koppeling bandit 1200

redlineracer

MF'er
23 okt 2003
30
0
ello,

heb vandaag de ketting en tandwielen veranderd bij een bandit.
Toen ik het deksel van het voorste tandwiel erop had merkte ik dat de koppeling weg was B| :X :N
waar ligt het aan en wat kan ik eraan doen voor terug te kunnen brommeren? :?
 
Als je een hydraulische koppeling hebt, kan het zijn dat je het dekseltje er niet goed recht terug opgemonteerd hebt, waardoor het 'drukgroepje' in het deksel niet goed op de 'bedieningspen' van de koppeling is komen te zitten.

Voor de goede orde: mijn terminologie zal wel niet helemaal correct zijn, maar ik denk hoop dat je wel begrijpt wat ik bedoel.
 
wordt de koppeling aan de rechter of linker kant van het blok bedient?

Als het links is, zit daar zo'n heveltje in het dekseltje van het tandwiel.
dat heveltje drukt tegen een pinnetje wat je blok in gaat. controleer dat eens, mischien niet lekker gemonteerd, of je pinnetje eruit gevallen ;)


was het goede woord ff kwijt: pinnetje = drukstift ;)
 
zal het morgen nog eens uit elkaar halen.
in het werkhandboek stond dat als je het deksel gedemonteerd had je de koppeling NIET mocht inknijpen ... maar hebdat toch gedaan :9
ma zal morgen alles nog wel eens demonteren *O*
kan zijn dat het pinnetje (links) niet juist in het gaatje zit B|
story of my life
 
Misschien, als nodig, voorzichtig checken of de hyd cilinder nog iets doet bij het bedienen van de koppeling? En niet te ver natuurlijk ivm lekkage..!
 
in het werkhandboek stond dat als je het deksel gedemonteerd had je de koppeling NIET mocht inknijpen ... maar hebdat toch gedaan :9

Niet zo slim :N
Er staat niet voor niets dat je de koppelingshendel dan NIET mag gebruiken....

Je bent nu alle koppelingsdruk kwijt...of niet soms?
Doordat je de koppelingshendel gebruikt hebt zonder dat de drukstift op de koppeling drukt, is het palletje (welke de drukstift aandrukt) maximaal naar buiten gekomen......
 
Niet zo slim :N
Er staat niet voor niets dat je de koppelingshendel dan NIET mag gebruiken....

Je bent nu alle koppelingsdruk kwijt...of niet soms?
Doordat je de koppelingshendel gebruikt hebt zonder dat de drukstift op de koppeling drukt, is het palletje (welke de drukstift aandrukt) maximaal naar buiten gekomen......

Dus systeem leeg halen, stift weer terug duwen, vullen, ontluchten en klaar toch?
 
Misschien is de plunjer van de hydr. cylinder nu in z'n uiterste stand blijven plakken?
Hoewel, dit zou je moeten kunnen merken tijdens het monteren.
Zit je drukstift er nog wel in? (misschien per ongeluk eruit gevallen?)

SoeF!
 
Terug
Bovenaan Onderaan