Koppel vermogen verlies uitlaat

dannyajc

Rookie
24 mrt 2021
8
1
Dag heren en dames!

Ik ben nieuw op dit forum en heb even een vraagje over mijn 2014 MT09. Ik heb er een slip-on uitlaat op gemonteerd (originele header netjes door midden gehaald op de juiste plek). Dit is de GPR Furore en ‘vereist’ geen tune/ecu-flash. Ik heb deze uitlaat een week na aankoop van m’n MT bevestigd. Ik merk dat mijn koppel wat te kort komt, kijkende naar filmpjes zoals:

(2:20) en

Zij trekken hem hier, zonder moeite in standaard modus, in de tweede versnelling omhoog. Pure power wheelies. Ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar in z’n 2, welke snelheid ik ook rijd en hoe hard ik ook aan de handel jank. Op z’n meest komt hij dan in A modus een paar centimeter omhoog. In 1 overigens wel bij lage 30-50kmh) snelheden.

Ik vraag me nu sterk af of het iets is met de motor zelf, of het komt door de uitlaat. Heb hem in de eerste week met de originele uitlaat niet open getrokken omdat ik nog aan het wennen was. Nu kan de originele uitlaat niet meer terug. Ik overweeg sterk om een reflash te doen maar wellicht hebben jullie een verklaring.

Thanks allemaal!

Gr,

Danny
 
ja man mijn r1 vroeger 21 jaar geleden
die wou alleen maar op 1 wiel
het voor wiel kon er eigenlijks wel uit:9~:}
 

Bijlagen

  • Foto650-UIQR7JVC.jpg
    Foto650-UIQR7JVC.jpg
    51,5 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan