Koppeling demonteren CB400f

Gais

MF veteraan
11 jun 2001
4.762
1
Hilversum
Ben dus bezig met een cb400 blok te slopen, alleen ik krijg de koppeling niet los.
Dat gedeelte met de veren is los, maar nu zit er een moer (oid) die het koppelingshuis vasthoudt en de platen ed.
Is het wel een moer? Als dat het geval is, moet die dan links of rechtsom losgedraaid worden. Als het geen moer is, wat is het dan en hoe krijg ik het los?

Oja, mijn boek zegt dat het een 25mm snap ring is en dat ik hem moet verwijderen. Alleen ze vergeten even te vertellen hoe ik hem moet verwijderen |( <- Dat gaat dus over een 350 blok, misschien is dat wel anders dan een 400 blok :X
 
Laatst bewerkt:
Met een luchtsleutel gewoon linksom losdraaien.
Even de koppelingsplaten er terug in doen, dan kan je hem met een doek er op tegen houden door stevig aan te drukken, anders draait het binnenhuis vrolijk mee.
 
Ik heb de hele as er nu uit, even kijken of ik hem ergens in kan spannen om hem vervolgens alsnog los te draaien. Luchtsleutel heb ik helaas niet, meestal voldoen de spierballen :P

Maar ik weet nu iig zeker dat het een moer is en dat die linksom los moet. Dan kan ik iig met een gerust hart verder klooien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan