Alexnieuwenhuize
Die hard MF'er
He ik post regelmatig op techniek forum, maar wat ik nu heb geen ervaring mee wel enkele vermoedens maar geen echt idee.
Zal bij het begin beginnen, Zaterdag kwart voor 7 motor beladen voor Eifel weekendje prima. Afgesproken in vianen is 40 min snelweg voor mij lekker rustig, dus reed 140/160 km gemiddeld. op een gegeven moment zie ik in mijn spiegel een flinke witte rook wolk denk aan mist op 2 banen snelweg en voor een lengte van 500 meter, zie nog steeds enigszins witte rook uit mijn ( originele uitlaat voor het eerst), komen. 500 meter later geen probleem meer merkte ook niks aan de motor.
Wij rijden naar de eifel met 100/120 gemiddeld ( wat xt600 bij) dus veel harder konden we niet. heerlijk in de Eifel gereden bochten lekker in de toeren bij uit accelereren, reed de hele tijd iemand achter mij geen probleem.
Terug weg ging prima tot 130 stuk op de a2, was beetje moe van het steeds 110 rijden met mijn cat dus ging met nog iemand soms stukjes 150 rijden dan ff wachten op de xt dan weer verder, 8 km voor Vianen heb ik weer zon mist explosie ( heb ik helemaal niet gemerkt maar de xt reed achter en zag het dus prima). Weer dikke mist uit mijn uitlaat weer een paar 100 meter snelweg wit gemaakt, weer tijdje lichte witte rook uit de uitlaat. Daarna Vianen ff wat gedronken weer naar huis slecht starten, weer hele zooi witte rook, daarna A2 Naar Adam 45 km ongeveer.
Eerste stukje nog witte rook ( ff die paar keer terug pakken dat ik men bek vol had met ruitensproeier van een auto) . Maar mijn mist explosie was na 2 km weer over terug gereden nergens meer last van gehad. Laatste stuk nog even getest maximale toeren in zen 1 niks geen witte rook meer te bekennen.
Ik weet dat witte rook koel vloeistof is helemaal als ie zo smerig stinkt. Dus de waarschijnlijk diagnose is koppakking. Maar wat ik dan een beetje raar vindt ik heb tussen de 2 mist explosies ongeveer 700-900 km afgelegd zonder enige vorm van moeite koel problemen en rook.
Ga morgen koel vloeistof pijl controleren dus weet dat ik beetje vroeg ben met dit topic. Maar lekke koppakking en 800 km rijden zonder een enkel probleem lijkt mij ook enigszins sterk.
Ga morgen ff men cat na kijken, dus dan krijgt u nadere berichten. Maar hoe kan je koppakking na kijken of waar moet je op letten om meer ten weten te komen?
xxx. Alex
Zal bij het begin beginnen, Zaterdag kwart voor 7 motor beladen voor Eifel weekendje prima. Afgesproken in vianen is 40 min snelweg voor mij lekker rustig, dus reed 140/160 km gemiddeld. op een gegeven moment zie ik in mijn spiegel een flinke witte rook wolk denk aan mist op 2 banen snelweg en voor een lengte van 500 meter, zie nog steeds enigszins witte rook uit mijn ( originele uitlaat voor het eerst), komen. 500 meter later geen probleem meer merkte ook niks aan de motor.
Wij rijden naar de eifel met 100/120 gemiddeld ( wat xt600 bij) dus veel harder konden we niet. heerlijk in de Eifel gereden bochten lekker in de toeren bij uit accelereren, reed de hele tijd iemand achter mij geen probleem.
Terug weg ging prima tot 130 stuk op de a2, was beetje moe van het steeds 110 rijden met mijn cat dus ging met nog iemand soms stukjes 150 rijden dan ff wachten op de xt dan weer verder, 8 km voor Vianen heb ik weer zon mist explosie ( heb ik helemaal niet gemerkt maar de xt reed achter en zag het dus prima). Weer dikke mist uit mijn uitlaat weer een paar 100 meter snelweg wit gemaakt, weer tijdje lichte witte rook uit de uitlaat. Daarna Vianen ff wat gedronken weer naar huis slecht starten, weer hele zooi witte rook, daarna A2 Naar Adam 45 km ongeveer.
Eerste stukje nog witte rook ( ff die paar keer terug pakken dat ik men bek vol had met ruitensproeier van een auto) . Maar mijn mist explosie was na 2 km weer over terug gereden nergens meer last van gehad. Laatste stuk nog even getest maximale toeren in zen 1 niks geen witte rook meer te bekennen.
Ik weet dat witte rook koel vloeistof is helemaal als ie zo smerig stinkt. Dus de waarschijnlijk diagnose is koppakking. Maar wat ik dan een beetje raar vindt ik heb tussen de 2 mist explosies ongeveer 700-900 km afgelegd zonder enige vorm van moeite koel problemen en rook.
Ga morgen koel vloeistof pijl controleren dus weet dat ik beetje vroeg ben met dit topic. Maar lekke koppakking en 800 km rijden zonder een enkel probleem lijkt mij ook enigszins sterk.
Ga morgen ff men cat na kijken, dus dan krijgt u nadere berichten. Maar hoe kan je koppakking na kijken of waar moet je op letten om meer ten weten te komen?
xxx. Alex