Ik hoor nog steeds vele verhalen over koppel en vermogen. Ook lees ik op verschillende sites onbegrijpbare verhalen erover. Graag zou ik nu welleens willen weten hoe het precies zit.
Wat ik dan vooral wil weten is:
Klopt het dat je moet schakelen als je je max koppel heb bereikt en niet je max vermogen voor maximale acceleratie?
Ik hoorde dat als je het zuinigst wilt rijden je op je max koppel moet rijden...de uitleg erbij klonkt goed, maar als ik bv met max koppel ga rijden in mijn auto (heb nog even geen fiets) dan zou ik zo'n 4500 toeren moeten maken en dat maakt nogal lawaai (60 ofzo in zijn 2) en lijkt me ook gewoon vreemd dat dat dan echt het zuinigst is.
En als laatst natuurlijk: Voor acceleratie, wat is het beste? Veel koppel, of veel pk (afgezien van beiden veel natuurlijk).
Graag een simpele doch duidelijk uitleg
Thx
Wat ik dan vooral wil weten is:
Klopt het dat je moet schakelen als je je max koppel heb bereikt en niet je max vermogen voor maximale acceleratie?
Ik hoorde dat als je het zuinigst wilt rijden je op je max koppel moet rijden...de uitleg erbij klonkt goed, maar als ik bv met max koppel ga rijden in mijn auto (heb nog even geen fiets) dan zou ik zo'n 4500 toeren moeten maken en dat maakt nogal lawaai (60 ofzo in zijn 2) en lijkt me ook gewoon vreemd dat dat dan echt het zuinigst is.
En als laatst natuurlijk: Voor acceleratie, wat is het beste? Veel koppel, of veel pk (afgezien van beiden veel natuurlijk).
Graag een simpele doch duidelijk uitleg
Thx