koppeling gaat erg zwaar ktm 620

jef0611

MF veteraan
28 apr 2006
5.550
4
omgeving leerdam
hallo ik heb een probleem met mijn koppeling.. de hendel gaat erg zwaar en als je de motor in zijn 1 zet en de koppeling helemaal inknijpt loopt hij langzaam weg.. iemand een idee wat dit is?
 
Als hij niet altijd zwaar gegaan heeft vermoed ik dat de kabel gewoon versleten is.
Ik weet niet hoe lang je hem al hebt en of de koppeling altijd zwaar gegaan is maar ik heb wel een ideetje als dit wel zo is.
Het kan zijn dat de koppelingsplaten versleten zijn en dat de vorige eigenaar ringen onder de veren heeft gelegd en of een extra plaat achter het platenpakket.. Dit merk je aan een "zware koppeling". Nu zijn de platen verder gesleten en ontkoppeld hij niet meer goed. Ik denk dat je er zoiezo niet aan ontkomt hem uit elkaar te pakken. Misschien dat je de kabel op het stuur of bij de koppelingshevel (op het blok) nog wat strakker kunt stellen.
Ik zou hem zoiezo eens uit elkaar pakken, weet je meteen de stand. Mocht alles nog oke zijn neem de kabel er dan af en voel of die wat stroef gaat. Als je met de hele kabel los in je hand wat weerstand voelt word die weerstand vaak erger als de kabel onder spanning staat.
Succes
 
Laatst bewerkt:
ok ik zal eens kijken... motorfiets gaat toch volledig uitelkaar want frame moet gecoat worden.. maar als de motor draait krijg je hem ook niet of nauwenlijks in zijn vrij... wijst dit ergens op?
 
iemand nog zoon soort demper liggen?
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan