer.
Succes
Denk dat ik zelf ook binnenkort maar weer eens aan de slag moet:
Brakke Brikker,
You've got mail
Groet, Rob
Werk lekker met z`n tweeen , kan je ook makkelijk het blok zijwaarts eruit tillen op een werkbank en goed licht erop werkt ideaal . Pas een suzuki blok GS 400 (2 cilinder)eruit getild in m`n eentje maar dat is idd niet aan te raden.