Koppeling fj1200

Diabolo

Rookie
30 okt 2022
7
3
Allen,

Sinds enige tijd krijg ik mijn fj1200 niet meer in neutraal als de motor draait,
En als hij in neutraal staat met draaiende motor wil hij er alleen vandoor.

Is er ergens een systeem om de koppeling bij te stellen of hint met olie of zo ?
 
Stuur naar links draaien en proberen die schroefjes van het kapje op het linker stuurdeel los te draaien... God helpe je daarbij
dan naar rechts draaien en het kapje verwijderen, rubber membraam weghalen en schoonmaken, remolie in het potje doen, membraam terugzetten, 20 keer knijpen, systeem is vrijwel zelfontluchtend, deksel erop en aandraaien
 
Is dit zo geschreven als bedoeld? :? dan wordt het effe anders, heb ik nog wel een reserveblok voor je...
Dat dus, als de motor weg loopt met de versnellingsbak in neutraal is er geen koppelingsprobleem maar een versnellingsbakprobleem.

Als je bedoelt dat ie niet goed in vrij wil of kruipt als de motor in een versnelling staat met de koppelingshandel ingeknepen is hoogst waarschijnlijk de hydraulische bediening het probleem. Zoals wyb zegt de slave los halen van het blok en controleren. Zit met drie boutjes vast dus is zo gedaan.

Persoonlijk zou ik de slave dan ook meteen uit elkaar halen en goed schoon maken. Daarna het systeem vullen met verse remvloeistof en ontluchten.
 
had het ook met mijn FJ, na hier een oproep voor een master slave omdat ik die KUT schroefjes niet los kreeg, staat er bij de autosloperij waar ik altijd kom een FJ1200 ...mag ik ze er af halen??
Neem maar mee..
Wat kost dat...
Fles rum.
*O*
*O**O**O*
 
Probleem ziet er opgelistvuit.
Ik heb er nieuwe remolie opgedaan en ontlucht , en het gaat nu al een pak beter . Ik denk dat ik bij het volgende onderhoud ook minerale olie gaan ingieten Ipv semi . Kan misschien ook beterczijn voor de kopelingsplaten
 
Terug
Bovenaan Onderaan