Koppakking ZXR 400

Jippo

Die hard MF'er
16 okt 2008
443
3
Heeft iemand ervaring met het zelf vervangen van je koppakking?

zo ja een kleine how to, of goeie uitleg?!

Ik ben vrij handig heb menig brommer uit elkaar gehaalt en weer inelkaar gezet!
maar met de koppakking van een motor heb ik geen ervaring! -O-

Gaarne wat hulp O-)
Of is er zelf iemand die dit wil doen voor een niet, dealer bedrag!:P
 
He jippo, pak dit probleem nu even serieus aan, niet zo klooien man.

Wat zit er nu in een koelsysteem:
-Thermostaat
-radiator(en)
-fan switch (zit in radiator)
-thermo switch (zit in het korte koelcircuit)
-radiatordop (ja, toch een heel belangrijk dingetje)
-fan
-expansievat
-kort en lang (incl radiator(en)) koelcircuit, hiertussen zit de thermostaat.
-koelvloeistof

Als je met bovenstaande materie nu even aan de slag gaat, kun je het probleem stap voor stap aanpakken. Check ook je WPHB, daar staat ongewtijfeld een kijk-mij-eens-m'n-eigen-koelsysteem-checken diagram in.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
- Thermostaat al er uit gehad en gekookt!
- Fan switch is vervangen voor een nieuwe
- Thermo switch hoe deze het best te testen?
- Fan doet het draait als ik hem via accu aansluit of de draden van de fan switch door verbind

en waar haal ik een goeie WPHB? heb er 1tje maar daar wordt ik niet veel wijzer uit hoe bijvoorbeeld, radiator thermo switch radiatordop enz te controleren
 
voor de thermoswitch heb je een temp. meter, weerstandsmeter en de relevante gegevens voor die switch (staat meestal in een wphb) nodig. Pannetje met koelvloeistof/olie (geen water, dat kookt al bij 100 gr C. Oja joh? Ja)
 
meestal heeft een motorzaak wel een infrarood meter liggen, rij naar de zaak en vraag od je je temp willen meten(waarschijnlijk service) staat je meter rood en geeft de infra rood meter 80 graden aan is je temp switch of temp meter kapot. Je kan em ook laten lopen tot ie overkookt :) weet je zeker dat ie warm/heet is.

Je mag alsnog langskomen, je bent welkom en kan ik even meekijken, kijken kost niks:)
 
- Thermostaat al er uit gehad en gekookt!
- Fan switch is vervangen voor een nieuwe
- Thermo switch hoe deze het best te testen?
- Fan doet het draait als ik hem via accu aansluit of de draden van de fan switch door verbind

en waar haal ik een goeie WPHB? heb er 1tje maar daar wordt ik niet veel wijzer uit hoe bijvoorbeeld, radiator thermo switch radiatordop enz te controleren

Een uitgebreid WPHB is niet te vinden voor een ZXR 400, enkel een manual met alleen de belangenrijke servicegegevens en aanhaalmomenten.
 
Een uitgebreid WPHB is niet te vinden voor een ZXR 400, enkel een manual met alleen de belangenrijke servicegegevens en aanhaalmomenten.

Er is een uitgebreid WPHB beschikbaar voor de ZXR van voor 1991 (H-model) daarnaast is er een bijlage voor het (L-Model).

De blokken zijn bijna gelijk dus je kan gewoon het H-model WPHB volgen.
Te vinden op:
http://www.zxrworld.co.uk/zxr400/manual.html
 
HIJ DOET HET!!!!

Fan switch was stuk! nieuwe er in, door verbonden deed fan het wel! laten draaien deed fan het niet! koelvloeistof in expansie vat zat vol! maar radiator net niet goed genoeg, deze bijgevuld en hij doet het:D

Heren nogmaals hartelijk dan voor jullie inzet/inspanningen, wijsheid en geduld!:D(Y)
 
nou ik dacht dus dat mn koelvloeistof pijl in mn radiator ook nog goed was omdat mn expansievat nog vol zat...

Vullen doe je altijd in de radiateur, vol tot aan de radiateur dop, daarna controleer je max peil van je expansie tank. Laten lopen tot je fan aanslaat, uurtje af laten koelen en nogmaals beide niveau's controleren.

Succes en weer een hoop geleerd! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan