Koppakking ZXR 400

Jippo

Die hard MF'er
16 okt 2008
443
3
Heeft iemand ervaring met het zelf vervangen van je koppakking?

zo ja een kleine how to, of goeie uitleg?!

Ik ben vrij handig heb menig brommer uit elkaar gehaalt en weer inelkaar gezet!
maar met de koppakking van een motor heb ik geen ervaring! -O-

Gaarne wat hulp O-)
Of is er zelf iemand die dit wil doen voor een niet, dealer bedrag!:P
 
ja, in rust een oneindige weerstand en in kokend water 0 ohm. Mocht de switch een hogere werktemperatuur hebben, zul je toch koelvloeistof of olie moeten pakken om m te testen...

Switch van mn vfr deed het de ene keer wel en dan weer niet. Aangezien je toch al een nieuwe hebt besteld, zou ik m er maar mooi indraaien :)
 
Laatst bewerkt:
ja dus koken een meter aan die connectors en dan moet ie rond de 90 graden 0 ohm laten zien?
Laat 'em er gewoon inzitten, stook je motor warm genoeg (lekker stuk rijden en vervolgens paar minuten goed stationair laten draaien), slaat je fan niet aan is ie stuk. Je weet al dat de fan het doet, dus is dit een eenvoudige variant op het verhaal van Picaroon, wat overigens wel de ultieme methode is.

Ding heet overigens fan-switch :+
 
Laatst bewerkt:
@syhoro: kan ook... ik zou mn motor echter niet warm laten draaien tot het rode gebied... vind het maar link. Daarom een aparte test voor de thermoswitch... bovendien heeft ie al een nieuwe besteld, dus zou ik m er ook maar indraaien.
 
Laatst bewerkt:
Oke dan draai ik die nieuwe dr wel gewoon in, heb um idd besteld! maarre kan ik hem er gewoon uitdraaien zonder mn koelvloeistof dr uit spuit?:P
 
't is nooit weg om de oude even te testen of dit daadwerkelijk het euvel is. Vergeet niet dat je nog steeds niet de oorzaak hebt gelokaliseerd en dat 't probleem niet opgelost hoeft te zijn door een nieuwe switch.

Ik weet niet hoe 't bij jouw radiateur zit, maar ik moest wat vloeibare pakking gebruiken om lekkages te voorkomen (werd ook aangeraden door wphb). Heb m om die reden wel volledig afgetapt.
 
@syhoro: kan ook... ik zou mn motor echter niet warm laten draaien tot het rode gebied... vind het maar link. Daarom een aparte test voor de thermoswitch... bovendien heeft ie al een nieuwe besteld, dus zou ik m er ook maar indraaien.
Hij zou het al moeten doen net d'r voor, maar jou manier is wel degelijk. Hij mag ook wel heel even het rode gebied aantikken. Gewoon doen waar je je het beste bij voelt.
 
Soms zit er een koper pakking ringetje(of alu) tussen, dan hoef je geen vloeibare pakking te gebruiken(zoiezo nog nooit gehoord bij schroefdraad in koelsysteem omdat koelvloeistof vet is en lastig te ontvetten in die schroefdraad) Maar daarvoor hoeft je systeem niet leeg, als je de dop laat zitten op je radiateur zal ie gelijk vacuum zuigen en misschien een paar druppels uitlopen.

Let wel op, heb je die nieuwe fan-switch erin gezet en slaat ie nog niet aan als ie tegen of in te rode gebied zit zal er toch iets in je temp meter of temp switch zitten.
 
@ Syhoro
Hij gaat dik het rood in en er gebeurd helemaal 0! met mn fan!

Jullie gaan het horen! ik ga hem ophalen gok zaterdag! eerder red ik gewoon niet! Ik hoop stiekem heel erg dat dat het probleem is maar heb zo een vies voorgevoel van niet!

Bedankt heren:D
 
@ Syhoro
Hij gaat dik het rood in en er gebeurd helemaal 0! met mn fan!

Bedankt heren:D
Het kan ook nog zo zijn dat je fan-switch het koelwater niet raakt doordat je systeem niet goed is ontlucht. Ik neem aan dat je fan-switch vrij hoog in je radiator zit.

Er zijn nog wel meerdere opties, maar dat is voor een andere keer.
 
Nou Fan-switch eindelijk opgehaalt en er vanochtend ingezet! motor stationair laten draaien maar de temp loopt nog steeds op tot het laatste streepje voor t rood en mn fan doet niks! heb er nog niet mee gereden maar als ie al voorbij het midden gaat als hij stationair draait... :(
 
Nou Fan-switch eindelijk opgehaalt en er vanochtend ingezet! motor stationair laten draaien maar de temp loopt nog steeds op tot het laatste streepje voor t rood en mn fan doet niks! heb er nog niet mee gereden maar als ie al voorbij het midden gaat als hij stationair draait... :(


Lekker dan.... -O-
 
Haha ik maak me niet bang maar tis wel klote als je een motor ehbt staan waar je weinig mee kan! maar nee, heb geen termometer met dat bereik! zal is rond vragen of iemand dat wel heeft:) en dan gewoon in je koelvloeistof tankje houden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan